ایسنا نوشت:

یک منبع امنیتی در منطقه سنجار اعلام کرد که 2500 ایزدی پس از دیدن آموزش‌های نظامی به دست نیروهای حمایت از کردها در سوریه به جنگ علیه گروه داعش ملحق شده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی محیط، منبعی امنیتی در منطقه سنجار واقع در شمال عراق که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: 2500 ایزدی که به وسیله یگان‌های حمایت از کردها در سوریه آموزش دیده‌اند، به جنگ با گروه "دولت اسلامی" (داعش) پیوستند تا به دفاع از ایزدی‌ها و تلاش برای بازپس‌گیری مناطق خود از این گروه بپردازند.

منبع مذکور اعلام کرد: این نیروهای سری اول از نیروهای ایزدی‌ هستند و سری دوم پس از آموزش در سنجار در غرب شهر موصل به سری اول ملحق می‌شوند.

همزمان با آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال 2011 حزب اتحادیه دموکرات کرد سوریه به رهبری صالح مسلم اقدام به تأسیس نیروهایی با نام "یگان‌های حمایت از کردها" کرد و از آن‌ زمان این نیروها به‌طور مداوم به جنگ با گروه داعش می‌پردازند.

صالح مسلم پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای حزب وی در کنار نیروهای پیشمرگ کردستان عراق علیه داعش می‌جنگند.

در همین راستا فرناندو ویلونی، فرستاده واتیکان به عراق اعلام کرد که پاپ فرانسیس اول، رهبر کاتولیک‌های جهان یک میلیون دلار را به عنوان کمک شخصی به آوارگان مسیحی و ایزدی اختصاص داده است.

وی گفت: 75 درصد از این مقدار به مسیحیان و 25 درصد از آن‌ به ایزدی‌ها اختصاص دارد.

فرستاده واتیکان به عراق تأکید کرد: واتیکان از هیچ جنگی حمایت نمی‌کند اما دفاع از خود را حقی مشروع می‌داند. مسیحیان در عراق سلاح در دست ندارند برای همین باید مقامات عراقی برای دفاع از اقلیت‌ها اقدام کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =