تسنیم نوشت:

سخنگوی جبهه پایداری در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه جبهه پایداری طراح استیضاح وزیر علوم بود، گفت: استیضاح منحصر به جبهه پایداری نبود و طیف‌های مختلف مجلس در آن شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نشست خبری که امروز در محل دفتر این جبهه برگزار شد در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تغییر اعضای شورای فقهی این جبهه، گفت: در حال حاضر شورای فقهی 3 عضو دارد که یکی از آنها آیت‌الله مصباح‌ یزدی است و 2 نفر دیگر به علت اینکه نخواسته‌اند از آنها نامی برده شود از بردن نامشان خودداری می‌کنم لذا هیچ تغییری در این شورا صورت نگرفته است.
او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در آستانه استیضاح وزیر علوم برخی معتقد بودند که جبهه پایداری طراح استیضاح است، آیا این نظر را قبول دارید؟ گفت:‌ مسئله استیضاح موضوعی است که به کل مجلس باز می‌گردد و پیشنهاد اولیه را گروهی از نمایندگان می‌دهند و پس از آن کسانی که موافق استیضاح هستند آن را امضاء می‌کنند.
سخنگوی جبهه پایداری گفت:‌ معنای استیضاح یعنی طلب وضوح کردن و به این معنی است که ما سوال و اشکال داریم و وزیر باید اشکالات را روشن کند؛ در روند استیضاح این موضوع درست نیست که بگوییم افراد خاصی استیضاح‌کننده بودند بلکه ممکن است گروهی استیضاح را شروع کنند و دیگران را قانع به این استیضاح کنند.
سقای‌بی‌ریا گفت: برخی اعضای جبهه پایداری که عضو مجلس نیز هستند در استیضاح وزیر علوم فعال بودند و البته این استیضاح منحصر به جبهه پایداری نبوده و افراد دیگری از دوستان اصولگرای مجلس به وزیر معترض بودند همانطور که شما ترکیب افرادی که در جلسه استیضاح صحبت کردند را می‌بینید. این ترکیب منحصر به پایداری نبود.
او یادآور شد: برخی فکر می‌کردند در مجلس اکثریتی به نام رهروان ولایت وجود دارد اما الان علیرغم اینکه موضع اصلی رهروان موافق با استیضاح نبود، باید پرسید چطور شد که وزیر نتوانست اعتماد مجلس را جلب کند بنابراین عقلانیت جمعی است که در مجلس با ساز و کار خاصی اتفاق می‌افتد.
سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به فرصت مجلس به وزیر علوم برای رفع دغدغه نمایندگان گفت: بالاخره ما فکر می‌کنیم که این برآیند نمایندگان مردم است وقتی به وزیری اعتقاد پیدا نمی‌کنند آن را کنار بگذارند و باید وزیری که ویژگی‌ها و عملکرد وزیر قبلی را نداشته باشد و بتواند اعتماد مجلس را کسب کند، بر سر کار بیاید لذا فقط جبهه پایداری در استیضاح فعال نبود بلکه طیف‌های دیگری از نمایندگان مجلس با کسانی که استیضاح را کلید زدند، هم داستان و هم ‌رأی بودند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    69 2
    ان شاءالله در انتخابات مجلس خدمت شما مي رسيم.
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    53 1
    این جبهه پایداری ساز وکارش جالبه. یک حکومت داخل حکومت راه انداخته اند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    13 2
    در روي زمين و زير آسمان...........
  • سهیل A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    9 0
    معنی لفظی و عملی استیضاح با هم فرق دارد جناب آقای سخنگو.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    7 1
    جناب اقای سقای بی ریا
  • مهرداد IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    13 0
    مشکل بزرگ شما اینه که مردم از نظر شما فقط اون 4 تا 5 میلیون نفری هستند که شماها رو قبل دارند . حضرات دولت اسلامی ایران داعشیون ایرانی
  • سعید A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    17 0
    اون دو نفر دیگه از ترس آبروشون است که نمی خوان شناخته شوند؟؟؟
  • بی نام CA ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    14 0
    حتی شهامت ابراز مخالفت شجاعانه و صریح را هم ندارید . خسر الدنیا و الاخره . باید دیدار در انتخابات بعدی
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    عبادالله اوصیکم بتقوی الله