ایسنا نوشت:

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی هیات رییسه مجلس برای عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم و منتفی شدن استیضاح تا پیش از جلسه چهارشنبه گذشته مجلس، برخورد رییس‌جمهور با نتیجه استیضاح را منطقی دانست.

محمدرضا باهنر در نشست خبری امروز (دوشنبه) خود گفت: آقای روحانی استیضاح را حق مجلس دانست و لذا برخورد ایشان با نتیجه استیضاح منطقی بود. ما هم امیدواریم آقای فرجی‌دانا در سنگر دیگری فعالیت کند و رییس‌جمهور هم پیش از مهلت سه ماهه وزیر جدید را به مجلس معرفی کند.

او گفت: ما امیدواریم کسی برای وزارت علوم به مجلس معرفی شود که احتمال رای اعتمادش بالا باشد و قرار نباشد ما چالش دیگری در رای اعتماد داشته باشیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح حق نمایندگان است، گفت: وزرا و دولت نباید گره‌ای در ابرو بیندازند که چرا استیضاح انجام شد. در هفت دوره‌ای که من در مجلس بودم هیچ وزیری نبوده که 10 مخالف نداشته باشد و طبق قانون هم 10 نماینده می‌توانند وزیر را استیضاح کنند.

باهنر ادامه داد: البته توصیه من به دوستانمان این است که تحمل و خویشتن‌داری داشته باشند؛ چرا که وزرا در میدان عمل هستند و ممکن است اولویت‌بندی‌های آنها متفاوت با نمایندگان باشد که همین‌ها زمینه‌های اختلافی را ایجاد می‌کند، اما اگر همه این موارد تبدیل به استیضاح شود درست نیست و وقت مجلس و دولت را می‌گیرد.

او در پاسخ به این سوال که تا پایان مجلس نهم چند استیضاح دیگر انجام می‌شود، گفت: دولت باید بتواند کار خود را انجام دهد و نمایندگان هم به وظایف خود عمل کنند. در بسیاری از «کشورهایی که دموکراسی در آن نهادینه شده» استیضاح وزیر آنقدری که در کشور ما مرکز توجهات قرار می‌گیرد اینطور نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌ها برای توقف طرح استیضاح وزیر علوم، گفت: من در مورد آقای فرجی‌دانا خیلی تلاش کردم و به عنوان هیات رییسه شش ماه مذاکره و گفت‌وگو کردیم و جلسه گذاشتیم و مطالبات نمایندگان مطرح شد، اما متاسفانه جناب وزیر یا نخواست، یا نتوانست و یا موقعیت فراهم نبود که تفاهمات را به اجرا در آورد و این منجر به اعلام وصول استیضاح شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: حتی ظرف 10 روز از اعلام وصول استیضاح تا مطرح شدن استیضاح در صحن علنی تلاش‌های زیادی کردم که با به نتیجه رسیدن برخی مطالبات استیضاح‌کنندگان، استیضاح منتفی شود که این اتفاق نیفتاد.

باهنر گفت: من تا قبل از اعلام وصول استیضاح و حتی بعد از آن تا پیش از طرح استیضاح در صحن علنی تلاش زیادی در این زمینه انجام دادم که استیضاح منتفی شود اما وقتی استیضاح مطرح شد نظرم چیز دیگری بود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    17 4
    اصول گرايان تا زمان اندك باقي مانده از حضورتان در مجلس هر چه مي توانيد زور بزنيد چون بعدش مردم ميرزنتون بيرون و به اميد خدا مجلس مردمي در كنار دولت مردمي تشكيل خواهد شد.
  • سعدى A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    11 2
    اگربااستيضاح استادفرجى دانامخالف بوديدقاعدتأ باجانشين همفكرش هم نبايدمشكلى داشته باشيد، البته اميدواريم.
  • صباغی A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    8 2
    مجلس باید خودش را با خواسته های مردم هماهنگ کند
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    6 1
    امر ديگه اي نيست؟
  • احمدرضا DE ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    40 0
    این دوستان دلواپس یکیو در حد کامران دانشجو میخان که باقیمونده حضرات دلواپس رو بورس کنه،وگرنه هر کسی دانشگاهی هم نباشه فهمیده که دکتر فرجی دانا مناسبترین گزینه بود
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    9 1
    آقاي باهنر فراموش نكنيد كه معرفي اشخاص براي وزارت، در حوزه اختيارات رياست جمهوري است و نه مجلس
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    21 1
    اقای باهنر مجلسِ شما با همه ی وزرای نخبه و کاربلد و باسواد و باتجربه و خوب مشکل داره و وارد چالش باهاشون میشهمحض رضای خدا در مجلستون یه کم از این لجاجت های جناحیتون کم کنین و بیشتر به فکر همراهی و همکاری با دولت باشین برای رفاه و اسایش مردم
  • arman A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    6 0
    آقایان افراطی در زمان احمدی نزاد خواب بودند و حال بخود آمدند که باید وزرائ کارآمد را استیضاح کنن یا میترسیدن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    6 0
    اگر مخالف استیضاح بودید چرا در دفاع از وزیر سخنرانی نکردید؟
  • حمید IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    6 1
    آقای باهنر در انتخابات آینده خواهد دید.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    3 1
    حالا این آقای باهنر یک حرفی زدند . زیاد جدی نگیرید . برای دفع شر انتخابات مجلس بود که بتونه رای بیاره
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 0
    همه می دانند در رای آوردن استیضاح لابی شما موثر بود
  • حقگو IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اقای رییس جمهور خواست ملی را که در انتخابات تعهد کرده انجام میدهند نه رای گروه فشار ملی را.مردم اصول اداره کشور را با رایشان به اکثریت مجلسی ها قهماندند.....خدا وکیلی وجدانا نماینده ها میدانند چی به کی رای داده..