۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۶

ایرنا نوشت:

روزنامه لبنانی« الاخبار» نوشت که « ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه امروز( دوشنبه) در کنفرانسی خبری پیوستن کشورش به ائتلاف بین المللی - منطقه ای مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش را اعلام می کند.

به گزارش ایرنا، الاخبارافزود: ولید المعلم ، سوریه را بخش الزامی ائتلاف ضد داعش خواهدخواند و معنای دیگر این سخن ، گشودن باب همکاری دمشق با واشنگتن برای مبارزه با دشمن مشترک جدید است.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد : ولید المعلم در اولین کنفرانس خبری خود بعدازطی دوران نقاهت عمل جراحی قلب که در بیروت انجام شد، موضع روشن و صریح سوریه در قبال ائتلاف برای جنگ علیه داعش و مشارکت کشورش در این ائتلاف را اعلام می کند.

الاخبار خاطرنشان کرد که ائتلاف بین المللی ضد داعش متشکل از آمریکا ، روسیه ، اروپا و برخی کشورهای عربی هرکدام به شیوه ای مشارکت خود در این ائتلاف را اعلام کرده اند.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه« کشورهای عربی با دو خطر مواجه هستند»، تصریح کرد که خطر اول خود گروه تروریستی تکفیری داعش است و خطر مهمتر « اندیشه داعشی» است که در برخی از این کشورها به « حزب حاکم» تبدیل شده است.

الاخبار تاکید کرد که به عنوان نمونه برخی مناطق عربستان سعودی آماده حاکم شدن اندیشه داعشی است و اردن هم عناصر مسلح داعش در دروازه های ورودی آن مستقر شده اند.

این روزنامه لبنانی نوشت که برخی اعضای ائتلاف بین المللی - منطقه ای نگران ادامه نظام کنونی سوریه با نابودی گروه های تروریستی تکفیری دست پرورده خود مانند داعش و جبهه النصره هستند اما چاره ای ندارند واکنون نابودی این گروه ها به اولویت چون به خطری برای خودشان تبدیل شده است.

الاخبار خاطرنشان کرد: ائتلاف ضد داعش چاره ای بجز همکاری و هماهنگی با نظام سوریه ندارد زیرا تنها ارتش سوریه با گروه تروریستی تکفیری داعش که در حل بلعیدن همه مخالفان است، می جنگد.

براساس این گزارش، ولید المعلم با اشاره به ضرورت حضور سوریه در ائتلاف ضد داعش برای تضمین موفقیت عملیات این ائتلاف، تاکید می کند که سوریه خواستار اجرای قطعنامه 2170 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت خشک کردن منابع مالی داعش و جبهه النصره و پایان حمایت ها از این گروه های ترورستی تکفیری است.

وی با بیان اینکه « غرب سرانجام به آنچه سوریه از ابتدای بحران می گفت، امروز اعتراف می کند»و ضمن تاکید بر مفتوح بودن زمینه های همکاری، از آمریکا درخواست نخواهد کرد که به داعش در درون خاک سوریه حمله کند.

این در حالی است که وزیران خارجه 5 کشور عربی شامل « سعود الفیصل»،« سامح شکری»،« عبدالله بن زاید آل نهیان» و « خالد العطیه» وزیران خارجه عربستان ، مصر، امارات و قطر به همراه « نواف التل»مشاور وزیر امور خارجه اردن بویژه با وجود اختلافات زیاد بین خود در جده دور هم نشستند و درباره خطر رشد تروریسم تکفیری و پیامدها وچالش های امنیتی کشورهای منطقه و جهان ناشی از این پدیده گفت وگو کردند.

در این جلسه آخرین تحولات در سوریه و گسترش بحران در منطقه وجهان گفت وگو شد و براساس بیانیه صادر شده بعداز جلسه اعضا در خصوص این موضوعات دیدگاه های نزدیکی داشتند.

شرکت کنندگان در این جلسه بر ضرورت مقابله با تروریست ها در سوریه تاکید کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    11 3
    پس سوریه هم رفت با آمریکا