ایسنا نوشت:

رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان با تاکید بر اینکه تشبیه گروه داعش به حزب الله از روی کودنی و تشبیهی سخیفانه است، گفت: جنگ در لبنان با تکفیری‌ها طولانی خواهد بود.

 به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان در سخنانی تصریح کرد: جنگ لبنان با تکفیری‌ها به طول خواهد انجامید و ما در حال حاضر در آغاز راهی طولانی برای جنگ با تکفیری‌ها هستیم و جنگ ما با گروه "دولت اسلامی " (داعش) است.

وی گفت: تنها مسیحی‌ها قربانیان تروریسم و تکفیری‌ها نیستند بلکه ایزدی‌ها نیز قربانی تروریسم بوده و از مناطق خود رانده شده‌اند.

جنبلاط همچنین در بازدیدهای خود از مناطق مختلف لبنان اظهار داشت: لبنان با خطراتی مواجه است که ثبات این کشور را تهدید می‌کند و ما با چالشی امنیتی مواجهیم که نباید با آن با سهل انگاری برخورد کرد.

وی در بازدید اخیر خود از مناطق "کیفون" و "بیصور" اظهار داشت که تشبیه حزب الله و جریان آزاد لبنان به داعش از روی کودنی است.

جنبلاط ضمن تاکید مجدد بر لزوم حمایت از ارتش گفت: من از این مساله که یکی از سیاستمداران داعش را به حزب الله تشبیه می‌کند بسیار تعجب می‌کنم. این تعصب و کودنی به چه معناست؟ ما یک دشمن داریم و اسم آن داعش است و در واقع ما در آغاز مبارزه با تروریسم هستیم.

وی تصریح کرد: موضع ریاست جمهوری هنوز بحث مهم ماست. من با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان برای رسیدن به راهکاری جهت پایان دادن به خلأ سیاسی کشور تلاش می‌کنم.

وی گفت: اظهارات برخی سیاستمداران در خصوص عملکرد ارتش اشتباه است. ارتش به وظایف خود به درستی عمل کرده است. تعدادی از نیروهای ارتش شهید شده و تعدادی ربوده شدند. ان ‌شاءالله ربوده شدگان با مذاکره بازمی‌گردند. ما نمی‌خواهیم احساس‌ ترس از تروریسم را به احساساتی خصمانه علیه آوارگان سوری تبدیل کنیم چرا که آنها آواره هستند و زمانی که جنگ در سوریه پایان یابد به کشور خود باز می‌گردند.

وی افزود: در سوریه جنگی داخلی وجود دارد. من موضع خود را نسبت به نظام سوریه اعلام نمی‌کنم چرا که خواهان افتادن در تنگنا نیستم و از شهروندانمان می‌خواهم در رخدادهای سوریه مداخله نکنند. سوری‌ها کشور خود را به شخصه اداره می‌کنند و اگر من نصیحتی به سوری‌ها بکنم این فقط یک نصیحت است. ما نمی‌توانیم هیچ چیزی را تغییر دهیم پس باید از ارتش در مقابله با تروریسم حمایت کنیم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    11 0
    وهابیت عین داعش و داعش خود خود وهابیت ملعون است