روزنامه شرق نوشت:

«قالیچه ایرانی از سوی دخترخانم نوجوان ایرانی به‌عنوان نماینده کودکان و نوجوانان هنرمند کشورمان به‌عنوان نماد فرهنگ و تمدن ملت ایران و صلح و دوستی به دبیر‌کل سازمان‌ملل‌متحد اهدا شد.»

این خبری بود که به همراه عکس‌هایش چهارم‌ مهر91 روی خروجی سایت‌های خبری قرار گرفت. حالا بعد از سه‌سال معلوم‌شده آن قالیچه‌ای که رییس دولت‌دهم به بان‌کی‌مون اهدا کرد، هدیه‌ای از کیسه خلیفه بود. کسی از پیرزن 60ساله بافنده فرش خبر نداشت که حق‌الزحمه‌اش بر زمین مانده بود و تولید‌کننده هم وجهی بابت آن نگرفته‌‌ بود. «اصغر تسلیمی» آن را یکی،دوسال قبل، به امانت نزد مرکز ملی فرش ایران سپرده بود تا در صورت موافقت، تسهیلات بگیرد و در حجم انبوه، تولید کند. ایده طراح این بود که قالیچه‌ها، هدایای دوستی روسای‌جمهوری ایران به شخصیت‌های سیاسی کشورهای دیگر شوند. در آخر اما نه‌تنها تسهیلاتی به تولید‌کننده داده نشد، بلکه تنها قالیچه بافته‌شده هم سر از اتاق کار بان‌کی‌مون یا مرکز هدایای سازمان‌ملل درآورد؛ آن‌هم بدون پرداخت هزینه طرح و بافت بافنده.
سال91 که رییس دولت قصد داشت برای نهمین و آخرین‌بار به نیویورک برود، تصمیم می‌گیرد فرشی با نقشه ایران به رییس سازمان‌ملل هدیه دهد. در بازار فرش ایران خبر پخش می‌شود و همه برای یافتن فرش موردنظر به تکاپو می‌افتند. دست آخر قالیچه موردنظر در مرکز ملی فرش ایران پیدا می‌شود.


قالیچه‌ای را که به طور امانی به این مرکز واگذار شده‌ بود به نهاد ریاست‌جمهوری می‌برند و همراه تیم ریاست‌جمهوری سوار پرواز نیویورک می‌شود. قالیچه منقوش به نقشه ایران و شعر «ایران‌ ای مرز پرگهر» در یک مراسم رسمی با حضور احمدی‌نژاد، الهام و ثمره‌هاشمی به بان‌کی‌مون اهدا می‌شود.

«اصغر تسلیمی» تولید‌کننده اصفهانی این فرش می‌گوید: «سال 80 بود که توسط اداره صنعت، معدن و تجارت اصفهان (بازرگانی سابق) از دکتر فرجی، رییس وقت مرکزملی فرش ایران برای من وقتی گرفته ‌شد. آمدم تهران ایشان را دیدم و نمونه فرش را به ایشان نشان دادم. قرار شد برای تولید انبوه تسهیلات دهند حتی برگه‌های فرم تسهیلات را هم گرفتم و تکمیل کردم. بعد گفتند بروم و بقیه کار را از اصفهان پیگیری کنم.»

تسلیمی می‌گوید: «مدتی گذشت و خبری نشد تا اینکه احمدی‌نژاد به سازمان‌ملل رفت. من تهران بودم که خانواده‌ام با من تماس گرفتند و گفتند از تلویزیون دیده‌اند که قالیچه من به بان‌کی‌مون هدیه شده ‌است. همه اقوام تماس می‌گرفتند و تبریک می‌گفتند حتی در بازار اصفهان هم برای این رخداد جشنی گرفتند.» این تولید‌کننده فرش می‌گوید بعد از این قضیه برای پیگیری ماجرا به نهاد ریاست‌جمهوری نامه می‌نویسد، اما پاسخی نمی‌گیرد.

«تسلیمی» می‌گوید: «مساله این بود که هیچ‌کس باور نمی‌کرد من پولی بابت این فرش نگرفته‌ام. نه شرکایم و نه حتی همسرم. همه معتقد بودند من پول کلانی گرفته‌ام و کتمان می‌کنم. همسرم هرازگاهی می‌گوید حقیقت را بگو، چقدر پول گرفتی؟» در نهایت، او امسال شخصا به منزل «احمدی‌نژاد» مراجعه می‌کند: «از ساعت سه‌عصر تا 10شب جلو در منزلش منتظر ماندم تا بالاخره آمد. محافظان ابتدا مانع شدند اما وقتی «احمدی‌نژاد» قالیچه‌ای که همراهم بود را دید، اجازه داد نزدیک‌تر بروم. داستان فرش را برایش تعریف کردم و گفتم هیچ‌کس باور نمی‌کند که پولی نگرفته‌ام. گفت می‌خواهی بنویسم با مهر و امضا که من پولی به شما نداده‌ام؟» گفتم: «دیگر فرقی برایم ندارد، چه کسی خسارت من را می‌دهد؟ احمدی‌نژاد گفت من نامه‌ای  برای بانک کشاورزی می‌نویسم شما بروید آنجا پیگیری کنید. نامه هم نوشت از بانک هم تماس گرفتند اما در نهایت به من گفتند اگر اینطور که می‌گویی ورشکست شده‌ای، تسهیلاتی به تو تعلق نمی‌گیرد.»

«تسلیمی» می‌گوید: «از اداره صنعت و معدن اصفهان هم نامه‌ای به مرکز ملی فرش تهران ارسال شده و قضیه را استعلام کرده‌اند اما جوابی نیامده است.» «تسلیمی» در ادامه می‌گوید: «من با آقای فرجی رییس وقت مرکز ملی فرش تماس گرفتم و گفتم آیا می‌توانید رسیدی مبنی بر دریافت فرش به من تحویل بدهید اما او گفت که الان بازنشسته شده و سمتی ندارد. حتی گفت که از جریان ارسال فرش به آمریکا هم اطلاعی ندارد.»

حالا پرسش این است که قالیچه امانی چرا و چطور سر از نهاد ریاست‌جمهوری در آورد. «مرتضی فرجی»، رییس وقت مرکز ملی فرش به کل منکر امانی‌بودن قالیچه است و به «شرق» می‌گوید: «آن‌را یک بافنده به مرکز هدیه کرد اما در زمان ریاست «محمدباقر علیخانی» برای سفر رییس دولت به نهاد ریاست‌جمهوری داده شد. از ایشان پیگیری کنید.» «علیخانی» اما نمی‌داند که این فرش دقیقا چطور سر از مرکز ملی فرش درآورده است. او به «شرق» می‌گوید: «احتمالا این قالیچه که خیلی پیش‌تر بافته شده ‌است، ‌متعلق به یکی از اتحادیه‌های تولید‌کننده فرش بوده که  به مرکز ملی فرش داده شده و همان اتحادیه هم آن را به نهاد ریاست‌جمهوری داده است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا قالیچه هدیه شده بود، می‌گوید: «نه. جایی در مرکز ملی فرش است که فرش‌ها را به‌‌عنوان نمونه کار ارسال می‌کنند و این مورد هم از سوی یک اتحادیه به ما داده شد.» این شبهه وجود دارد که قالیچه از سوی مرکز ملی فرش به نهاد ریاست‌جمهوری فروخته ‌شده ‌است. «علیخانی» اما این موضوع را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «ما وجهی دریافت نکردیم. چون در آن زمان نهاد ریاست‌جمهوری به چنین قالیچه‌ای نیاز داشت ما این اتحادیه را معرفی کردیم و خودشان قالیچه را به نهاد فروختند.» او می‌گوید: «نهاد ریاست‌جمهوری همان زمان به تعداد محدود دیگری از این فرش‌ها نیاز داشت، ما همان زمان هم به تیم بافنده و هم به خیلی‌های دیگر سفارش دادیم، اما چون تیراژ محدود بود، کسی نپذیرفت.»
همه اینها در حالی است که تولید‌کننده قالیچه هدیه داده‌شده منکر همه این قضایاست. او می‌گوید نه کسی سراغ او رفته و نه پولی بابت قالیچه به او داده شده‌است. آن‌هم درحالی‌که نام و نام‌خانوادگی او پایین قالیچه، بزرگ بافته‌شده و دسترسی به او هم از طریق اتحادیه تولیدکنندگان فرش ممکن بوده‌است.
در نهایت اینکه پاسخ آخر رییس وقت مرکز ملی فرش بعد از شنیدن همه به توضیحات «شرق» این است: «اگر تولیدکننده آن قالیچه معترض است، به مرکز ملی فرش اعلام کند تا رسیدگی شود. ایشان با تلفن من تماس بگیرد به او پاسخ می‌دهم.» اگرچه تولید‌کننده قالیچه می‌گوید مراجعه‌اش به مرکز ملی فرش تاکنون بی‌نتیجه بوده‌است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 126
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    خسته نباشند هر دم از این باغ بری می رسد
    • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      اینکه یه فرش بود. چرا از جام چند هزار ساله ریتون نمیگید که وزیر نفت به اوپک تقدیم کرد.
    • عباس A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      1 آخرش اصغر تسلیمی بافنده بود یا پیرزن شصت ساله؟؟؟؟ 2 ذکر شده بود که فرش در سال 1380 به مرکز ملی فرش برده شده یعنی 4 سال هم در دوره جناب خاتمی خاک خورده بوده و هیچ توجهی بهش نشده بود منتشر کنید لطفا
    • شناس A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      چنننند هزار سال؟؟؟؟؟؟
    • عبدالله IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      282 9
      بان كي مون پول ما رو بده پول ما خوردن نداره
    • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      27 4
      هر دم از «آن باغ» بری می رسد
    • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      چرا 2 سال قبل صداتون در نیومد..این طرز برخورد رسانه نیست .....سلب اطمینان نکنید از هر طرف که باد میاد بادش ندید آقایونه رسانه....
    • بی نام DE ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      41 13
      مشکلی نیست. تولید کننده نامه ای به بان کی مون بنویسد یا فرش را مطالبه کند و یا قیمت آن را. حتما در آمریکا پول خوبی بابتش می دهند.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      31 10
      بحث خیانت در امانته
    • یکی A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      20 3
      خبرجان اولایه تشکرودست مریزادبابت انتشارسریع وکامل کامنتای خلق الله علی الخصوص نظرات مخالفیندومندش شماکه مدافع حقوق ملتی ویه پامدعی العموم تشریف داری چرایه گزارش ازگندوگثافت کاری های قراردادکرسنت که میلیاردهادلاربقولی فقط18میلیارددلارجریمه به مردم تحمیل کرده وکلی رشوه تقدیم ژنرالهاشده تهیه نمیکنی؟
    • ایرانی US ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      12 0
      اگه اجازه بدین میرم فرشو از زیر بان کی مون میکشم بیرون حتی اگه مهر زنش کرده باشه
  • ایرانی IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    خدایی اگه احمدی نژاد نباشه به کی میخواید گیر بدین .هر جا کم اوردین از احمدی نژاد مایه میزارین خدایی خسته نشدین
    • بی نام IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      آره چون هیج جا کوتاهی نکرده با خرابکاریهاش
    • رضا A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      خود احمدی نژاد که جواب درست و حسابی برای این کارهاش نداشت و نداره لطفا شما که هوادارشان هستی به جای طفره رفتن یه توجیهی جور کنید و بفرمایید
    • سعید IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      خیلی بده و زجر آوره که سر قبری گریه کنی که جنازه ای توش نباشه . دوست عزیز از کی داری حمایت می کنی ؟ اون آدم حتی هویت و فرهنگ و تمدنمونم داشت نابود می کرد . بیا با چشم باز به اطرافت نگاه کن .
    • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      147 6
      اینجا پای شاکی خصوصی وسطه. ما گیر نمیدیم خودش داره گیر میکنه
    • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      117 8
      قصه ایران ما با احمدی نژاد قصه اون روبا است که دوای رفع کوری چشمش خاک پاکی از جای نریده روبا بود که هرچه گشت جایی پیدا نکرد.
    • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      55 7
      ای بابا این احمدی نژادو از این خرابترش نکنین تو ذهن ما اینو بگو
    • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      38 7
      احمدی جان اینقدر سوتی داده که بخوای بنویسی کاغذ کم میاری
  • علی A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    فقط تصمیم دارد احمدی نژاد را تخریب کنیدمسایل کشور بی خیال
    • علی IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      عمده مسایل کشور باقیمانده فعالیت های ایشان در زمینه مشکل سازی است پس به هر مشکلی که پرداخته شود لاجرم نام ایشان به میان می آید.
    • حسین US ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      94 10
      احمدی نژاد نیازی به تخریب نداره ولی این که میگی مسائل کشوری یادمون رفته رو درست میگی
    • امين اكتيو IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      بالاخره اينم يه شيوه جنگ روانيه . ديگه آقايون هيچ جا نتونستند كارشون پيش ببرند ،كليدهاشون هم به هيچ دردي نخورده هي آسمون ريسمون مي كنند وموضوعات حاشيه اي درست ميكنند كه ذهن مردم را گمراه كنند آقا اگه راست مي گيد يه كار مثبتتون را بگيد البته ميگند آني كه عيان است چه حاجت به بيان است. تو اين يكسال فقط اوني كه تكون نخورده دلاره ولي جاي سئوال اينجاست كه چرا هم چيز چندبرابر شده؟؟؟آقايون اينها رو پاسخ بدهند نه اين كه مزخرفات ببافند
    • ندا A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      24 5
      اخمدی نژاد سمبل تخریبه
    • منصور نوين IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      1 0
      ببخشيد مسايل كشور رو مثل اينكه فراموش كرديد كي بوجود آورده غير از برادر احمدي نژاد و دار و دسته اش بودن؟؟؟؟؟///
  • علی A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    اگر مبنا بر این باشه که من هم میگویم من قالی را داده ام باید رسید می گرفت
    • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      79 2
      علي جون اسم وفاميليشو توش نوشته افتاد؟
    • ایرانی IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      99 3
      دوست عزیز میگه اسمم درشت زیر قالی بافته شده
  • بی نام FI ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    188 8
    همسرم هرازگاهی می‌گوید حقیقت را بگو، چقدر پول گرفتی؟»
    • مهرداد IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      2 16
      از تو که همسرت حرفت رو قبول نداره توقعی بیش از این نیست
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    واقعا واستون متاسفم با این دروغ پراکنی های مذبوحانه ای که به راه انداخته اید.کسی که کل بیت المال کشور دستش بود و حداقل نتوانستین کوچکترین ایرادی در خصوص دست اندازی به بیت المال ازش بگیرین حالا میگین که قالیچه یه پیرزن رو برده. از این به بعد اگه خواستین دروغ بنویسین یه چیزی بنویسین که بهش بیاد
    • بی نام US ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      میتونم بپرسم از نظر شما کلمه بیت المال چه معنی میده ؟ 16 میلیاردی که روز آخر ریاست جمهوریشون برداشتند احتمالا جز بیت المال نبوده نه ؟ ارثیه ایشون بود . چون تا جایی که یادمه اطرافیانشون این برداشت رو تایید کردند
    • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      طنز خوبی گفتی
    • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      189 9
      آخی عزیزم "کوچکترین ایرادی در خصوص دست اندازی به بیت المال نمیشه ازش بگیرن" ؟ واقعا ؟ شما یا خوابی یا خودتو به خواب زدی .
    • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      57 5
      اتفاقا خوبم بهش میاد...
    • محمد A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      134 9
      امیدوارم در آخرت با احمدی نژاد محشور باشی,اینو گفتم که رعشه به اندامت بیفت و طرفداری بیخود نکنی.
    • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      62 3
      براي اينكه خودش شخصاٌ كاري نميكرد بريد ببينيد مديرانش چه كاري بامملكت كردن در ضمن بدهي ها واختلاس هاي دوران ايشون فراموش نشه اگه از اول انقلاب مثل ايشون بيت المال رو مراقبت كرده بودن هيچ خبري از ايران نبود وبه گل نشسته بوديم حضرت آقا
    • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      15 0
      تو خود احمدی نژاد نیستی کلک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      3 0
      مردانه اگه خودت رو رییس یه جایی بکنن و وقتی از اونجا میای بیرون همش خرابی. اختلاس. عقب ماندگی. دروغگویی بجا گذاشته باشی. بزرگترین اختلاس کل تاریخ هم تو کارانامه سیستمت باشه انوقت باید بهت بگن ادم سالم؟ بعد شما اگه بخوای دزدی کنی میای پولش رو مریزی به حساب خودت؟ همسرت؟ برادرت؟ خوب اقای مدعی چنان میدزدی که شیطون هم نفهمه. گرفتی .حالا به نظرت هنوز این محمود خان سالم بود؟ نبود؟ بگم؟ نگم؟
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    می شود با این موضوع یک فیلم اساسی ساخت. بدبخت چه کشیده و می کشد؟
  • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    119 7
    روز آخرت برای حساب رسی است
  • منصور خان A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    من اصلا طرفدار احمدی نیستم اما چرا اینقدر هر چیزی را بزرگ میکنید اون که برخلاف ادعاهای خودش درباره ارتباط با جهان غیب علم غیب نداشته یه قالی با نقش ایران خواسته بادمجون دور قابچین ها فورا واسش جور کردندتا معجزه هزاره سوم دست خالی نره حالا هی بهش گیر بدین
  • بی نام A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    این آقا همیشه از مال مردم بخشیده به خارجی ها مال خودش که محترم و ارزش داره
    • بی نام RO ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      40 5
      فكركردى بقيه ازمال باباشون مىبخشن
  • بی نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    بعضي ها در ان زمان زندگي شان نابود شد، سر همه ملت كلاه رفت ، ٧٠٠ ميليارد گم شد ، قالي شما هم روش.
    • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      0 3
      در انتخابات بعد همه چیز مشخص می شود... فقط 2 سال و 10 ماه دیگر به بازگشت ما مانده است. هر چه بیشتر توهین کنید، ما بیشتر رای می آوریم. خوش باشید
  • داوود GB ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    105 7
    یاد قضیه اون مرد تریلی دار در عسلویه افتادم که تیم محافظت رییس جمهور وقت داغونش کرده بودن.......
  • بی نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    83 10
    حق الناس؟ آن هم یک پیرزن؟ پاکدست ترین رئیس جمهور به ناکجاآباد می رود
    • بی نام KW ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      2 7
      تهمت نزن
  • یکی A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    نمی دانم اگه احمدی نژادنبودبعضیا چطورمی تونستن بی عرضگیهاشونوماست مالی کنن؟خبرجان بخدازشته مردم آگاه شدن دیگه دوره این عوامفریبیهاگذشته.لطفاًبه شعورمخاطبینتان احترام بگذارید
  • ازیزد IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    9 50
    بهتر است که احقاق حق شود ولی دراین اوضاع پرداختن به این مسائل جالب نیست باید رو به فردا نگاه کردبا تدبیر و امید
  • صادق A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    بر فرض اگه این خبر هم راست باشه چه ربطی داره گفتنش ؟ آقای احمدی نژاد محبوب بودند و هستند
    • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      14 6
      آن مردی که رییس جمهور شما بود، فقط برای امثال شما محبوب بود و نه ما و شما بسیار اندکید و سرتان در برف است یادتان نرود
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    97 10
    خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود
  • بی نام EU ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    29 2
    آفرین ....
  • بی نام A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    واقعا چقدر مریض هستید که چنین اراجیفی رو خبر میکنید؟
  • بی نام A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    مرگ بر سران فتنه،مرگ بر دولت یازدهم،مرگ بر اصلاح طلبا ، مرگ بر اعتدالی ها،مرگ بر خبرانلاین ،دروط بر پروفسور احمدی نژاد درود بر جلیلی،درود بر رجانیوز،درود بر حاج حسین شریعتمداری،درود بر لبنان و سوریه و غزه
    • علی A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      82 7
      الهم اشف مرضانا و طاقتنا افزانا....
    • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      108 6
      خو چرا همچی میکنی با خودت؟
    • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      44 5
      تو خوبی؟؟؟سر صبح فازت چیه؟؟؟این همه رو کشتی به کنار ولی چرا مدرک جعلی میدی؟ گرچه که من به این خبر ایراد دارم و باید صحت صحبتهای این فرد ثابت بشه.
    • محمد IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      84 9
      آقا اینو خدا زده ، دیگه کاریش نداشته باشین
    • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      65 9
      به منفی هایت نگاه کن
    • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      74 6
      اين اقا منافع اش در خطر افتاده این جور عصبانی شده احتمالا جزو دلواپساته
    • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      89 5
      از بوکوحرام و داعش هم کامنت می ذارن اینجا؟
    • میم A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      9 1
      حالا بپا خودت سکته نکنی یه وقت برادر
    • سارا IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      5 1
      آب بخور، آب بخور سکته نکنی
    • من IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      1 1
      يعني اگه تو سنت به بالاي 1314 سال برسه من اسمم رو عوض مي‌كنم
  • بدون سانسور A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    واقعا برای بعضی خبرگزاری ها باید فقط وفقط تاسف خورد . خدا شفا بده انشالله
  • یکی A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    53 2
    خبرجان خسته نباشین کامنت ماازمال یتیم هم بدتره خوردن نداره لطفاًمنتشرش کن تمام وکمال
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    29 6
    حرام اندر حرام ببین مال مردم را چه بلایی سرش اوردند. جای تاسف که تمام کارهای دولت قبلی یک جاش ملنگه همیشه
  • الگولگ IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    28 42
    تمام خونه هایی مسکن مهری که احمدی نژاد ساخت اگه دوست عزیزمون فقط پنجره هاشو بسازه میدونم یه مقدار از مدیریت میدونه
    • یکی A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      3 5
      ایول داری.کامنتت عالی بودالگولگ جان.
  • omid A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    7 36
    ما که آخرش نفهمیدیم چی بود....چی گفت....چی شد......شما خوبی؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    37 4
    امام صادقع: به نماز طولانی و روزه افراد ننگرید بلکه به صداقت و امانتداری افراد بنگرید چه بسا نماز و روزه اش از سر عادت باشد/ اون از صداقتش اینم از امانتداریش بعد ادعای ارتباط با امام زمان رو هم داره الهی العفو
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    55 4
    "احمدی‌نژاد گفت من نامه‌ای برای بانک کشاورزی می‌نویسم شما بروید آنجا پیگیری کنید. نامه هم نوشت از بانک هم تماس گرفتند" گویا ایشان هنوزم در دولت دست دارند.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    13 37
    ديگه حال آدمو داريد به هم مي‌زنيد از اين دولت چيزي براي حمايت نمي‌بينيد همش مي‌خواهيد به دولت قبل گير بديد ديگه خيلي تابلو شديد.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    42 43
    عليرغم تمام انتقاداتي به عملكرد احمدي نژاد وارده ولي اين خبر باعث هتك حيثيت رييس جمهور وقت ميشه صرفنظر از موضوع تصور كنيد وقتي اين خبر ترجمه بشه و در اختيار بان كي مون قرار بگيره در مورد رييس يك دولت كه نماينده يك ملت تلقي ميشه چگونه قضاوت خواهد كرد .فرض كنيم موضوع حت داشته باشه به نظر نگارنده خبر امتظار اين بوده كه احمدي نژاد خودش ميرفته از بازار فرش بخره ونقدا هم تسويه كنه ؟ خوب حتما يك واحدي به اسم اداره تشريفات اين خريد رو انجام داده نه شخص احمدي نژاد . احمدي نژاد با تمام بديهايش مثل خاتمي و هاشمي رييس دولت بوده و بايد حرمتشون حفظ بشه .اين هتاكيها به نوع ديگري عليهخاتمي هم مطرح ميشد و ميشه . ياد بگيريم به روساي دولتهامون احترام بگذاريم حتي وقتي در قدرت نيستند .
  • كارمند GB ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    11 19
    خدا عاقبت همه به خير كنه كه اين همه افراد را تخريب نكنيم
  • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    13 54
    دوره دوره ی شماهاست کم بجا و به موقع احمدی نژاد تو برجکتون نزد.حالا بقول خودتون دارین تلافی در میارین داداش و کسی که این خبر و تیتر زدی نه طرف دار احمدی نژادم نه هیچ کس دیگر.. طرف وجدان بیدار هستم. این ره که شما میروی به ترکستان است
  • جلیل A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    14 62
    اگر احمدی نژاد نبود اینها به چه کسی گیر می دادند واقعآ برای همه شما متاسفم .
  • بی نام RO ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    12 47
    ما یاد گرفتیم ناسپاس باشیم و به تخریب یکدیگر بپردازیم همشون زحمت کشیدن فقط با این کارا وجهه بین المللی ما تخریب میشه لطفا بخاطر منافع عده قلیلی اینهمه بهتان و زشتی رو نثار یکدیگر نکنیم
  • بی نام EU ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    14 56
    برای تخریب هر چی بیشتر احمدی نژاد از هیچ چیز نمیگذرید
  • هموطن A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    18 45
    این خبر شما باعث ریختن آبروی رئیس جمهور وقت میشه. فرقی نمیکنه اون رئیس جمهور کی باشه. هر کی که هست نماینده مردم بوده. با اینکه در هر دودوره هم به احمدی نژاد رای ندادم اگر کسی به ایشان توهین می کرد ناراحت میشدم. باید بدونید که رئیس جمهور درجریان ریز همه چیزها نیست و این اطرافیان نا آگاهش بودن که این قالیچه رو در اختیارشون قراردادند. خبر آنلاین یه سئوال: واقعا هدفتون از این خبر چی بوده؟؟؟؟ لطفا به نویسندگانتون بفرمایید اینقدر سر مردم رو با این چیزها مشغول نکنین مسائل مهمتر هم هست.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    32 12
    همه این هایی که میگن اگه احمدی نژاد نبود به کی گیر میدادید . باید بگم حیف . اگه اون یه ذره عقلی که اختیارش هنوز دستتونه رو به کار ببرید جوابتون رو اینجا هم بارها گفتند . کشوری که آقای احمدی نژاد تحویل دولت یازدهم دادند زمین سوخته بود . آیا احمدی نژاد این طور کشور رو از دولت اصلاحات تحویل گرفته بود؟ پس لطفا ببندید آن ... رو
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    29 4
    چرا بعضيها اينقدر از شنيدن حقايق عصباني ميشوند آيا دوست دارند هميشه دروغ بشوند ؟ حقيقت تلخ است ولي بهتر از دروغ شيرين است .
    • كاوه احمدى نژادي IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      4 1
      ما منتظر جلوس شما در نقش لقمان حكيم بوديم...اين جمله رو كه گفتين يه دفه به خودمون اومديمو متحول شديم
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    14 35
    ببخشید از سال 80 تا 84 این فرش در دوران اصلاحات منتظر تسهیلات بود و ایشان هیچ اقدامی نکردند؟؟ این آبروریزی برای دولت اصلاحات و ژنرال هاست آقایان بهتر است گند دولتتان را بیشتر از این هم نزنید واقعا عقل ندارید که آبروی دولت اصلاحاتی و ژنرالهایی را می برید که آبرو نداشتند و الان شما بی عقلان بیشتر این آبروریزی را دامن می زنید
  • اشكان NL ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    11 37
    اى كاش روزنامه ها و مردم وقت و انرژى خودشان را روى چيزهاى بدرد بخور ميگذاشتند تا نوشتن اين اراجيف واقعا كه ايران شده حمام زنانه ،دروغ،غيبت،تهمت ووو و چقدر روزنامه هاى ايران تخصصى كار ميكنند
  • بی نام FR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    31 3
    ای بابا وای بر ما .ببینید با کیا طرفیم؟؟؟
  • علی A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    7 8
    خواهشا دست از سر احمدی نژاد بردارید. بگید شما چکار کردید
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 4
    گذشته هرچه بوده گذشت و آیندگان قضاوت خواهند کرد لااقل شما پول قالیچه هایی که پیشتون امانت میذارن وقتی خواستین به آقای مودب و باهوشبان کیمون بدین را فراموش نکنین.
  • یه کمی آگاه از مسایل حقوقی A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    2 0
    یه چیزی این وسط تو دعوا جا مونده اینه که از لحاظ شخصی که نداده اگه ادعای ایشون صحیح هست و بهش رسیدن خوبب نهاد ریاست جمهوری باید پرداخت کنه واین هم مسأله ای نیست هر کی ادعا کنه پول بگیره باید اثبات بشه البته روزنامه ها وبنگاه های خبری از همین چیزها نون میخورن جای ملامت نیست
  • رض A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 1
    من ازمخالفان آقای دکتراحمدی نژادبودم وهستم ولی حالا که دستش به جایی نمیرسدجایز نمیدانم که به ایشان اهانت شود.به هرشکل وبه هر بهانه ای. باهمه بی تدبیریهاوباهمه جفاهایی که درحق مامردم کردوباهمه دلخوریهایی که ازایشان دارم بازبرایش احترام قائلم.آقای احمدی نژاد کاش باکشورایران وبا مردم ایران بهتررفتارمیکردی
  • ابوالفضل IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 2
    کمی خاله زنک بازی نیست خبرتان؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    3 4
    به روزنامه شرق و دست اندر کاران مالامال از هوش و فراستش باید تبریک گفت که با صرف یک فرصت شش ماهه و مترصد بودن و کشیک شبانه روزی این مهم را که بسیار از مسائل کم اهمیتی همچون گرانی , بیکاری, تورم و ...مهتر است را کشف کردند خیال ملت ایران با وجود افراد دلسوزی چون شما از بابت تاراج بیت المال جمع است دست مریزاد و خدا شما را شفا دهد انشاءالله
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 3
    خداوکیلی قبلا هر خبری ازین مملکت بی دروپیکر میخوندم غصم میگرفت.. الان یه چند وقته سعی میکنم بخندم فقط
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    7 2
    همش دارید افشا گری می کنید همین .من مردم دستم به کجا بنده واقای احمدی نژاد تو مصلحت نظام داره ره مردم می خنده .پس قانون کجاست چرا من مردم باید توبیخ جریمه دستم بریده بشه برای یک قرص نان ولی این اقا به ریش من بخنده .یا همش دروغه یا ما با یک کشور غارت شده ی بی قانون وبی درو پیکر طرفیم .که مردم به وقتش خدمت همگی می رسند
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    13 8
    راستی یک بار متن خبر رو بخوانید این فرش سال ۸۰ یعنی دور دوم خاتمی جهت دریافت تسهیلات داده شده است احمدی نژاد سال ۸۴ رییس جمهور شده یعنی دولت خاتمی ۴ سال تمام به این پیرزن ۶۰ ساله ادعایی روزنامه شرق هیچ وقعی ننهاده است حالا سال ۹۰ ریاست جمهوری هدیه ای را می خواسته که سازمان فرش این هدیه را به ریاست جمهوری داده است خوب می خواستید احمدی نژاد برود و ببیند سال ۸۰ چرا دولت قبلی توجهی به موضوع نکرده است؟؟ این آبروریزی برای دولت ژنرالهاست نه احمدی نژاد
  • هموطن IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    18 9
    احمدي نژاد که خودش فرش رو تهيه نکرده و خبر نداشته ايرادي بهش وارد نيست .اما هيچ کس تا حالا مثل ايشون کارهاش زير ذره بين نرفته ،حتي اون کارهايي که ربطي بهش نداشته .اي کاش اين ذره بين براي بقيه روساي قبلي و فعلي هم کار مي کرد اون وقت چه چيزهايي که فاش نمي شداگر کسي اهل عمل به حقه بايد هميشه حق رو بگه نه مصلحتي ،تو اين موضوع خاص که کاملا مشخصه قضيه خراب کردن وجهه احمدي نژاده وگرنه از اين دست موارد فراونه و همين حالا هم زياد اتفاق ميفته کسي چه ميدونه شايد سه سال ديگه قضاوتها متفاوت باشه
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 0
    چراقانون رسیدگی نمی کنه .چرا در تمام دنیا قانون به سرکوزی هم رحم نکرد .چرا مردم غزه غزه می کنید ما مردم ایران که محروم تر هستیم کشور به این ثروتمندی گرفتار یک مشت دزد شدیم
  • رضا IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 1
    سال 80 شما فرش را داده ای و تازه بعد از 11 سال سال 91 به فکر افتادی پولش کنی.
  • محمد A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    15 3
    محمود لحظه ای تصمیم می گرفت و لحظه ای هم عمل می کرد .
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    10 1
    ببین با کیا اومدیم سیزده بدر
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 4
    تاریخ ایران سالیان دیگر خواهد نوشت : عجوبه ای بنام احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 3
    چرا ول کن احمدی نژاد نیستید. دیگه داره به اساس گفته هاتون و خودتون شک میکنم . من که طرفدار احمدی نیستم کم کم دارم بهش حق میدم.نکنید این کارها رو
    • ستارخان A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      3 3
      چون ترس از حضور مجدد احمدی نژاد در عرصه سیاسی، لرزه ای به اندام اینها انداخته که باعث لرزیدن عقلشون شده
  • مرتضی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    3 7
    اینها چوب خداست که احمدی داره میخوره برای پرده دری ها و بگم بگم ها
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    6 3
    به قول حاج محمود: از براي شفاي هر روزه آب بريز قسمتي كه ميسوزه
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 1
    همیشه به قاجار خندیدیم و بد و بیراه گفتیم. ببین بعدیها چقدر به ما بخندن و بد و بیراه بگن
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    2 2
    محمود یک حرفه همین باید دید پشتش به کجا بنده .
  • يك ايراني IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 4
    اون كه فقط يك قالي بود... احمدي نژاد؛ اقتصاد و بيت المال و... همه چي را كه امانت كل مردم ايران بود به فنا داد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 6
    ای خدااا یک سال از اون هشت سال تلخی و جهالت گذشت بازم چیزایی میشنویم که فقط باید بگیم بسیار متاسفم....
  • محمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 5
    آقاي ايراني آقاي احمدي نژاد ملت ايران با جهالتش به فلاكت كشاند در خصوص فضاحتش روزها و ماهها و سالها هم بگويند هنوز كم است مشخص است كه جنابعالي هم از ايشان نفعي بردي كه حقيقت برايت تلخ است.
  • ننه جون A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 4
    هموطن عزیزی که میگی هیچ کس انقدر زیر ذره بین نرفته. هیچ کس انقدر ملت رو زیرذره بین نبرده و بگم بگم راه بندازه
  • علی صادقیان A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    3 4
    اولا داخل این متن تناقض زیاد دیده میشه. مثل اینکه نوشته پیرزن 60 ساله و بعد متن یه چیز دیگه است. و یا تاریخ و زمانها تناقض فاحش دارند. دوما هیچ جای موضوع و قضیه تضییع حقوق فرد مورد نظر داستان ربطی به احمدی نژاد نداشت سوما ازبین همه رییس جمهورهای ایران هیچکدام به اندازه احمدی نژاد زحمت نکشید و به مردم خدمت نکرده. البته بشر ممکن الخطاست و این مختص همه بجزء معصومین است. کوربشه چشم انسانهای قدر نشناسی که نمیخوان ببینند خدمات احمدی نژاد را. حداقل پیش وجدان خودتون و بدون در نظر گرفتن منفعت شخصی قضاوت کنید احمدی نژاد دوباره کاندید بشه و بذارن که بیاد معلوم میشه که مردم چه کسی رو میخوان.طرفداراش مثل ماها دسترسی به اینترنت وسایت ندارن که نظر بدن چون قشر مستضعف هستند
  • رضا A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    2 0
    رییس مرکز فرش ایران در زمان احمدی نژاد بنام محمد باقر آقاعلیخانی از طریق روح اله جانی عباسپور از نمایندگان عضو جبهه پایداری به ربیعی وزیر تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شده و قرار است به زودی پست دیگری به ایشان بدهند
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 3
    فقط خدا ميداند چند نفر وچقدر پول بابت اين فرش پول گرفته باشند؟ وفقط سر مالک فرش بی کلاه مانده است دولت یازدهم باید این مسايل را براي مردم روشن کند تا دیگر امدی نژاد دیگري برگرده ی ملت شریف ایران سوار نشود
  • بی نام SE ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 0
    تاریخ صحیح سال 89 هست نه 80. به علت یک اشتباه تایپی به جای 89 ،80 نوشته شده.اقای فرجی، تحویل گیرنده فرش سال 89 رییس مرکز ملی فرش بوده
  • خبرنگار SE ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 0
    مرکز ملی فرش ایران سال 83 تاسیس می شود.تاریخ درست تحویل فرش به مرکز ملی فرش سال 89 بوده است که به علت اشتباه تایپی سال 80 درج شده بود
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 3
    میلیاردها دلار از صندوق کشور ،ایشان برداشتند هیچ کس نه پرسید چرا و چه شد مسلما ترسی هم از برداشتن یک قالیچه نداشتن ولی الان چه فایده،۸سال نابودی کشور با افشاگری های الان ان هم بدون محاکمه به نظرم باعث میشه مردم کاملا به همه چیز بی اعتماد بشن
  • ناشناس A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    2 2
    فقط حوالش کنید بخدای بزرگ ظلمی که احمدی نژاد در حق ایران وایرانی کرد بی حد وحساب است روز آخر ۱۶ میلیارد تومن به حسابش واریز کرد واقعا جای تعجبه .
  • سعید طهمورثی IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 1
    به قول معروف خرج که ازکیسه میهمان بود،حاتم تائی شدن آسان بود
  • هی IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 0
    مگر امکان داره شخصی که تاجره و حتما بخواد وام میلیاردی بگیره اونم همشری خودم هیچ رسیدی نداشته باشه و فقط بگه یه اسمم زیر قالی چه باشه ما
  • قمی IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 1
    خبر یه جوری مشکوک می زنه چون در سطر اول خبز مال یه پیر زن نوشته و در متن خبر نام یک آقا برده است کاشت این خبر از رسانه ملی پخش شود حقیقت یا دروغ بودن بیشتر معلوم می شود و تمام نظرات یه طرفه است معلوم است نظر این خبر برای آنها مبهم است درج نشده امید است در قضاوت یه خورده صبور باشیم و زود قضاوت نکنیم
  • پرسپولیس همیشه محبوب IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 0
    یعنی در این حد بی شخصیت؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 2
    من از دیروز هر پقت میام تو خبر ونلاین و این خبر رو میبینم خنده ام میگیره. خیلی جوکه به خدا