مهر نوشت:

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: عامل حمله به پاسگاه کهیر در جنوب سیستان و بلوچستان که در هفته گذشته منجر به شهادت یک نفر از پرسنل نیروهای انتظامی شد با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بامداد روز جمعه گذشته یک فرد مسلح ناشناس با حمله به ایستگاه ایست بازرسی در سه ‌راهی کهیر در جنوب سیستان و بلوچستان یک نفر از مأموران انتظامی را به شهادت رساند و ضمن مجروح سازی یک سرباز وظیفه نسبت به ربایش یک قبضه اسلحه نیز از این پاسگاه اقدام کرد که با تلاش نیروهای امنیتی روز گذشته پس از تعقیب و گریزی طولانی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با انجام این اقدام شرارت آمیز تعقیب و پیگیری برای شناسایی و دستگیری عامل و یا عاملان این حادثه در دستور کار قرار گرفت که با تلاش نیروهای امنیتی در نخستین روز حادثه هویت این ضارب مشخص و عملیات گسترده‌ای برای دستگیری این شرور سابقه‌دار آغاز شد.

حسین رحیمی گفت: در ادامه تحقیقات پلیس آگاهی و با هماهنگی مقام قضایی چندین اکیپ از بازرسی‌های تخصصی تشکیل و با به کارگیری منابع اطلاعاتی و رد‌زنی‌های پی ‍در پی محل‌هایی که احتمال می‌رفت قاتل به آنجا پناه برده و مخفی شده باشد مورد بررسی شد.

او ادامه داد: اقدامات فنی تخصصی پلیس ادامه داشت تا اینکه منزل پدر متهم شناسایی و در بازرسی از محل سلاح و مهمات صحنه درگیری کشف شد اما اثری از قاتل نبود.

او گفت: پس از حدود 35 ساعت تعقیب و گریز و مراقبت و تلاش‌های تخصصی و شبانه‌روزی ماموران انتظامی کنارک و یگان تک‌آوری عمار موفق شدند تا مخفیگاه متهم را در جنگل‌ها و تپه‌های روستای بلال‌آباد حدود 50 کیلومتری کنارک شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای عملیاتی و تکاوری پس از ساعت‌ها پیاده‌روی موفق شدند مخفیگاه این شرور را به طور کامل پاکسازی و شرور فراری را که در داخل یک کپر مخفی شده بود ساعت 17 روز گذشته در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کنند.

او گفت: این شرور سابقه دار که به قتل یکی از نیروهای انتظامی مستقر در پاسگاه کهیر و همچنین زخمی شدن یک سرباز متهم است در همان بازجویی‌های اولیه پلیس به جرم خود اعتراف کرد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =