فارس نوشت:

یک روزنامه استرالیایی گزارش کرد احتمالاً نیروی هوایی این کشور در مبارزه با گروه تکفیری «داعش» در عراق به آمریکا می‌پیوندد.

روزنامه استرالیا گزارش کرد که احتمالاً نیروی هوایی این کشور در حمله به اهداف گروه تکفیری «داعش» به آمریکا خواهد پیوست.

این گزارش بعد از آن منتشر شد که ایران اعلام کرد که به دولت بغداد کمک می کند تا در مقابل گروههای تروریستی و افراطی مقاومت کند اما هیچ سرباز ایرانی در عراق وجود ندارد.

نیروهای امنیتی عراق روز یکشنبه، حملات گروه تکفیری داعش به پالایشگاه نفت بیجی، بزرگترین پالایشگاه عراق را دفع کردند و «هوشیار زیباری» وزیر خارجه عراق نیز طی یک کنفرانس خبری با همتای ایرانی خود «محمد جواد ظریف» خواستار حمایت بیشتر جامعه بین الملل شد.

وی تأکید کرد: عراق به کمک و  حمایت همه نیاز دارد....به تمامی نیروها علیه تروریسم نیاز دارد اما این کمک ها نباید به شکل نیروهای نظامی باشد زیرا عراق هیچ کمبود نیروی نظامی ندارد.

آمریکا بیش از 90 حمله هوایی را در هفته های اخیر علیه گروه تروریستی «داعش» در عراق صورت داده است و تأکید کرده است که عملیات علیه این گروه در سوریه نیز ضروری است.

حدود چند روز پیش داعش یک نوار ویدئویی را منتشر کرد که در آن «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی که دو سال پیش در سوریه ربوده شده بود، توسط یکی از اعضای این گروه تروریستی سربریده می شود.

مقامات آمریکایی صحت این نوارویدوئیی را تأیید کردند و روز گذشته نیز یک پایگاه آمریکایی به نام گروه مطالعات داعش گزارش کرد که «الماجد عبدالباری» یک خواننده سابق انگلیسی، احتمالاً قاتل این خبرنگار است که البته صحت این خبر هنوز تأیید نشده است.

از زمان انتشار چنین نوار ویدئویی، واشنگتن به شدت به خشم آمده است و در صدد انتقام گیری است. روز گذشته، مقامات آمریکا و سازمان ملل اعلام کردند که «تئو کرتیس»، محقق آمریکایی که در سوریه ناپدید شده بود، به حافظان صلح در تپه های جولان تحویل داده شده است.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای ضمن تأیید خبر آزادی وی، گفت: در نهایت او به خانه بازگشت.

او گفت که کرتیس توسط گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه ربوده شده بود.
49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بچه A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    15 1
    بابا ما که عرضه نداریم بیخودی هارت و پورت نکنیم و جلوی آمریکا با منم منم سنگ نندازیم و کمک کنیم شر داعش را بکنه.