ایرنا نوشت:

 بالاترین نهاد اسلامی مصر از رسانه های خارجی خواست که از عبارت ˈدولت اسلامیˈ برای گروه تروریستی داعش استفاده نکنند.
به گزارش خبرگزاری ˈآسوشیتدپرسˈ، دار الافتا مصر به عنوان بالاترین مرجع مذهبی مسلمانان مصر که تحت نظر مفتی اعظم این کشور (شوقی ابراهیم علام) اداره می شود، به عنوان بخشی از کارزار اینترنتی که آغاز کرده است، از رسانه های خارجی خواست که عبارت ˈدولت اسلامیˈ را در اشاره به گروه تروریستی ˈداعشˈ استفاده نکنند.

ˈابراهیم نجمˈ مشاور مفتی اعظم مصر و سخنگوی رسمی این نهاد اسلامی، ضمن اعلام این مطلب از تصمیم مذکور به عنوان بخشی از تلاش برای حفظ وجهه دین مبین اسلام یاد کرد.

نجم همچنین اعلام کرد که این کارزار اینترنتی و رسانه ای بر اساس اجماع نظر دانشمندان و علمای اسلامی سراسر جهان درباره این گروه و ادعاهای آن ها بنا شده است.

شوقی پیش تر، از داعش به عنوان مهم ترین خطر پیش روی اسلام یاد و اعلام کرده بود که تروریست های داعش تمامی اصول و قوانین اسلام را زیر پا گذاشته اند.

حملات خشونت آمیز داعش از جمله تیرباران غیرنظامیان، تخریب اماکن مقدس شیعیان، هدف قرار دادن اقلیت های مذهبی و اعدام های بدون محاکمه، خشم و انزجار آزادی خواهان جهان از جمله مسلمانان را برانگیخته است.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر نیز روز یکشنبه در جمع سردبیران روزنامه های این کشور اقدامات گروه افراط گرای داعش را توطئه ای در جهت تضعیف اعتقاد به اسلام دانست.

علاوه بر مفتی اعظم مصر، شیخ عبدالعزیز الشیخ مفتی اعظم عربستان نیز گروه تروریستی داعش را دشمن شماره یک اسلام نامیده است.

سازمان همکاری اسلامی به عنوان بزرگ ترین بلوک ملت های اسلامی روز شنبه گذشته اعلام کرد که اقدامات گروهک تروریستی داعش از جمله کشتن خبرنگار آمریکایی و حمله به اقلیت های مذهبی هیچ گونه ارتباطی با ارزش های اسلام ندارد.

دارالافتا مصر نهاد رسمی اسلامی است که علاوه بر صدور فتواهای دینی، از سال 1800 میلادی مرکز آموزش و تربیت مسلمانانی از سراسر جهان بوده است.

علما و دانشمندان اسلامی این نهاد را به عنوان یکی از معتبرترین مراجع فقه و حقوق اسلامی می شناسند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدیقه A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 22
    کاملا معلوم است که اقدامات داعش برعلیه دین مبین اسلام است .اسلام دین رافت ومهربانیست نه سنگ دلی وجنایت .در دین اسلام حتی در خصوص قصاص دشمن نیز حدودی عادلانه تعیین شده است.لذا نباید از دولت اسلامی برای داعش استفاده گردد .مناسبترین نام برای داعش دولت وحشیگری میباشد.
    • بی نام A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      0 1
      باید نام این دولت را دولت سگ هار نام گذاری کرد دولتی مرتد و کافر که مردم ساده و بی اطلاع را برای اهداف شوم خود جذب می کند
  • جعفر A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    8 3
    شما گفتین و مردم هم باور کردن