فارس نوشت:

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا گزارش داد آمریکا در حال بررسی گزینه‌های حمله نظامی به مواضع داعش در عراق و سوریه توسط ابزارهای مختلف از جمله حملات هوایی است.
به گزارش خبرگزاری رویترز روز دوشنبه مقامات آمریکایی اعلام کردند که آمریکا در حال تدارک گزینه نظامی شامل پروازهای شناسایی برای هدف قرار دادن داعش در سوریه است. این مقامات تاکید کردند که هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر گسترش عملیات آمریکا در عراق فراتر از اقدام به حملات هوایی اتخاذ نشده است.

ژنرال«دمپسی» فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا هفته گذشته تصریح کرده بود که در حال حاضر لزوم حمله به داعش در هر دو کشور سوریه و عراق وجود دارد.

سخنگوی دمپسی روز دوشنبه اعلام کرد که گزینه‌های مبارزه با داعش در حال بررسی است و آمریکا نیاز به ایجاد ائتلاف با کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای منطقه‌ای برای حمله به داعش دارد.

« اد توماس» سخنگوی دمپسی افزود: وزارت دفاع در حال بررسی گزینه‌های حمله نظامی به مواضع داعش در عراق و سوریه توسط ابزارهای مختلف از جمله حملات هوایی است. به گفته وی نیروهای آمریکا آماده همکاری با متحدین منطقه‌ای علیه داعش می‌باشند.

به گفته یکی از مقامات آمریکایی واشنگتن آماده اقدام به پروازهای شناسایی بر فراز سوریه است.

به دنبال گسترش مواضع داعش در عراق و حمله آن به اربیل، پایتخت اقلیم کردستان آمریکا تصمیم به حمله هوایی علیه مواضع داعش در عراق گرفت. این اقدام آمریکا با اقدام تلافی‌جویانه نیروهای تکفیری داعش مواجه شد. داعش خبرنگار آمریکایی که پیشتر در سوریه به گروگان گرفته بود را به قتل رسانده و ویدئوی آن را در فضای مجازی منتشر کرد.

پس از انتشار ویدئوی مذکور بود که آمریکا از لزوم مبارزه با داعش در عراق و سوریه به طور جدی سخن به میان آورد. سخنان مقامات آمریکایی حاکی از احتمال حملات هوایی به داعش در سوریه طی هفته‌های آتی است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 9
    تجهیزات داعش همه آمریکایی است
    • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      4 1
      پس چرا تفنگهاشون کلاشینکف روسی است ؟
  • رضا IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 8
    باید از بابت سیاستهای عاقلانه و پیش بینی های سیاستمداران کشورمان تقدیر کرد در حالی که قراربود آمریکا در کنار وحشیهای داعش والنصر به کشور سوریه حمله کند امروز به فکر حمله به همین انسان نما ها است این مایه افتخار یست برای ایرانامیدوارم با همدلی همه جناح ها درکنار ثبات سیاسی مشکلات اقتصادی کشور ومردم حل بشه این مهم تحقق نمیابد مگر با آشتی ملی آزاد سازی عزیزان دربند و رسیدگی به چپاولگران بیت المال
  • الهام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 12
    خدا به داد مسلمين و ملت سوريه برسه ...امريكا باز داره افغانستان جديدي راه مي اندازه ..