توافق 5 دولت عربی برای مقابله با دست پروردگان خود!

نمایندگان کشورهای عربستان، قطر، امارات، مصر و اردن، در نشستی مشترک، درباره ضرورت مبارزه با تروریسم خودساخته و جلوگیری از انتشار افکار افراطی! به توافق رسیدند.

در این نشست پنج جانبه که دیروز (یک شنبه) در جده عربستان برگزار شد، سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، خالد العطیه وزیر امور خارجه قطر، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و نواف التل مشاور وزیر امور خارجه اردن حضور داشتند تا درباره انتشار افکار افراطی و ناامنی در برخی از کشورهای عربی و تأثیر خطرناک آن بر برخی از کشورهای منطقه و تهدید امنیت و صلح در جهان، بحث و تبادل نظر کنند.

به نوشته خبرگزاری عربستان، شرکت کنندگان در این نشست همچنین آخرین تحولات سوریه و وضعیت این بحران در سطح منطقه و فضای بین الملل را مورد بررسی قرار دادند.

نشست مذکور در حالی برگزار می شود که کشورهای غربی نیز نسبت به ریشه کن کردن تشکیلات تروریستی ˈداعشˈ در عراق و سوریه اظهار تمایل کرده اند.

این در حالی است که کشورهای مذکور به علاوۀ ترکیه، از آغاز بحران در سوریه، مهمترین حامیان منطقه ای تروریست ها بوده اند و هر یک، بخشی از وظیفه حمایت و پشتیبانی سیاسی، مالی، نظامی، تسلیحاتی و لجستیک از گروه های مسلح حاضر در سوریه را بر عهده داشته اند.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    37 17
    لعنت به اتاترک وآل خلیفه که چنین سگهای هاری را بوجود آوردند
    • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      13 5
      چه ربطی به اتاتورک داره ؟ اتاتورک 80 سال پیش فوت شده و اتفاقا افراطی گری و اسلام گرایی را در ترکیه از بین برد چه ربطی به اسلام گرایان افراطی داعش داره ؟؟؟؟؟؟؟؟ اردوغان و سایر حامیان گرورهای اسلام گرای تروریستی که از مخالفین میراث اتاتورک هستند بیخودی یادگرفتین فحاشی کنید ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    28 5
    اینا عرضه برخورد باداعش رو ندارن.مگه اینکه بازپول بدن غربیا
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    6 1
    مصر و اردن و امارات هرگز نقشی در پرورش تروریسم و اسلام گرایی افراطی نه تنها نداشتن که خود همواره قربانی تروریسم بوده اند فراموش کرده اید رییس جمهور فقید مصر توسط اسلام گرایان افراطی ترور شد ؟ فراموش کرده اید دهها بار به سرزمین های مصر و جهانگردان خارجی در مصر حمله تروریستی شده است ؟ برای چه مینویسید گروههای تروریسی دست پروده همه این کشورها هستند ؟ امارات هرگز به گروههای تندرو اسلامی و حتی مخالفین اسد نه تنها کمک نکرده است که بارها نیز انها را دستگیر کرده است حتی در امارات تاکنون به مخالفین سوری اجازه فعایت و تظاهرات در برابر سفارت سوریه داده نشده است. بد نیست منصفانه خبر نقل کنیم.
  • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    6 2
    دوستان اطلاعات کم دارند نظر ندهند لطفا آخه آتاتورک چه ربطی داذه حالا ما چون روابط خوبی با ترکیه نداریم دلیل آوردن حامیه تروریست هست .