فارس نوشت:

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ‌روزانه ۵ تا ۸ میلیون حمله اینترنتی به سمت ایران وارد می‌شود که همه این حمله‌ها موفق نیستند و برخی در حد حرکت مشکوک هستند.

محمود خسروی در مراسم افتتاح ۵۱۳ پروژه زیرساختی شبکه مادر مخابراتی کشور اظهار داشت:‌ طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات،ایران با جمعیتی بالغ بر ۷۸ میلیون نفر و ۴۲ میلیون کاربر اینترنت دارای تولید ناخالص ۴ هزار و ۷۷۷ دلاری در حوزه ICT است این در حالی است که در کشورهای پیشرفته این عدد تا ۱۰ برابر و در کشورهای منطقه بین ۴ تا ۱۰ برابر محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: بر اساس اعلام مراجع معتبر بین‌المللی ۳.۷ درصد از کاربران اینترنت در حوزه خاورمیانه قرار دارند و از این رو ایران اسلامی نیازمند اهدافی بلند در خور نام و جایگاه خود است.

وی ادامه داد:‌ امروز شاهد افتتاح بسیاری از مسیرهای شبکه‌ فیبر در کشور و در عمده استان‌ها خواهیم بود که مجموعا بالغ بر ۴۹۰۰ کیلومتر فیبر نوری و با ۲۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.در حوزه شبکه دیتا نیز همزمان در دو راستای توسعه ظرفیت شبکه و توسعه امنیت شبکه شاهد افتتاح پروژه‌هایی هستیم.

وی ادامه داد: ‌در بخش توسعه شبکه علاوه بر توسعه ظرفیت‌های IP استانی برای ارائه زیرساخت‌های ارائه سرویس‌های دیتا و تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات تا حدود ۱۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه در همه استان‌‌های کشور آماده بهره‌برداری شده است. همچنین امروز دروازه بین‌المللی اینترنت شیراز با ظرفیت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه افتتاح می‌شود.

سرمایه‌گذاری انجام شده در این دو بخش بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

خسروی افزود: امروز تهدیدات سایبری جزء ۵ تهدید پر ریسک جهانی در کنار تهدیداتی از جمله تهدید هسته‌ای و کم آبی قرار دارد.

وی ادامه داد: به این ترتیب مرکز عملیات امنیت در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور پس از ۴ سال و با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال امروز افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: در روز ۵ تا ۸ میلیون حمله به سمت ایران وارد می‌شود که این حمله‌ها شامل حمله، اقدام به حمله و موارد مشکوک به حمله است و نشان دهنده ضرورت ایجاد مرکز امینت عملیات در شبکه دیتا است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    21 0
    تو این هم رکورد زدیم؟ من که فک نمیکنم ، با این سرعت پایین کی حال حمله کردن رو داره؟
  • وحید DE ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    12 0
    مگه هکرا بیکارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با این انحصار بایدم درآمد داشته باشین...
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    20 0
    من کارشناس ارشد امنیت اطلاعات هستم ، این آقا یا نمیدونه حمله سایبری یعنی چی ، یا این حرف رو می زنه تا دل بعضیارو خوش بکنه . به هرحال برای یه اهل فن این حرف بیشتر در حد جوک هست .
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    19 0
    42 میلیون کاربر چه خبره چرا دروغ میگی
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    13 0
    حمله، اقدام به حمله و موارد مشکوک به حمله است خودت فهمیدی چی گفتی بی سواد آخه بدون وجود پهنای باند با چی حمله میشه چطور اطلاعات رو آپلود می کنند با سرعت 128 کیلوبیت یک به هشت محدود
  • a sed ali A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    15 0
    پارسال که میگفتن تا اخر شهریور بعدش شد پایان سال الانم شد 3 سال دیگه 3 سال دیگه 9 سال دیگه و این داستان ادامه دارد
    • من IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      9 0
      و متاسفانه ما همچنان ساكتيم...