نظرات مشاور احمدی نژاد درباره شبکه تلویزیونی اختصاصی دولت

مشاور رئیس جمهور سابق معتقد است هر دولتی که سر کار می آید نیازمند این است که یک سری از اقداماتش را با ظرافت هایی به افکار عمومی منتقل کند.

مهدی کلهر مشاور فرهنگی رئیس جمهور سابق از جمله مدافعان شبکه اختصاصی دولت است که در گفت وگو با خبرآنلاین آن را رسانه ای کرد.
وی با بیان اینکه جامعه ما به مرحله ای رسیده که نیاز دارد همچنان که یک شبکه مخصوص فکاهی و خنده،یک شبکه هم مخصوص قانون گذاری و شبکه ویژه دولت داشته باشد،گفت:من تصور می کنم برنامه تبلیغی درباره دولت، کافی نیست. بالاخره هر دولتی که بر سرکار است، نیازمند این است که یک سری ازاطلاعات و اخبارش - با ظرافتی که خصوصا در مسائل سیاسی وجود دارد-بیان کند.
وی که می گفت نسل ما نسبت آگاهی اش به کارهای عمرانی قبل از انقلاب، بیشتر از نسل فعلی است، خاطر نشان کرد: در حالی که عمران و آبادانی قبل و بعد از انقلاب نسبتش یک دربرابر 10 میلیون است. خدا شاهد است اگر نصف کارهایی عمرانی که الان در روستاهایی ما انجام می شود، دوران پهلوی انجام می شد، به تیتر یک روزنامه ها و تلویزیون تبدیل می شد.

وی گفت: امروز 10 تا 20 برابر کار عمرانی در کشور صورت می گیرد ولی مردم از این سازندگی ها بی اطلاع هستند. تصور می کنم این گزارش آگهی هایی که برخی اوقات در تلویزیون درباره کارهای دولت پخش می شود و خبر هایی که درباره توسعه عمرانی در بخش های خبری می بینیم، واقعا در مقابل کارهایی که باید بشود، هیچ است.

وی درباره اینکه ایده شبکه دولت در خارج از کشور ما به ازاء هم دارد یا خیر، اظهار داشت:در خود انگلیس بی بی سی چند شبکه دارد که هر کدام سخنگوی طیفی از جریان های سیاسی جامعه هستند. در بلوک شرق، تلویزیون هایی هست که در واقع سخنگوی هیات دولت هستند. در چین بین فونیکس و شبکه های اصلی چین، تفاوتهایی دیده می شود. در ترکیه هم به همین صورت است و همه شبکه های ترک، دولتی نیستند.تلفیقی از دولتی و خصوصی هستند.از مجموع خروجی این شبکه ها، بیننده دریافت می کند که حرف درست کدام است و اطلاعات صحیح کدام است.

وی معتقد است یکی از قالب های خوب برای این شبکه ها ، تهیه کارهای مستندگونه از اقدام های دولت است. قالب های دیگر هم است و صرفا نباید به خبر کفایت کرد. اما صداو سیما بیشتر در کار خبر و برنامه سازی ،دانشجو تربیت می کند، درحالی که در این حوزه هم نیاز است ما کار کنیم.

کلهر با اشاره به تجریبات خود از دوران حضورش دردولت، اظهار داشت:در 6- 7 سالی که در کنار دولت بودم، در سفرهای استانی دیدم که ما در سدخاکی تجربه ای انجام می دهیم.اینکه می گویم دولت باید شبکه تلویزیونی داشته باشد، به این دلیل است که ویترین است و بار اجرایی کشور با این قوه است. ما پیشرفت هایی در نانوتکنولوژی داشتیم، ولی بازتاب آن در خبر تلویزیون حداکثر 5 دقیقه بود.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    8 18
    بنظرمن شبکه کاملتری نیازاست بطوریکه تمام مصوبات مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و دستورات مقام رهبری رابتوان درآن شبکه ازنطر زمان بندی اجرا وتخصیص بموقع بودجه و واقعی بودن هزینه ها و فاش کردن اهمالها واحیانا حیف ومیلهای واحدهای اجرایی درآن کاملا رصدشود که میتواندپیوستگی دراجرا ومسئولیت پذیری وپاسخگویی ممسئولین محلی رابدنبال داشته باشدوبازوی بازرسی وپیگیری قوی برای دولت هم باشد ودرمجموع باعوض شدن افراد درمجاس و دولت کارها زمین نماندوپیگیری ملی شود .بنطرم پیشنهادخوبی دادم انشاله خبرآنلاین منتشرکنند
  • علی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    2 1
    1 صداوسیما در ایران کاملا دولتی است این پیشنهاد برای کشورهایی مناسب است که اهم رادیو و تلویزیونشان در دست بخش خصوصی است ینابراین هزینه و بار اضافی برای بیت المال است 2نظر آقای کلهر در مورد رسانه های غربی کاملا غیر کارشناسانه است رسانه هایی که نام بردند عمدتا دولتی و بلندگوی نطام نیستند بحث ان در این مقال نمی گنجد 3 کاربرد عبارت "بلوک شرق"پس از حدود 25 سال پس از فروپاشی شوروی سوسیالیستی و از بین رفتن بلوک بندی دو قطبی جهان اشتباه و منطبق با تاریخ معاصر نیست نتیجه :رادیو تلویزیون رسانه ملی که با بودجه بیت المال تامین می شود باید غیر سلیقه ای و غیر یکسویه عمل نماید و با رعایت اخلاق رسانه ای هم جهت با سه قوه به خصوص قوه مجریه و در نهایت مصالح مردم فعالیت کند البته با انتقاد های سازنده
  • مصطفي IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 0
    حتما رييسشم بشه اقاي كلهر