ایسنا نوشت:

 به گفته مقام‌های آمریکایی، باراک اوباما مجوز پروازهای شناسایی و تجسسی را بر فراز سوریه صادر کرده است که همین اقدام راه را برای حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش هموار می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که کاخ سفید می‌گوید که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اقدام نظامی در سوریه را تایید نکرده است، اما جمع آوری اطلاعات درباره این شبه نظامیان احتمالا برای انجام این اقدام لازم خواهد بود.

مقام‌های پنتاگون نیز در حال تهیه گزینه‌های بالقوه برای باراک اوباما از جمله حملات هوایی هستند.

یکی از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد که دولت اوباما به اطلاعات معتبر و موثقی از سوریه نیاز دارد و پروازهای شناسایی را اقدامی مهم برای جمع آوری داده‌ها می‌داند.

دولت آمریکا هدف گرفتن مواضع داعش در عراق را از اوایل ماه جاری میلادی آغاز کرده است و اوباما این شبه نظامیان را تهدیدی علیه پرسنل آمریکایی داخل عراق می‌داند اما در ابتدا این حملات با اشاره به بحران انسانی در شمال عراق آغاز شد.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا معتقدند که تنها راهی که می‌توان از طریق آن شبه نظامیان داعش را از بین برد این است که این گروه را در داخل سوریه نیز هدف گرفت.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت اوباما نشان داده است که زمانی که لازم باشد برای حفظ جان غیرنظامیان آمریکایی اقدام نظامی انجام خواهد داد.

وی گفت: این امر بدون توجه به محدودیت‌های بین‌المللی واقعیت دارد. اما با این حال کاخ سفید در خصوص تصمیم اوباما برای صدور مجوز پروازهای شناسایی برفراز سوریه اظهار نظری نکرد.

کیتلین هیدن، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما در خصوص مسائل اطلاعاتی و یا عملیاتی اظهارنظر نمی‌کنیم اما این را می‌گوییم که از هر طریقی که در دسترسمان باشد، استفاده می‌کنیم.

در همین حال سخگوی ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه تایید کرد که گزینه‌هایی علیه داعش در دست بررسی است و بر لزوم تشکیل ائتلافی از شرکای منطقه‌ای و اروپایی تاکید کرد.

اد توماس گفت: فرماندهی مرکزی در حال تهیه گزینه‌هایی علیه داعش در عراق و سوریه است که شامل ابزارهای نظامی مختلفی از جمله حملات هوایی می‌شود. واقعیت این است که نیروهای ما به خوبی به متحدان منطقه ما علیه داعش در حال همکاری هستند.

در همین حال سخنگوی کاخ سفید گفت که اوباما هر تصمیمی درباره سوریه بگیرد با کنگره رایزنی خواهد کرد اما لزوما به دنبال گرفتن تایید کنگره نیست.

به گفته وی اوباما هنوز تصمیمی برای انجام حملات هوایی علیه داعش در سوریه اتخاذ نکرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =