۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۷

گزارش های میدانی نشان می دهد حتی با وجود کاهش 3 درصدی قیمت خودرو هنوز خبری از مشتری در بازار خودرو نیست.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، افزايش قيمت خودرو که طي ماه هاي گذشته رخ داده موجب شده تا وضعيت بازار به طور کلي دگرگون شود. نمايشگاه داران خودرو نقل مي کنند حتي با وجود اين کاهش قيمت ها همچنان استقبالي از خودروهاي موجود در بازار نمي شود. حتي قيمت برخي خودروها در بازار از قيمت فروش کارخانه اي آنها نيز کمتر شده است.

اين اتفاق در شرايطي رخ مي دهد که ميزان توليد خودرو در کشور افزايش يافته است. اوایل تیرماه، خبر توافق سایپا و کیا منتشر شد. توافقی که به گفته های مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بنا بود براساس آن، کیا مجددا به عنوان شریک تجاری با سایپا همکاری کند.

حالا براساس گزارش های منتشر شده، سایپایی ها 20 دستگاه از این مونتاژی کره‌ای را تولید کرده‌اند. سراتو در حال حاضر 117 میلیون تومان است. اما گفته می شود که قیمت مدل های داخلی آن کمتر از این میزان خواهد بود. چرا که تعرفه واردات قطعات در مقایسه با تعرفه واردات خودروی کامل پایین تر است.

در حالی که سراتو در سایپا تولید می شود، دعوای کاهش قیمت خودروی داخلی تنها با کاهش 3 درصدي قيمت ها پايان يافته است.

عدم تغییر قیمت‌های اعلامی برای خودروهای داخلی تاثیری بر نرخ این محصولات در بازار آزاد نداشته است. در این باره فعالان بازار خودرو معتقدند چند روزی طول می‌کشد تا سمت و سوی بازار آزاد خودرو تحت تاثیر موضع جدید رییس شورای رقابت، مشخص شود.

به گفته مددی، با 4 استدلال قیمت خودرو باید کاهش یابد که کاهش تورم از 42 به 14.5، کاهش قیمت ارز، برداشته شدن تحریم‌ها از صنعت خودروسازی ایران در گفت‌وگوهای 1+5 و همچنین افزایش دو برابری تولید خودرو در خودروسازی‌های کشور است.

بر اساس گزارش وزارت صنعت، خودروسازان بزرگ کشور در مجموع 256 هزار و 196 دستگاه انواع خودروهای سواری را در چهار ماه امسال به تولید رسانده‌اند که در این بین، ایران خودرویی‌ها سهمی 145 هزار و 896 دستگاهی دارند و سایپایی‌ها هم از سهمی 74 هزار و 862 دستگاهی برخوردار شده‌اند. همین طور پارس‌خودرو به‌عنوان سومین خودروساز بزرگ کشور، 35 هزار و 196 دستگاه محصول سواری را به تولید رسانده تا در مقایسه با چهار ماه نخست سال گذشته، 60.6 درصد رشد را تجربه کرده باشد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    229 3
    واقعاخیلی رودارین خودرویی که 5میلیون نیمارزه داریدمیدید20میلیون هرروزهم گریه میکنید
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      70 3
      سزاي گرانفروش نخريدن است .................
    • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      104 3
      تحریم کنید خریدن ماشین رو
    • بی نام US ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      1 0
      تویوتا یاریس مدل 2014،ساخت ژاپن 40 میلیون. پژو 206 هاچ بک مدل 1995 فرانسه که با نیروی کار ارزان قیمت داخلی ساخته شده، 40 میلیون. خوب معلومه نمیصرفه. ترجیه میدم 2 سال دیگه وایسم بلکه فرجی بشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    190 2
    ملت پول ندارن بخورن چه برسه ماشینشونو عوض کنن
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    156 3
    قيمت هاي كه خودروهاي داخلي دارند متناسب با قدرت خريد اقشار متوسط و كم درامد نيست چرا كه اين خوردوهاي براي اين قشر ساخته مي شوند و گرنه اقشار پر دامد كه اين خودورها را سوار نمي شوند. خودروي ال 90 كه در حدود 40 ميليون فروش م رود ايا واقعا مي ارزد؟؟ متاسفانه مردم گير ماوفياي دولتي خودر سازها هستند و تاوآن را با جان و مالشان مي دهند
    • فرهاد قزل IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      139 1
      یادتون هست ال90 را آقایان میخواستند زیر ده میلیون تولید و عرضه کنند برای قشر متوسط و ضعیف
    • بی نام NL ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      97 13
      آفرین
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      9 45
      این حرفا مال زمان دلار هزار تومن بود.
  • علی A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    71 1
    تولید زیاده و عرضه به مصرف کنندگان واقعی کمه الان چند تا شرکت لیزینگ هستند تمام تولیدات ایرانخودرو سایپا کرمان موتور و پارس رو بصورت عمده میخرن و با نرخ سود بسیار بالا لیزینگی میدن دست مردم ... چرا کسی نیست به این چیزا رسیدگی بکنه ...
  • امیر ونک A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    72 1
    بازار ایران به دلیل بالا رفتن قیمت خودروها و کاهش قدرت خرید مردم وارد رکود سنگینی شده و طبق پیش بینی ها و اماری که توسط موسسات معتبری محرمانه برای خودروسازان گرفته شده امسال بازار ایران تنها قابلیت جذب 600000دستگاه خودرو را دارد و الباقی تولید خودروسازان روی دستشان خواهد ماند
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      109 2
      مردم لطفا نخرند
  • احمد A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    94 4
    به جرات میتونم بگم به دلیل رکود در بازار و کاهش تقاضا خودروسازان مجبور میشوند قیمت محصولاتشان را پایین بیاورند
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    81 1
    دعوای خودرو تمام شد ؟ یعنی تو این مملکت یک نفر عرضه نداشت این مشکل رو رسیدگی کنه .
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    83 2
    پراید شش میلیونی را کسی بیست میلیون نمی خردمگر اینکه پولشو پیدا کرده باشه
    • ايراني IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      68 4
      شش ميليون رو از كجا اوردي داداش؟ زير يك و نيم و دو ميليون تموم ميشه
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    63 7
    خدا رو شکر. امیدوارم بازار خودرو، همین‌طور تا ابد راکد بمونه. امیدوارم هیچ ماشین لگن و غیرلگنی دیگه به این ترافیک بی‌خود و مزخرف تهران اضافه نشه. ماشاءالله حالا خیلی رانندگی بلدند ملت،‌ انتظار دارن ماشین‌های گرونقیمت، مفت برسه دستشون.
  • عماد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    27 4
    داداش این خودرو ساز ها عرضه ندارندماشین هایی را که پیش فروش کرده اند تحویل مشتری دهند این افزایش تولید فقط شعار دادن است کو تولید بیشتر قول حرف آقایان را نخورید
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    9 0
    قیمت خودرو های بی کیفیت که اکثر قطعات نامرغوب چینی دارد تا کجا باید افزایش یابد که حالا با سه درصد کاهش ظاهری در قیمت های به اوج رسیده ، مشتری برای آن صف بکشد . پراید چند میلیونی 22 میلیون تومان نمی ارزد . چرا عرضه و تقاضا را منطقی نمی کنید . خوب است با توجه به رفع تحریم از صنعت خودرو سازی امکان رقابت آزاد و واردات خودرو های با کیفیت خارجی و تعرفه های مالیاتی حداقلی توسط همه آحاد مردم فراهم شود .در این رقابت هم قیمت ها متعادل خواهد شد و هم خودروسازان به فکر تجدید نظر در نحوه تولید و افزایش کیفیت خواهند داشت که این امر به نفع منافع ملی و رونق و توسعه و مشارکتی شدن منطقی صنعت خودروسازی در کشور است .
  • مردم A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    19 0
    من الام 26 سالمه .بزرگ شم میخرم
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    27 1
    تنها راه حل تحریم است ، به کمپین تحریم خودروهای بی کیفیت و گرانقیمت بپیوندید
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    19 1
    همه جای دنیا وقتی تولید زیاد میشه قیمت می آد پایین ولی اینجا برعکسه.
  • hامير A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    26 2
    آقا نخريد . نخريد . نخريد1000000000000
  • سعید A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    20 0
    چرا یه نفر یه چیزی مثل این چالش سطل آب و یخ راه نمیندازه بلکه کمی مردم به فکر نخریدن و ادامه ی این تفکر و مسیر بیافتن. آمار ندارم ولی بعید میدونم که مرگ و میر ناشی از ایمنی خودرویی مثل پراید کمتر از اون بیماری باشه
  • رامین IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    11 4
    باید با امریکا دوست شویم تا تحریم برداشته شود
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 28
    اقايون و خانوما بخريد
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    7 3
    آفرین به مردم نخرید نخرید تا پراید 5تومان بشه
  • علی A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 1
    تجربه نشون داده توی این مملکت هرچیزی رو به گرونی بره٬ مردم به سرعت می رن و براش صف می کشن. اگه خودروسازها یه ذره قیمت ها رو ببرن بالا همتون برای خرید خودرو صف می کشین. دیگه شعار دادن بسسسسسه بابا.
    • حمید IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      2 2
      اقایون اینهمه سال شعار دادند و به حرفهایشان عمل نکردند بگذارید حالا مردم شعار بدهند،ولی شعار مردم عملی میشود.نمونه تأثیر ان، به اصطلاح، فراخوان خودروهای معیوب از طرف ایران خودرو است.البته مردم می دانند که این یک شو بیش نیست.