۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

وب سایت شبکه خبری العربیه تصاویر آواز خواندن قاتل خبرنگار آمریکایی را منتشر کرده است این قاتل داعشی در حال خواندن آهنگ رپ است.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری العربیه، عبدالمجید عبدالباری،شهروند 23 ساله بریتانیایی مصری تبار، که پیشتر خواننده "رپ" در لندن بود، کسی است که روز سه شنبه 19 اوت با چهره ای نقاب زده به سبک داعشی ها در حالی که چاقویی در دست داشت، در کنار جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی، که روی زانو بر زمین نشسته بود، ایستاده بود.

عبدالباری چه کسی است؟

از خوانندۀ "رپ" تا جلاد "سربُر" در داعش

عبدالمجید عبدالباری در آغاز زندگی خود در لندن به خوانندگی "رپ" روی آورد. او در سال 1990 پس از دریافت حق پناهندگی توسط پدرش از سوی بریتانیا به همراه مادرش "رجاء" وارد لندن شد و در مدارس این شهر به روش شهروندان غربی آموزش دید. اما در اوایل سال گذشته در سفری به سوریه به عضویت گروه "داعش" درآمد. او فرزند عادل عبدالمجید عبدالباری، از متهمان اصلی بمب گذاری در سفارتخانه های آمریکا در نایروبی و دار السلام در سال 1998 است. طبق اطلاعاتی که العربیه نت از نزدیکان و دوستان و آرشیو رسانه های بریتانیایی به دست آورد، پدر این قاتل داعشی، از تندروهای اسلامگرا در بریتانیا به شمار می رود.

عادل عبدالمجید در سال 1985 در مصر بازداشت شد. اما پس از مدتی آزاد شد و به تحصیل در رشته حقوق پرداخت. وی پس از فارغ التحصیلی کار وکالت و دفاع از اسلامگرایان متهم در مصر را به عهده گرفت. او پس از 6 سال از مصر راهی بریتانیا شد و تقاضای پناهندگی کرد. بریتانیا با پناهندگی او موافقت کرد. او در بریتانیا مجله ای به نام "الدلیل" منتشر کرد. اما دیری نپایید که در سال 1999 به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی علیه سفارت خانه های آمریکا، توسط دادگاهی در لندن محاکمه و به 12 سال زندان محکوم شد. وی در ماه اکتبر 2012 از زندان آزاد شد.


جلاد داعشی: خداوند دروازه های کشورهای کفر را بر ما باز خواهد کرد


اما فرزند این اسلامگرای تندرو که اکنون در توییتر عکس خود را گاهی با سرهای بریده توسط داعش و گاهی مسلسل به دست منتشر می کند، ابتدای زندگی خود را با آواز خوانی شروع کرد و در خوانندگی "رپ" در لندن مشهور شد. هنوز در یوتیوب ترانه های او که به نام L Jinny معروفند، دیده می شوند. اما این نوجوان ناگهان پس از سفر به سوریه دگرگون می شود و در توییتر می نویسد:"از غرب کافر انتقام خواهیم گرفت. خداوند دروازه های کشورهای کفر را بر ما باز خواهد کرد، ما تا پیروزی اسلام از پای نخواهیم نشست".

وی در 9 مارس سال گذشته در توئیتر نوشته بود که او به همرا "ابوحسین" یکی از همرزمانش ، توسط یک گروه شبه نظامی دیگری که در سوریه فعالیت می کند، به اسارت در آمدند. وی در توئیت خود گفته بود که این گروه او و ابو حسین را مورد ضرب و شتم قرار دادند و موبایل های آنها و خودروهایشان را به سرقت بردند.

رسانه های بریتانیایی پیشتر در گزارش هایی به عبدالمجید عبدالباری قاتل روزنامه نگار آمریکایی لقب "زندانبان جون" داده بودند. این رسانه ها می گویند "جون" يكی از سه عضو داعشی بریتانیایی است که ماموریت سر بریدن مخالفان داعش در منطقه الرقه در شمال سوریه را به عهده دارند.

از دیگر لقب هایی که رسانه های بریتانیایی به این سه داعشی داده اند، "پل"، "رینگو" و"جان" است. لقبی که به گروه موسیقی بیتلز بریتانیا داده شده است. طبق این رسانه ها "جون" مسئول مذاکره برای آزادی برخی غربی هایی که در دست داعش گروگانند بوده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    229 5
    مرده شور خودشو خوندنشو ببرن مرتیکه جنایتکار
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    140 2
    کلن استعداد هم نداشت طفلک حق داشت وحشی بشه
  • پوریا A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    133 6
    منگل . . .
  • میثم A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    97 3
    دیدیم.خوشمان آمد همون رپر میموند شاید به یه جایی میرسید اما الان که هم این دنیاشو از دست داده هم اون دنیا
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    خیلی جوان است. به نظرم میشود قتل هایش را بخاطر جوان بودن و شستشوی ذهنی توسط تندروهای تفکرات داعش دانست. چونکه قبلا جذب فرهنگ غربی این موسیقی را انجام داد الان تغییر مسیر در زندگی داد. خداوند همه را هدایت کند از جمله این جوان گمراه را.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    32 5
    هر افراطی تفریطی بدنبال خواهد داشت دشمنی حساب نشده و غیر منطقی باعث دوستی بی حساب کتاب خواهد شد و بالعکس. منتظر باشید تا عاقبت این نوع افراد را در همه کشورها و همه فرقه ها ببینیم
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    49 1
    تو لندن رپکن بود رفت سوریه داعشی شد؟ خدا میدونه تو سوریه چطوری شست و شوی مغزیش دادن که از این رو به اون رو شد
    • نقی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      2 0
      از اول تو لندن همین لجن بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    92 0
    تا وقتی که بریتانیا و کشورهای غربی به اسلام گرایان تندرو عرب و پاکستانی پناهندگی و اجازه اقامت میده داستان همینه . شهروندان ایرانی که تاکنون در هیچ یک از اقدامات موثر تروریسی در دنیا نامشان مطرح نشده است برای گرفتن یک ویزا یک ماه جهت دیدار فرزندان و خانواده شان در کشورهای غربی با مشکل و محدودیت مواجه هستند انوقت شهروندان عرب و پاکستانی و تندروهای اسلامی به راحتی اقامت و پاسپورت غربی دریافت میکنند و با استفاده از امکانات این کشورها به تبلیغ تفکرات تروریسی خود میپردازند و کشورهای غربی ابلهانه در خواب هستند.
    • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      8 0
      کاش این حرفها رو توی سایت خبری انگلیسی یا آمریکایی می نوشتی شاید توفیری کرد
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    8 57
    بارها دیدم نوشته اید جلاد خواننده داعش از این همه ادمکش تو سوریه چند تاشون قبلا خواننده بودند حالا شما سعی دارید تمام خواننده ها رو جلاد حساب کنید پروپاگاندا هم حدی داره
  • علی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    45 3
    نمی دونم غربیا خیلی انسانند یا چیز دیگه که به عربا اقامت میدن و اجازه میدن از امکاناتشون بر علیه خودشون استفاده کنن باید همه این دراکولاها رو از مملکتشون بریزن دور خیلی دارن دور ور میدارن
  • سعید IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    29 0
    همین کار را میکنین که دیگه به ما اقامت نمیدن
  • میهن پرست IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    22 0
    از رپ خونی تا سر خونی چقدر پیشرفت کردی پسر
  • بی نام RO ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    22 1
    اين منگله كه... به نظر مياد اون كسي كه سر ميبريد خيلي درشت هيكلتر بايد باشه حالا چرا با آهنگ فوجيز ميخونه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    30 4
    شايد هم اصلا اين نيست يك ترفند اطلاعاتيه
  • بی نام EU ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 2
    پسر کو ندارد نشان از پدر / تو بیگانه خوانش نخوانش پسر
  • راوی A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    3 0
    اخه مگه پدرشو ندیدین باز به این پسر....ش پروبال دادین بلای جون مردم بی گناه بشه لعنت به پشتیبانان این اراذل