عضو هیات رئیسه مجلس:رفتار اقلیت مجلس دیکتاتوری است نه اکثریت نمایندگان

نماینده اسد آباد در مجلس گفت: از دوستانی که رای اکثریت مجلس در موضوع انتخاب ناظر مجلس در هیات نظارت را دیکتاتوری می خوانند تعجب می کنم.

بهروز نعمتی در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص برخی حاشیه های امروز جلسه مجلس، گفت: در موضوع انتخاب عضو ناظر هیات نظارت بر مطبوعات در مجلس اختلاف شدید وجود داشت و نمایندگان به انتخاب کمیسیون فرهنگی اعتراض داشتند و به همین دلیل انتخاب عضو ناظر مجلس چند جلسه به تعویق افتاد، آن هم به این دلیل که نمایندگان معتقدند که از همه نخبگان باید استفاده کرد.

نادیده گرفتن علی مطهری به عنوان یکی از نامزدهای کمیسیون فرهنگی برای معرفی به عنوان کاندیداهای هیات نظارت بر مطبوعات و اصرار کمیسیون فرهنگی بر معرفی حجت الاسلام رسایی و نبویان با اعتراض مطهری و جمع زیادی از نمایندگان روبرو شد.

رئیس مجلس امروز برای حل اختلاف نظر کمیسیون فرهنگی و گروهی از نمایندگان، رای گیری استمزاجی کرد که در نتیجه100 نماینده نظر کمیسیون فرهنگی را تائید، 94 نماینده نظر کمیسیون فرهنگی را رد و 11 نماینده به آن رای ممتنع دادند.اما از آنجا که نظر موافقان به حد نصاب لازم نرسید،بررسی موضوع مجددا به کمیسیون فرهنگی بازگشت.
رأي‌گيري استمزاجي نوعي رأي‌گيري عرفي در مجلس است كه بر اساس آن رئيس قوه مقننه مي‌تواند در شرايطي و براي پيشبرد بهتر اداره پارلمان از آن استفاده كند. پیش از این در سال 89 و در جریان بررسی بودجه آن سال رئیس مجلس از این شیوه برای حل اختلاف نمایندگان استفاده کرد.
نعمتی هم می گوید براساس ماده24 آیین نامه داخلی بنده 10 این اختیار به رئیس مجلس داده شده که در موارد اختلافی موضوع را رای گیری کند، اما امروز یک عده اقلیت از نمایندگان با بحث های مختلف تلاش کردند این نظر را زیر سوال ببرند.
عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: چطور نظر کمیسیون فرهنگی و مخالفت نمایندگان با آن اشتباه نیست، اما وقتی اکثریت مجلس نظری دیگری دارد اسم آن را دیکتاتوری می گذارند.
نماینده مردم اسد آباد در مجلس با بیان اینکه این نوع حاشیه سازی ها در مجلس دیکتاتوری اقلیت است، گفت:اعتراض هایی که وجود دارد منشاء آن امور دیگری است چون اگر اعتراض نمی بود این انتخابات سه هفته عقب نمی افتاد.
وی درباره اظهارات مخالفان این رای گیری استمزاجی و اینکه چون هیات رئیسه با نامزدهای کمیسیون فرهنگی مخالف است، اجازه برگزاری انتخابات آن را نمی دهد، تاکید کرد: این گونه اظهار نظر ها صحت ندارد. دراین خصوص در هیئت رئیسه صحبتی انجام نشده است چون به هر حال در هیات رئیسه این موضوع یک عده موافق و مخالف داردو در این وسط برخی دوستان حاشیه سازی میکنند.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به جمع بندی اختلاف ها این مساله هر چه زودتر حل شود وعضو ناظر مجلس برای این هیات انتخاب شود.
/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =