واحد مرکزی خبر نوشت:

یک مقام بلندپایه اوکراینی روز دوشنبه گفت ستونی از تانک ها و خودروهای زرهی روسیه با عبور از مرز به مناطق جنوب شرقی اوکراین که با محل درگیری های شدید فاصله زیادی دارد وارد شدند.
به گزارش اسوشیتدپرس از کیف، سرهنگ آندری لیسنکو سخنگوی شورای امنیت ملی اوکراین گفت این ستون متشکل از 10 دستگاه تانک، دو خودرو زرهی و دو کامیون در نزدیکی اسکرباک از مرز گذشتند. وی همچنین گفت شهر نووآزوفسک که نزدیک این منطقه است شبانه از خاک روسیه گلوله باران شد. لیسنکو افزود این تانک ها متعلق به ارتش روسیه بودند اما پرچم نیروهای جدایی طلب دونتسک روی آنها نصب شده بود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در مسکو گفت هیچ اطلاعی در مورد این نیروها ندارد.
حمله ای که مقامات اوکراین مدعی آن شده اند شاید نشانه تلاش روسیه برای رسیدن به بندر ماریوپل در دریای آزوف از شاخه های دریای سیاه باشد. ماریوپل در جاده اصلی بین روسیه و شبه جزیره کریمه - که مسکو ماه مارس آن را به خاک روسیه ضمیمه کرد - قرار دارد. تصرف ماریوپل می تواند نخستین گام از ساخت مسیری برای وصل کردن روسیه و کریمه از راه زمین باشد.
اگرچه ماریوپل در منطقه جدایی طلب دونتسک قرار دارد اما بیشتر درگیری ها بین جدایی طلبان و ارتش اوکراین در مناطق شمالی دونتسک که بزرگترین مقر شورشیان است صورت می گیرد. بنابراین یک حمله تمام عیار در جنوب می تواند نیروهای اوکراینی را از مناطق شمالی دور کند.
این در حالیست که لیسنکو گفت: «ماریوپل به تعداد کافی مدافع در اختیار دارد تا بتواند هرگونه حمله از سوی میهمانان ناخوانده را دفع کند».
اوکراین و کشورهای غربی معتقدند روسیه از شورشیان حمایت می کند و تدارکات در اختیار آنها قرار می دهد. آنها همچنین روسیه را متهم می کنند که از اواسط اوت از خاک خود یا از خاک اوکراین این کشور را گلوله باران کرده است. مسکو این اتهامات را رد می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =