۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷

استقلال قوا و عدم دخالت قوه مقننه در امور قوه مجریه و برعکس و نیز طمانینه و بزرگ منشی نمایندگان مجلس می تواند دراستحکام ارکان نظام جمهوری اسلامی موثر باشد

دردنیا این قدردرک وجود دارد که اگررییس جمهوری انتخاب می شود درحقیقت جهت گیریها و برنامه هایش مورد تایید مردم است و ارکان حکومتی باید باتکیه بررعایت قوانین و استقلال قوا درجهت پیاده شدن برنامه های او بکوشند.
در سراسر عالم می دانند که قوه مقننه کارش قانون گذاری و نظارت است نه این که به وزیری بگوید فلان معاونت رابرکنار کن و انتصاباتت ازمیان همفکران من باشد.
یکی از نکات تاریک استیضاح اخیر فشار بر وزیر برای دخالت درعزل و نصب های او بود وظاهرا یکی ازبندهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم همین است. شنیده می شود نمایندگان یکی از استانها به وزیر آموزش و پرورش گفته اند چون فلان معاونش که هم استانی ما بوده است راعزل کرده باید پاسخگو باشد و استیضاح می شود........
خداکند که چنین نباشد وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشود . تعداد نمایندگان یک استان که جمع آرایشان به اندازه آرای یک نماینده تهران هم شاید نباشد بخواهند بازورگویی و شاید هم به نحوی باج گیری درامور قوه مجریه دخالت کنند.
مردم عاشق چشم و ابروی من و شمانیستند. اگر نظام جمهوری اسلامی راپذیرفتند بخاطر آرمانهای عدالت طلبانه آن بود و اگرروزی بخواهد برسر تقسیم عناوین و پستها کشمکش دربگیرد و برای دولت منتخب بحران پشت بحران آفریده شود به همگی دست اندرکاران اینگونه تنش ها پشت خواهند کرد و شرایط مناسبی برجامعه حاکم نخواهد شد.
یادمان باشد قانونگذار سکینه، طمانینه، منطق و آرامش خاصی دارد و نمایندگان با رفتارهایی چون بعضی ازتماشاگران فوتبال ، کری خوانی و لج بازی ونشان دادن نوشته و بنر و عکس انداختن با آن نمی توانند مجلس مورد نظر بنیانگذار انقلاب رابه نمایش بگذارند.کاش معدود کج روان فعلی به خود آیند و قبل از گرفتن کارت زرد و کارت قرمز از مردم و مقامات بالای نظام منافع کشوررابرمنافع خود مقدم بدارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    16 0
    حرف دل مردم
  • بی نام A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    9 0
    یکی به من بگه چطوری یک مرتبه کسانی که کوچکترین انتقاد را سیاه نمایی میدونستن و به بهانه شرایط حساس مخالف نقد بودن الان موافق نقد شدن؟ شرایط عوض شده؟ الان آمریکا رفیق فابریک ما شده؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    2 1
    نتایج کارشناسی ارشد اعلام شده ، اطلاع رسانی کنید.
  • بی نام EU ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    3 24
    وقتي دو تا از معاونين وزير،دو نامزد اصلي پست وزارت بودند و نياوردن بالا ترين سمت در وزارت را كسب مي كنند يعني لجبازي دولت با مجلس،اين لجبازي را اول دولت شروع كرد دوست عزيز،هر چند از اين مجلس خوشم نمياد اما مجلس حق داريد كه به وزير راي اعتماد ندهند،چون انها هم نماينده مردمند
  • مهربان توسی A1 ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 2
    در حق دکتر دانا اجحاف و ظلم شد اما دکترفانی استیضاح حقشه چون معلما اکثرا ناراضیند
  • بی نام A1 ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    2 12
    آفرین . جانا سخن از زبان میلیونها ایرانی میگوئی .
  • بی نام CA ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    9 0
    درود بر شما بامید دیدار در انتخابات 94
  • عربلو A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    11 0
    و صد البته براي مردم هم فرقي نميكند كه اين تقسیم عناوین و پستها حتي در بين خود دولت باشد ، مردم در كنار آرمانهاي عدالت طلبانه يك زندگي با رفاه نسبي و فارق از هر گونه باند و جناحي كه فقط و فقط نزاع و درگيريهاي آنان ، توليدي جزء دود و بدبختي براي چشم و زندگي مردم نداره ، مي باشند
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    12 0
    نمایندگان ما اندر خم کوچه فتنه مانده اند.....
  • بی نام A1 ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 0
    مطلب خوبی است و حرف دل بسیاری از انسانهای فهیم و دلسوز نظام ...