«از آغاز به کار دولت قرار بود رییس جمهور در جلسه استیضاح حضور نیابد.» این واکنش مرد دوم دولت به انتقاد های اصولگرایان و اصلاح طلبان حامی دولت درباره حضور نیافتن رئیس جمهور درجریان استیضاح وزیر علوم در مجلس بود.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از آنکه مطهری نماینده مردم تهران در گفت وگویی از اشتباه بودن حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه استیضاح گفت و تاکید کرد:«غیبت روحانی در روز استیضاح خطا بود»، مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگویی تاکید کرد:« من نمی‌فهمم که سفر به اردبیل چه اولویتی بر دفاع از یک مدیر توانمند و صادق دارد.»

او در این زمینه گفته است اگر آقای روحانی در مجلس حاضر می‌شد« قطعا استیضاح رای نمی‌آورد.»
حساب و کتاب الویری آن است که فرجی دانا با 10 رای افتاده است و اگر روحانی در مجلس حضور می یافت می توانست حداقل ۳۰الی ۴۰ رای را جابه‌جا کند.
فرجی دانا در جریان استیضاح در مجلس نهم با 145 رأی موافق، 110 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 270 نماینده حاضر در صحن، با «عدم‌اعتماد» به فرجی‌دانا موافقت ‌کردند
الویری عدم حضور رئیس جمهور را موجب تبدیل« یک بازی برد را به باخت» دانسته و گفته است :«روحانی باید برای دفاع از مدیرش تمام‌قد حاضر می‌شد. به‌رغم انتقادهای فراوانی که به احمدی‌نژاد دارم باید از این صفت او یاد کنم که تا آخر از مدیرش حمایت می‌کرد.»

در واکنش به این اظهار نظر ها معاون اول رئیس جمهور در مراسم معارفه سرپرست وزارت علوم اگر چه گفت که رئیس جمهور برای حضور در جلسه استیضاح ابراز علاقه کرد، اما از قراری گفت که از ابتدای دولت درباره آن تصمیم گیری شده بود. به گفته جهانگیری درابتدای آغاز به کار دولت قرار بود رییس جمهور در جلسه استیضاح حضور نیابد.

او تنها راه حضور رییس جمهور در جلسه استیضاح «بر هم زدن سفر اردبیل» خواند و اظهار داشت:رییس جمهور نمی‌توانست فقط چند دقیقه در مجلس حضور یابد با این حال تصمیم بر این گرفته شد که رییس جمهور در جلسه استیضاح حضور نیابد، زیرا ما می‌خواستیم بگوییم حل مشکلات مردم اولویت دولت است و قرار نیست رییس جمهور حتی برای دفاع از وزیر خود سفر را لغو کند.

/212 27

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    1 0
    پس از اول میدونستین وزیر قراره استیضاح بشه اینکارها رو میکننین و این همه تبلیغات برای اینه که مجلس بعدی رو عوض کنین.
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    4 0
    به مجلس نبايد باج داد
  • جلیل A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 4
    آدم خودخواه باید می رفت
  • آرمان A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    درود بر آقای روحانی که امور مردم را بر سایر کارها ترجیح دادند و برای رفع مشکلات مردم و دیدار با انها به اردبیل رفتند در ضمن اگر نمایندگان نیز تدبیر داشتند از این رفتار آقای روحانی درس عبرت میگرفتند و به فکر حل مشکلات مردم بر می آمدند نه اینکه فقط در فکر انتقام از دولت و مردم باشند