نسیم آنلاین نوشت:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید دانش‌آموزان را در افکار و عقیده آزاد بگذاریم تا خودشان گوش دهند و انتخاب کنند؛ اینگونه است که می‌توانیم بنیانگذار یک تمدن اسلامی جدید در قرن حاضر باشیم

یت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دومین روز از سی و یکمین اجلاس روسای مناطق آموزش و پرورش کشور، با بیان اینکه افراطی‌ها از ابتدای انقلاب کار را خراب و ارتباط ما را با دنیا محدود می‌کردند، گفت: البته هنوز هم این مشکل وجود دارد؛ از اول طوری تبلیغ می‌شد که ایرانی‌ها را به دنیا بد جلوه می‌دادند.

او ادامه داد: در حال حاضر ضررهایی از جریانات افراطی در کشور دیده‌ایم و اسلامی که با علم همراه بوده و شعارش تقوی، عدالت و اعتدال است، با این مسائل جور در نمی‌آید.

هاشمی رفسنجانی به گزارش‌های اخیر صندوق بین‌المللی پول اشاره کرد و گفت: این روزها صندوق بین‌المللی پول، آمار هشداردهنده‌ای داده و اعلام کرده سالی 80 هزار تحصیل کرده از کشور فرار می‌کنند که ممکن است به دلایل مختلف از جمله مشکل سیاسی یا برای زندگی بهتر باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این صندوق اعلام کرده است که ایران سالی 150 میلیارد دلار از سرمایه‌های اساسی خود را با خروج این نیروها از دست می‌دهد؛ اگر این تعداد را که خارج می‌شوند، با برنامه به خارج بفرستیم و آنها برای رفت و آمد خود امنیت داشته باشند، به سرمایه‌های عظیمی برای کشور تبدیل می‌شوند و باعث می‌شود افکار ایرانی به دنیا معرفی و نشان داده شود. نباید برای برگشت این افراد به ایران مشکلی ایجاد کنیم.

او گفت: باید دانش‌آموزان را در افکار و عقیده آزاد بگذاریم و بگذاریم خودشان گوش دهند و خودشان انتخاب کنند؛ اینگونه است که می‌توانیم بنیانگذار یک تمدن اسلامی جدید در قرن حاضر باشیم که البته این به شرطی محقق می‌شود که افراطی‌ها بگذارند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به استیضاح وزیر علوم در هفته گذشته گفت: وزیری را که به تازگی در کارش مسلط شده بود، عزل کردند و این باعث می‌شود که انگیزه خدمت از انسان‌ها گرفته شود.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در انتخابات سال گذشته گفت: رهبر انقلاب فرمودند رأی مردم حق‌الناس است و کسی نمی‌تواند آن را تضییع کند؛ ایشان در چند هفته گذشته نیز اعلام کردند که عمیقاً به اعتدال، اعتقاد دارند.

هاشمی ادامه داد: اگر نهادهای ما پایبند باشد، انتخابات رأی مردم را تبلور می‌دهد و در این راستا ما اطمینان داریم که مردم انتخاب بد نمی‌کنند، چراکه افکار عمومی کمتر از افکار شخصی اشتباه می‌کند و این، یک ابزار درست است.

او گفت: در حال حاضر که روش کار "اعتدال" است، پس دیگر اختلافات سیاسی چه معنایی دارد؛ تهمت‌ها، فحاشی‌ها و زندانی‌ها چه معنایی دارد؟!

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371623

برچسب‌ها