فارس نوشت:


یک پایگاه خبری با اشاره به ناتوانی آلمان در ارسال سلاح برای کردهای عراق نوشت که آلمان موادعذایی و دارویی برای پیشمرگه‌های کرد فرستاده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی «دلوکال»، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان روز گذشته در جریان کنفرانس سالانه سفرای آلمان در برلین بر ایفای  نقش هر چه بیشتر این کشور در مناطق بحران زده تاکید کرد.

اشتاین‌مایر در بحبوحه بحث‌ها در این کشور مبنی بر ارسال سلاح برای کردها گفت: «ما نیازمند تشویق و حمایت در این زمینه هستیم و نمی‌توانیم کردها را  فقط با غذا تنها بگذاریم چرا که این برای آنها کافی نخواهد بود. اما در شرایطی که هیچ کس درباره ظرفیت اقتصادی آلمان تردید ندارد و ساختار سیاسی با آن همراهی دارد، اما تلاش‌های صورت گرفته نمی تواند انتظارات سیاستمداران را برآورده کند.»

آلمان دومین صادرکننده مهم سلاح در جهان است و ارزش صادرات تسلیحات این کشور در سال 2013 به حدود 6 میلیارد یورو می‌رسد با این حال ارتش این کشور همچنان با مشکل کمبود بودجه مواجه است.

هفته نامه آلمانی «اشپیگل» با انتشار گزارشی در این مورد نوشت که فقط 21 فروند هواپیمای ترابری از مجموع 56 هواپیما آمادگی پرواز دارند و همین موضوع بر ابراز تردیدها در زمینه توانایی ارتش برای اعزام سلاح برای کردهای عراق دامن زده است.

هفته گذشته مشخص شد که آلمان بر خلاف قولی که به کردهای پیشمرگه داده است، نمی‌تواند تجهیزات دید در شب و جلیقه محافظ در اختیار آنها بگذارد.چرا که به عنوان مثال، جلیقه‌ها به دلیل شرایط بد نگهداری قابل استفاده نبوده‌اند.

آلمان روز جمعه محموله‌ای از کمک های بشردوستانه شامل سوسیس، همبرگر، بیسکوئیت، تجهیزات دارویی به اربیل اعزام کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 16
    تو مواد غذایی اسلحه است