۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۶

ایسنا نوشت:

رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص شبه‌نظامیان تروریست داعش گفت: آن‌ها تنها یک بلیط هواپیما با سواحل آمریکا فاصله دارند و تروریست‌هایی که پاسپورت اروپایی دارند، می‌توانند بدون روادید به آمریکا برسند.
مایک راجرز، رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت: تهدید داعش برای آمریکا بسیار جدی و واقعی است. ما شاهد رفتارهای کاملا وحشیانه‌ای بوده‌ایم و مشکل اینجاست که پس از دو سال این تهدید کاسته نشده است و این مساله مردم زیادی از انگلیس و اروپا و حتی آمریکا را به درگیری‌ها کشانده و خیلی‌ها برای جنگیدن به آن‌ها پیوسته‌اند. این افراد به این قضیه به چشم ایدئولوژی پیروز و استراتژی پیروز می‌نگرند و می‌خواهند که بخشی از آن باشند و همین امر آن‌ را خطرناک می‌کند. آن‌ها تنها یک بلیط با سواحل آمریکا فاصله دارند.

پس از این سخنان خبرنگار ان‌بی‌سی به وی گفت که پنتاگون می‌گوید که هم‌اکنون این گروه تهدید مستقیمی علیه آمریکا نیست و آیا وی اطلاعات معتبر و موثقی در دست دارد که نشان دهد آن‌ها قصد و یا توان حمله به آمریکا را دارند؟

مایک راجرز در پاسخ گفت: من با این اظهارات مخالفم و آن را به چالش می‌کشم. ما این مساله را می‌دانیم که تعداد 2000 غربی با پاسپورت غربی بسیار اندک است، اما اطلاعات موجود آمار مختلفی را ارائه می‌دهد و آمار واقعی بسیار بیشتر از این است. درگیری‌های شدید میان داعش و القاعده که منجر به جدا شدن آن‌ها از القاعده در سوریه شد، حقیقتی است که نشان می‌دهد آن‌ها می‌خواهند عملیات‌هایی به سبک غرب انجام دهند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ایمن الظواهری، رهبر القاعده می‌گوید که "نه، ما می‌خواهیم که شما در سوریه متمرکز شوید". دعوا از همین جا آغاز شد. تمام این‌ درگیری‌ها بر سر رهبری و کنترل افراد بود. آنچه داعشی‌ها در آن زمان می‌گفتند این بود که آن‌ها افراد زیادی در اختیار دارند که می‌توانند به اروپا و بعد به آمریکا بروند، بدون آنکه نیاز به ویزا داشته باشند. اما تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که ببینیم چه کسی سوار هواپیما می‌شود و این کافی نیست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانمهر IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    15 11
    خدا كنه اين داعشيهاي لعنتي به اروپا و آمريكا برند و و شرشون از اين منطقه كنده بشه و به بانيان و ايجاد كنندگان خودشون برگرده . بلكه سردمداران غربي از خدا بي خبر ، يه كمي مزه ي ظلم و ستم و تجاوز و قتل و غارت و جنايت رو بفهمند
  • سعدى A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    14 7
    بله حرفهاى كشورى مانندايران باكهن ترين تاريخ درمنطقه راگوش نكردن وبعدباكشورهاى بى ارزش عرب وشيخ نشينهاى پشتيبان گروههاى تندرووتروريست پرور نتيجه اش همين ميشودكه شبهاخواب به چشمانتان نيايد. آنوقت حقايق را وارونه به مردمانتان بگوئيد
  • دانیال A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    21 3
    گروه های تروریستی ای که خودشون درست می کنن، دامن خودشون رو باز هم گرفت. اون از طالبان و القاعده و این هم از داعش.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    2 2
    امریکا تا حالا که تو لجن است داعش هم بیاید که چه حالی می ده دست و پا زدن امریکا