ایرنا نوشت:

از زمانی که طرح مبارزه با قهوه خانه یا چایخانه داران عرضه کننده قلیان در اکثر نقاط کشور بالاخص گنبدکاووس اجرا و این واحدهای صنفی پلمپ شدند، رضایت مندی بسیاری از مردم و خانواده ها را به همراه آورد.

اما افرادی که با پلمپ شدن واحد صنفی خود، درآمدهای بعضاً نجومی خویش را از دست دادند و نتوانستند جلوی قانون و اجرای طرح را بگیرند، اکنون با اجاره کردن واحدهای مسکونی یا در منازل مسکونی خویش اقدام به عرضه قلیان به مشتریان می کنند.

استفاده از واحدهای مسکونی که در آن بر روی هر کسی باز نمی شود، امکان برخورد با متخلفان در این واحدهای را از ماموران انتظامی و اماکن سلب کرده است و باید برای این معضل چاره اندیشی شود.

معضلی که نگرانی خانواده ها را نیز افزایش داده و آنان بیم آن دارند که در خفای این واحدهای مسکونی که نظارتی بر آنها نیست، برخی ناهنجاری ها و فسادهای اخلاقی رخ دهد که شاید جبران آن برای خانواده های آسیب دیده امکانپذیر نباشد.

صاحب یک قهوه خانه در گنبدکاووس که واحد صنفی وی با دستور مقام قضایی پلمپ شده است گفت: متاسفانه با پلمپ بسیاری از واحدهای صنف قهوه خانه داران در این شهر، بازار عرصه قلیان در خانه های مسکونی رونق یافته است.

او که خود ˈقلجاییˈ معرفی می کند، گفت: طرح پلمپ قهوه خانه داران باید با درایت و برنامه ای بهتر انجام می شد و تنها واحدهای صنفی که در کنار عرضه قلیان تخلفات دیگری انجام می دادند پلمپ می شد.

او گفت: متاسفانه با پلمپ شدن واحدهای صنف قهوه خانه یا چایخانه داران، اکنون بسیاری از افرادی که پیشتر فاقد مجوز بودند، با اجاره واحدهای مسکونی و یا تبدیل واحد مسکونی خود به قهوه خانه و البته پشت درهای بسته، مبادرت به عرضه قلیان و انجام برخی فسادها می کنند هیچ نظارتی هم بر آنها نیست.

ˈابراهیمیانˈ صاحب یک چایخانه دیگری که واحد صنفی او نیز پلمپ شده، می گوید: مسوولان به جای پلمپ کردن این مکان ها باید نظارت های خویش را افزایش دهند تا از باز شدن مکان هایی که امکان نظارت بر آنان وجود ندارد، جلوگیری شود.

او می گوید: بستن چایخانه و قهوه خانه ها تنها چاره کار نیست، اگر قانون است باید در همه شهرهای کشور اجرا شود نه این که در برخی شهرها از جمله گنبدکاووس اجرا شود در حالی که در شهرهای همجوار خبری از این بستن ها نیست.

یک خانم خانه دار نیز با ابراز نگرانی از تبدیل خانه های مسکونی به مکانی برای عرضه قلیان، گفت: متاسفانه در این واحدها افراد مختلف بویژه دختران و پسران جوان رفت و آمد می کنند.

او گفت: افرادی که مبادرت به عرضه قلیان در واحدهای مسکونی می کنند، چهره ای خشن و زورگو دارند و انسان از ترس جرات دادن نشانی آنان را به پلیس ندارد.

این خانم خانه دار با بیان این که فعالیت این واحدهای مسکونی از ساعت 22 به بعد آغاز می شود و تا پاسی از نیمه شب ( 2 تا 3 بامداد) ادامه دارد، گفت: این رفتارها آسایش همسایگان را سلب می کند و لازم است پلیس و مسوولان قضایی راهکار مناسبی را برای شناسایی این واحدها و برخورد با آنان اتخاذ کنندگ.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس در این باره گفت: از نقاط مختلف شهر گزارش های مردمی دریافت شده که برخی افراد سودجو که پیش از این در قهوه خانه یا چایخانه اقدام به عرضه قلیان می کردند، اکنون با پلمپ شدن واحد صنفی خود در واحد مسکونی اقدام به این کار می کنند.

سرهنگ ˈمحمدعلی عسگریˈ گفت: ورود به واحد مسکونی بدون مجوز حکم قضایی مقدور نیست ضمن این که نمی توان به دلیل ورود چند جوان به یک منزل، آنان را بازداشت کرد.

او با تاکید بر این که هرگونه ورود به حریم شخصی و واحدهای مسکونی افراد نیاز به حکم قضایی دارد، گفت: بهترین راه معرفی این واحدها از سوی شهروندان به انتظامی، سپس کسب مجوز از مقام قضایی و در نهایت ورود به منزل و برخورد با متخلف است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمنانی A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    13 1
    خیلی دارید بزرگش میکنید.به نظر من مشکلات بزرگتر از قلیان تو مملکت داریم.لطفا واحد های غذای متخلف و شرکت های که مواد اسیدی در شهر پخش میکنند را هم پلمپ کنید