۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱

تسنیم نوشت:

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات روز  گذشته وزیر خارجه سوریه گفت: زمانی که بحث دفاع از منافع مطرح می شود  آمریکا نیاز ندارد  از دولت سوریه اجازه بگیرد.

جن ساکی در کنفرانس خبری خود گفت زمانی که جان آمریکایی ها به خطر می‌افتد و یا بحث دفاع از منافع خودمان مطرح می شود، به دنبال کسب اجازه از دولت سوریه نخواهیم بود.

وی افزود که گروه تروریستی داعش تهدید کرده قصد حمله به خاک آمریکا را دارد و ما این تهدید را بسیار جدی می گیریم و تحرکات احتمالی این گروه در خارج از سوریه و عراق را با دقت رصد می کنیم.

ساکی با تایید حضور اتباع کشورهای غربی در بین تروریست ها در سوریه و عراق آن را تهدیدی برای امنیت غرب خواند و افزود این موضوع یکی از مباحث مهم درحال رایزنی با انگلیس و دیگر کشورهای غربی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد ما برای مبارزه با داعش به مرزها محدود نخوایم شد، ما فعالانه آنچه را که برای مبارزه با این تهدید لازم شود مورد ملاحظه قرار می دهیم.  وی تایید کرد آمریکا همچنان دولت فعلی را به عنوان حکومت حاکم در سوریه می‌شناسد.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر تمایل آمریکا و کشورهای غربی برای همکاری با دولت سوریه در مقابله با گروه تروریستی داعش منتشر شد.

در این رابطه ولید معلم وزیر خارجه سوریه گفت که دمشق آماده همکاری و هماهنگی در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم است.

وزیر خارجه سوریه همچنین از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل علیه گروهک تکفیری داعش استقبال کرد و گفت: هر گونه حمله هوایی بر فراز خاک سوریه باید با هماهنگی دمشق باشد وگرنه تجاوزی آشکار محسوب می شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    38 51
    این امریکایی ها چقدر لوس تشریف دارن
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    21 17
    لعنت بر شیطان قلدر
  • ابوذر A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    10 14
    وقتی قانون جنگل تو دنیا حاکم باشه همینه دیگه
  • حقیقت گو IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    17 9
    خوب انسان های بی عقل، اگه یک دهم تحریم هایی که ضد ایران اعمال کردید رو به خاطر حمایت از تروریسم بر علیه قطر، عربستان و امارات اعمال می کردید، داعش جمع می شد می رفت پی کارش. شما صادق نیستید. هم داعش را می خواهید، هم دیکتاتوری عربستان و طالبان را. البته تا وقتی که قول بدهند به شما کاری نداشته باشند و منافع شما را تامین کنند.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    6 1
    این جناب اوباما از وحشی گری های داعش. فقط صحنه سربریده شدن خبرنگارشون رو دید یا نزدیک شدن داعش به چاه های نفتی تحت قرارداد آمریکا در اربیل رو ؟ آیا واقعا اوباما ی دل رحم و دلسوز ،قبلا ها ، صحنه سربریده شدن دختر بچه 5 ساله سوری و دست وپا زدن مثل خروس مقابل چشمان والدینش رو ندیده ؟ کور بوده قبلا؟اعدام های گروهی و ذبح دسته جمعی شیعیان رو توی اینترنت قبلاها ندیده؟. اعدام گروهی مولوی های اهل سنت و به رگبار بستن نمازگذاران مساجدشون رو فقط به جرم عدم اعلام حمایت از خلیفه خود خوانده رو ندیده؟که حالا به فکر نجات دنیا و مبارزه با تروریسم افتاده؟تا حالا چشماش کجا بوده و چی رو میدیده؟؟ نگو که حواسش به کودکان غزه و جنایات رژیم کودک کش بوده که از خجالت آب می شم به خاطر قضاوت عجولانه ام