خبرگزاری تسنیم نوشت:

تلویزیون اسرائیل فاش کرد که اطلاعات دقیق در مورد ترور محمد الضیف فرمانده گردان های القسام، همزمان با برقراری آتش بس موقت، به دست فرماندهان اسرائیلی رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، شبکه 10 تلویزیون اسرائیل در تشریح عملیات ترور محمد الضیف فرمانده گردان های عزالدین القسام اعلام کرد که اطلاعات دقیق در مورد اجرای این عملیات همزمان با برقراری آتش بس موقت به دست فرماندهان ارتش رسید در نتیجه آنان بین اجرای عملیات ترور یا تاخیر آن تا پس از پایان مهلت آتش بس سرگردان مانده بودند.

بنابر اعلام این شبکه، فرماندهی ارتش اسرائیل تا لحظات پایانی آتش بس در انتظار اجرای عملیات ترور الضیف بود زیرا اطلاعات سرویس اطلاعاتی اسرائیل حاکی از این بود که وی سه روز پیش از تلاش برای ترور به خانه اش بازگشته بود.

این شبکه در توضیح این مطلب اعلام کرد: هفته گذشته فرماندهان نظامی و سیاسی اسرائیل با یک مشکل بزرگ روبه رو شدند زیرا اطلاعات مربوط به عملیات ترور حاکی از این بود که الضیف با استفاده از فرصت توافق آتش بس، به منظور دیدار خانواده اش به منزل خود بازگشته بود و اطلاعات سرویس اطلاعاتی اسرائیل نیز تاکید داشت که وی در منزل مسکونی خود در محله الرضوان به سر می برد.

این اطلاعات در اختیار سران سیاسی قرار گرفت و این سوال مطرح بود که آیا عملیات ترور او به اجرا گذاشته شود یا خیر؟

در نهایت محافل سیاسی اسرائیل تصمیم گرفتند پیش از اینکه توافق آتش بس به پایان برسد، عملیات مزبور را به اجرا در آورند.

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل در ادامه این خبر مدعی شد که پس از آنکه حماس با شلیک موشک به سمت نقب آتش بس را نقض کرد، اسرائیل نیز از این وضعیت برای حمله به منزل الضیف بهره برده و در نتیجه آن را هدف قرار داد که در اثر آن همسر و پسر فرمانده گردان های القسام به شهادت رسیدند.

بنابر اعلام این شبکه آنچه فرماندهان نظامی و سیاسی اسرائیل را شگفت زده و سرگردان کرده این است که چه اتفاقی برای الضیف افتاد زیرا تا کنون هیچ اطلاعی در مورد آنچه رخ داد و سرنوشت وی بدست نیاورده اند.

این در حالی است که فرماندهان سیاسی اسرائیل به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند که چرا به محض دریافت اطلاعات مبنی بر اینکه الضیف در منزل خود به سر می برد، این محل را مورد حمله قرار نداده و عملیات ترور را به اجرا در نیاوردند.

منابع اسرائیلی احتمال می دهند که چه بسا الضیف در طول سه روزی که گفته می شد در منزل خود اقامت دارد، این محل را ترک کرده بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 14
    حيف شد
  • saeed A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    15 1
    چه خونخوارانی هستن