تسنیم نوشت:

 یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور در حال بررسی حمله هوایی به سوریه به منظور سرکوب شبه‌نظامیان داعش است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس نیوز از احتمال حمله هوایی آمریکا به  شبه‌نظامیان داعش در سوریه خبر داد. وی در این باره گفت که انتظار اقدامی فوری و در آینده نزدیک را ندارد اما با توجه به یورش نیروهای داعش از سوریه به عراق و سر بریدن روزنامه نگار آمریکایی به دست این گروه احتمال عملی شدن چنین طرحی وجود دارد.

بن رودس، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده بود: ما قصد نداریم به واسطه مرزها محدود شویم.

این اظهار نظر درپی موافقت ضمنی مقامات آمریکایی مبنی بر گسترش حملات هوایی علیه نیروهای داعش در سوریه مطرح شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان خبر داد که آمریکا در حال جمع آوری اطلاعات درباره گروه داعش در سوریه و بررسی حملات هوایی محدود به آن است.

این خبر در حالی مطرح می‌شود که "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پیش در کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا به داعش در عراق حمله می‌کند اما این گروه در سوریه را مورد هدف قرار نمی‌دهد، گفت که دولت عراق از آمریکا درخواست کمک کرده و آمریکا نیز به این درخواست پاسخ مثبت داده اما اوضاع در سوریه کاملا متفاوت است.

بر اساس گزارش گاردین نیز در حالی که حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در شمال عراق ادامه داشته دولت اوباما مجموعه ای از گزینه های احتمالی را برای تحت فشار قرار دادن داعش در سوریه بررسی و ارزیابی می کند. یکی از گزینه های اولیه دولت اوباما آموزش شبه نظامیان میانه روی سوری به همراه حمایت حملات هوایی احتمالی است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =