۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳

فارس نوشت:

روزنامه واشنگتن‌پست روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به تغییر واقعیات میدانی در سوریه و قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در خاورمیانه،‌ به هشدارهای سال گذشته مسکو اشاره کرده و نوشته است که محاسبات غرب به شکلی اندوهبار غلط از آب درآمده است.

روزنامه «واشنگتن‌پست» روز یکشنبه در گزارشی به قلم «ایشان تارور»، به تغییرات موازنه در سوریه و همچنین گسترش تحرکات گروه‌های تروریستی در خاورمیانه اشاره کرده و نوشته است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در یادداشت سال گذشته خود در روزنامه «نیویورک‌تایمز» هشدارهایی داد که حالا به واقعیت پیوسته است.

آقای پوتین در آن یادداشت نسبت به ادامه تسلیح مخالفان سوریه هشدار داده و گفته بود که آنچه در سوریه می‌گذرد، نه یک انقلاب بلکه مبارزه‌ای مسلحانه است که به مرور به قدرت گرفتن گروه‌های افراط‌گرا که از سرتاسر جهان به سوریه رفته‌اند، منجر می‌شود.

در بخشی از گزارش «واشنگتن‌پست» آمده است: «آن زمان (ابتدای ناآرامی‌ها در سوریه) بهار عربی در اوج شکوفایی خود بود و مقامات آمریکایی تصور می‌کردند که تغییر نظام در سوریه، امری قطعی و غیرقابل اجتناب است. اما آن محاسبه به طرزی اندوهبار، غلط از آب درآمد.»

تارور همچنین به انتقادات سال گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از مقامات آمریکایی به دلیل عدم قاطعیت در فشار آوردن به مخالفان سوری برای جدیت در مذاکرات با دولت، اشاره کرده و نوشته است که تلاش برای برقراری مذاکرات میان مخالفان و دولت سوریه شاید روزنه امیدی برای پایان دادن به بحران در سوریه باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =