نسیم آنلاین نوشت:

نماینده مردم اراک گفت: عده‌ای که مسموم کردن فضای دانشگاه‌ها را به نفع جریان و احزاب خود می‌دیدند، سعی می‌کردند از استیضاح جلوگیری کنند

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در خصوص استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: کسی نباید اجازه دهد تا مجلس تضعیف شود و اگر این اتفاق رخ دهد، اصل قانون اساسی و فرمایشات امام و رهبری خدشه دار می‌شود؛ نمایندگان مجلس اولا تلاش می‌کنند در چارچوب اصول و قانون اساسی وظایف خودشان را انجام دهند و همیشه هر دولتی که روی کار آمده، مجلس سعی کرده در تعامل، همراهی و همکاری با دولت قدم بردارد اما بعضی از رفتارها مجلس را مجاب می‌کند تا از آن اختیارات قانونی خود استفاده کند و اجازه ندهد تا خلاف مسیر انقلاب و نظام اقداماتی را انجام دهند.

او در ادامه گفت: گاهی اوقات که نمایندگان با لج بازی‌ها، فشار و رفتار بعضی دستگاه‌ها و رسانه‌ها مواجه می‌شود، از آن اختیارات قانونی خودشان استفاده می‌کنند و مقابل اقدامات ناصوابی که می‌تواند به نظام و کشور لطمه وارد کند را می‌گیرد؛ این لطمات در هر حوزه‌ای از قبیل مباحث سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی، باشد مجلس ورود خواهد پیدا کرد و سعی می‌کند مقابل این امور بایستد که استیضاح وزیر علوم هم از همین دست مسائل می‌باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه عده‌ای که سم آلود کردن فضای دانشگاه‌ها را به نفع خود، جریان و احزاب خودشان می‌دیدند، سعی می‌کردند از استیضاح جلوگیری کنند، گفت: این افراد با تهدید نمایندگان، برگزاری جلسات و وعده و وعید ها سعی کردند استیضاح را از مسیر حقیقی خودش خارج کنند اما از آنجا که مجلس یک مجلس اصولگرا است و کلیت مجلس در چارچوب اصول و ارزش‌های نظام پیش می‌رود، به این موضوعات هیچ توجهی نداشت.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی با اشاره به حمایت لاریجانی از فرجی دانا، گفت: رئیس مجلس به جهت این فشارهایی که جریان مخالف دولت و مجلس تلاش می‌کردند تا بگویند مجلس و دولت تعامل ندارند، خواستند پا درمیانی کنند تا این اتفاق بیفتد اما تخلفات وزارت علوم از پادرمیانی دیگر گذشته بود.

آصفری در پایان گفت: دولت آقای روحانی بخاطر نفوذ جریان اصلاح طلبان افراطی و کسانی که در فتنه 88 بودند هزینه استضاح را متحمل شد.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    57 3
    البته تو و همفکران افراطی و ... هم هزینه این رفتار بی منطقتان را در زمستان 94 خواهید داد .شک نکن .
    • امیر A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
      1 25
      متن را به دقت بخون بعد نظر بده
  • مهرداد IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    41 3
    هزینه حذف افراطیونی چون شما ناپایدارها از مجلس هم بر ذمه ما مردم که انشاءالله بزودی در انتخابات ادا خواهیم کرد . عامل اصلی تضعیف و مسموم کردن فضای مجلس حضور داعش گونه شما ناپایدارهاست .
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    37 3
    چه تحلیل سخیفی بود رای روحانی به خاطر حمایت اصلاح طلبان بود نه نفوذ آنها.
  • اکبرآقا A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    37 3
    پس نماینده نما ها دروغ میگفتن که استیضاح سیاسی نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    28 3
    نماینده مردم اراک و بقیه مامورین محترم بهتر از این نمیتواستید ماموریت برای وطتنتان را انجام بدید بگید بهتون مشت ولوق بدهند ماموران محترم
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    26 3
    سخنان بعضی را که می خوانم می بینم که پشت سخن اندیشه نیست بلکه یکسری کلمات و جملاتی را در فضای سیاسی یاد گرفته اند و همانها را تکرار می کنند. خب نفوذ اصلاح طلبان در دولت چه ربطی به استیضاح فرجی دانا دارد اگر فرض اتان بر این بود که ایشان برای کشور مفید است؟ شما باید دنبال خطاهای نفوذی ها بگردید و به دولت تذکر دهید نه اینکه وزیری که خوب کار می کند را استیضاح کنید. می خوام از دست اینا گیسهامو بکنم.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    15 1
    نه بابا
  • بی نام EU ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    35 3
    بسه بابا بسه،اگر خاتمی در انتخابات پارسال شرکت میکرد و 30 میلیون رای میاورد من نمیدونم دیگه بهانه تون چی بود؟چرا نمیخواین قبول کنید که اکثریت مردم نظرشون با اصلاح طلبان هست؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    38 3
    نه دوست عزیز فتنه گر تویی و دوستانت در مجلس ما مردم و افردای که به روحانی رای دادیم هیچ اعتقادی به اعمال و صحبت های شما نداریم و برای راحت شدن از شر امثال شما که در دولت قبل به وفور وجود داشت به ایشون رای دادیم
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    22 1
    که نباید اجازه داد مجلس ضعیف بشه ها؟ چرا در زمان احمدی نژاد که 270 تا رای جمع میکردید وزیرش رو استیضاح کنید اما لحظه آخر میگفتید نه ،ضعیف نشدید؟ چرا وقتی احمدی نژاد رو چند دفعه خواستیدببخشید: التماس کردید که تو رو خدا بیا مجلس و به چند تا سوال فقط جواب بده و نیومد و اگرم اومد مسخرتون کرد ضعیف نشدید؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    20 1
    خدا به شما نماینده های افراطی انصاف بده اون دنیایی هم هست