ایسنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص به هیأت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: یکی از موارد مصوب در این لایحه کاهش ساعت کاری هفتگی زنان شاغل با شرایط خاص است.

ایرج عبدی با اعلام این خبر گفت: لایحه‌ای که از طرف دولت به مجلس ارائه شده در مورد کاهش ساعت کاری زنانی است که به نوعی با مشکلات خانواده بیش از دیگران روبرو هستند. مانند این‌که همسر آنها دارای بیماری بوده که نیاز به مراقبت دارد و یا مادرانی که فرزند زیر شش سال و یا معلول دارند.
این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کمیسیون کاهش ساعت کاری هفتگی را در قالب این لایحه به تصویب رسانده است، گفت: دولت پیشنهاد داده بود که ساعت کاری این افراد از 44 ساعت به 36 ساعت کاهش پیدا کند یعنی یک ساعت در روز را بتوانند از مرخصی ساعتی استفاده کرده و حقوق خود را کامل دریافت کنند.
او گفت: البته بحث یک روز در هفته و یا یک ساعت در روز بستگی به انتخاب خود زنان شاغل و با هماهنگی دستگاه مربوطه آنها دارد یعنی می‌تواند به جای یک ساعت در روز از یک روز در هفته نیز استفاده کند.
او گفت: لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص در حال حاضر به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده و در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منم IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    6 0
    برو اول مرخصی زایمان رو که گفتید 9 ماه شده رو اجرایی کنید بعد بیاید این کارارو انجام بدین.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    3 0
    خدا خيرتان بده واقعا واجبه. حتي يك روز در هفته هم كارسازه.
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    کاهش ساعت کارباید شامل کارکنان بالای 20سال نیزبشود زیرا زنان بعد از20سال کارواقعا" فرسودوه وکم توان میشوند ودرثانی اکثرفرزندان نوجوان وکنکوری دارند که بیشترازهرسنی حضورمادررادرخانه مطلبد. ماشااله هرقانونی تصویب میشود فقط مخصوص کارمندان جوان میشود درحالیکه کارکنان قدیمی درمحیط اداره باوجدان وتلاش بیشترکارمیکنند. واکثرکارمندان جوان با پارتی وسفارشی وبناحق سرکارامده اند درحالیکه کارکنان قدیم با طی نمودن مراحل گزینش وامتحان سرکارآمده اند.