ایسنا نوشت:

شبه نظامیان مرتبط با القاعده در سوریه روزنامه‌نگار آمریکایی را که از سال 2012 مفقود شده بود، با میانجی‌گری قطر آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که "پیتر تئو کورتیس" توسط جبهه تروریستی النصره در سوریه دستگیر شده بود.

در بیانیه کاخ سفید نیز به نقل از اوباما آمده است: ما اکنون از اینکه می‌بینیم تئو از سوریه خارج شده و در مکان امنی است، خوشحال هستیم اما ما همواره در ذهنمان و قلبمان به یاد آمریکایی‌هایی که همچنان در سوریه در اسارت به سر می‌برند، هستیم و برای آن‌ها دعا می‌کنیم. ما از تمام امکاناتمان استفاده می‌کنیم تا شاهد آزاد شدن تمام آمریکایی‌های گروگان باشیم.

آزادی کورتیس به دست جبهه النصره که از شاخه‌های رسمی القاعده است، چند روز پس از آن صورت گرفت که داعش ویدئوی سر بریدن جیمز فولی، روزنامه نگار آمریکایی را در یوتیوب منتشر کرد. جیمز فولی در سال 2012 در سوریه ربوده شده بود.

سازمان ملل نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان در تسهیل انتقال پیتر تئو کورتیس نقش داشته است. وی در 24 اوت در بلندی‌های جولان تحویل صلحبانان سازمان ملل شد و پس از انجام معاینات پزشکی به نمایندگان دولتش تحویل داده شد. یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل گفت که مذاکرات آزادی کورتیس توسط قطری‌ها انجام شده است.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در اظهاراتی گفت: کورتیس 45 ساله هم اکنون در سلامت کامل از سوریه خارج شده است و در کوتاه‌ترین زمان به آغوش خانواده‌اش باز می‌گردد.

پیتر تئو کورتیس، روزنامه نگار و نویسنده‌ای است که کتابی تحت عنوان "مسلمانان پنهان: سفری به یمن" منتشر کرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 2
    این قطر خودش داعش ساخته و حمایت می کنه