فارس نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم مسکن در سبد خانوار نباید از 40 درصد بیشتر باشد، گفت: برای خروج از رکود و خانه‌دار شدن برنامه ما این است که خانواده‌های متوسط از پس‌اندازهای آینده استفاده کنند و از طریق پرداخت اقساط صاحب مسکن شوند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک گفت: برنامه‌های ما این گونه است که در حوزه مسکن قشر متوسط را توانمند کنیم که بتوانند مسکن بخرند و از طریق پس‌اندازهای آینده صاحب مسکن شوند.
وی با بیان اینکه اگر تأمین مسکن از طریق پس‌اندازهای آینده میسر نشود، جامعه دو بخش می‌شود آنهایی که قادر به پس‌انداز نیستند، به حاشیه می‌روند و آنهایی که توانایی مالی دارند، می‌توانند به راحتی در بازار مسکن جولان دهند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه که ما معتقدیم این است که باید بین عرضه و تقاضای مسکن تعادل ایجاد کرد، به طوری که هم عرضه افزایش یابد و هم قسمت تقاضا تقویت شود، بنابراین اگر قدرت خرد به سمت تقاضای قشر متوسط برود، تولید مسکن افزایش می‌یابد.
او در خصوص مهار تأثیر قیمت زمین بر مسکن گفت: قیمت زمین مثل هر کالای دیگری متأثر از تقاضا است. اگر توزیع مناسب مسکن داشته باشیم مشکل حل می‌شود، اما مشکل این است که تقاضای مسکن در چند کلانشهر متمرکز شده است، لذا قیمت زمین در سراسر ایران یک سان نیست.
وزیر راه و شهرسازی در مورد استفاده از بافت فرسوده ایران برای ساخت و ساز گفت: قیمت زمین در بافت‌های فرسوده تهران به گونه‌ای است که حتی قیمت آن در برخی از مناطق حاشیه شهرها کمتر است، بنابراین باید از 2 برنامه تبعیت کنیم، یکی اینکه مکان ساخت و ساز را مشخص و بهسازی بافت فرسوده را انجام دهیم و دوم اینکه توزیع متناسب جمعیت در برنامه داشته باشیم.
آخوندی گفت: در صندوق پس‌انداز مسکن در بافت فرسوده برای این مناطق دنبال این هستیم که امکانات بیشتر و تسهیلات ارزان‌قیمت بیشتری پرداخت کنیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    110 7
    انوقت درآمد شما چه قد بود؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
      22 13
      یعنی شما می خوای همین طوری مجانی خانه دار شی؟ باید پس انداز کرد دیگه. حالا این که چرا مردم قدرت پس انداز ندارند بحث دیگه ای است
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    88 9
    حقوق کارمند که به اصطلاح طبقه متوسطه کمتر از اجاره خونشه، حالا با کدوم پس انداز.....
    • بی نام IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      7 6
      اينم بحث ديگريست؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    98 9
    خیلی ببخشید شما حقوق و درآمد چند ده میلیونی دارید ما که تا آخر برج واسه مایحتاج اصلیمون لنگ میمونیم که نمیتونیم
  • مهرداد A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    83 7
    یک زمانی میشد پس انداز کرد و یک ماه رو گذروند ولی حالا فقط باید قرض کنیم و ماه رو بگذرونیم
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    22 6
    آقای وزیر نفرمودند که بایستی ماهانه چقدر پس انداز داشته باشیم تا پس از سی سال کارمندی و در دوران بازنشستگی بتوانیم صاحب خانه ای معمولی شویم ؟
  • حمید A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    9 5
    ما کارمندان با این سطح درآمد و اجاره بهاء و هزینه سنگین زندگی چطور پس اندازکنیم سطح درآمدی جامعه را حساب کنید با تورم بسنجید آنوقت خودتان حرفتان را پس می گیرید . ما حقوقمان درسطحی است که کار کنیم زنده بمانیم چیزی برای پس انداز باقی نمی ماند .گوشت خداد تومان میوه که اینهمه بازرسی می شود خیلی ها توان خریدنش را ندارن مرغ وماهی به همین صورت و غیره جدیدا دولت افزایش هزینه برق وآب و گاز را گردن مردم انداخته بدون تک ریال افزایش یارانه که خدا می داند کی قرار است این افزایش ها درصنعت اعمال شود ومردم درزندگی روزمره آن را احساس کنند. بزک نمیر بهار میاد است حقوق های میلیونی وچند ده میلیونی بعضی آقایان بله اما کارگران وکارمندان شرکتی هنوز گرفتار حقوق وزارت کار بدون دریافت اضافه کاری هستند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    19 6
    یعنی شما سیاستمدار از وضعیت اقتصادی مردم خبر ندارید. امروز درامد به هزینه ها نمیرسد چه رسد به پس انداز
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    11 2
    خوب راست میگه دیگه خونه مجانی که نمیشه این تصور که کسی مجانی به آدم خونه بده محاله ولی خوب اگه بشه همون پس انداز آدم رو بتونن چندبرابرش رو به آدم وام بدن میشه یه کارایی کرد
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    8 2
    خودم با پس‌انداز، صاحب مسکن شدم؛ مردم هم پس انداز کنند و خانه بخرند،الان این جمله دقییقآ کجای متن بود؟اینای که نظر دادن چی رو خوندن نظر دادن؟بگید ما هم همونو بخونیم
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    17 6
    اوايل سال هفتاد يكصد متر آپارتمان نوساز در سيدخندان خريدم ششصدوسى هزار تومان بصورت اقساط و درآمدم حدود نود هزار تومان بود يعنى با درآمده هفت ماه ميشد خانه خريد ، الان درآمدم سه ميليون و پانصد هزار تومانه يك آپارتمان صد مترى نوساز در همون محله حدود هفتصد ميليون تومانه يعنى دويست ماه يا هجده سال درآمدم را بايد خرج كنم تا به نرخ امروز بتوانم مسكن تهيه كنم كه البته باز هم امكانش نيست چون هجده سال ديگه قيمت خانه گرانتره، پس ديگه امكانش نيست مگر اينكه دست در جيب مردم كرد و درآمدهاى غير معمول داشت
    • مهدي IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      8 4
      متاسفانه آقايان از زمان وزارت تا كنون يه كلمه در مورد گران بودن مسكن سخني به ميان نياورده اند. فقط گفتن وام بديم وام بديم بابا مسكن حداقل 50 درصد گران است.اون وقت انتظار ازدواج جوانان و افزايش جمعيت هم دارند.
  • حسین A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    25 5
    یه حرفی میزنی ها. اگه کسی ماهی 500 هم پس انداز کنه چند سال دیگه می تونه خونه بخره؟
  • یاسر IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    21 6
    با پایه حقوق 600 تومن چقدر پس انداز باید بکنه یه جوون که تازه شروع به کار کرده؟
    • مهدي IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      8 4
      خيلي بايد پس انداز كني جيب دلالها و بساز و بفروشها و خلاصه كلي بيكارتو مملكتا پركني. آخه موتور اقتصاد مملكته دست پس انداز توي جوونه ؛جوون دستتم درد نكنه يه خونه كه 500هزار تا 700 هزارتومن در مياد تو بايد 2ميليون بدي بخري آخه با اين كارت 20 درصد اشتغال مملكت را البته بطور مستقيم غير مستقيمش بماند.در دست ژس اندازهاي توست حالا حالاها برو كاركن پس انداز كن جووني عزيز .
  • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    13 5
    وقتی یک اپارتمان پنجاه متری صدو پنجاه میلیونه با چقد پس انداز درماه تا چند سال می شود خانه خرید
  • علی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    7 5
    اقای وزیر درامد یک نفر که مثلا سر پرست یک خانواده پنج نفره هست باید چقدر باشد تا بتواند با حقوق کارمندی ویا کارگری چیری پس انداز کند .وایا کسی به فکر افراد بی کار هم هست ؟من که فکر نمی کنم این قشر از جامعه دیگر امیدی برایشان باقی بماند وفقط افراد متوانند خانه دار شوند.
  • محمدجواد IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 0
    به نظرم مسیر درستی است مانند کارمندان زمان سابق که با ماهی 20 درصد حقوق بعد از 5 سال صاحب خانه می شدند و کسانی هم که شغل آزاد داشتند بنا به درامدشان پس انداز می کردند و بعد از آن 2 برابر مبلغ سپرده با همان اقساط و با بهره بسیار کم دریافت می کردند. مثلاً شما با ماهی 1000 تومان بعد از 5 سال سپرده خودت 60000 می شد و 120000 تومان وام میدادند با اقساط همان ماهی 1000 تومان تا 15 سال. بسیار کار مفیدیست، چون هر کس به اندازه توان قسط دادن می تواند وام بگیرد و به همان اندازه خانه ارزانتر یا گرانتر بخرد. بامید روزی که هیچ کس در ایران عزیزمان بدون منزل نباشد و هر کس بتواند راحت خانه هم بخرد.
  • بانو RO ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    8 0
    ادبیاتتان احمدی نژادی است
  • محمد نوروزی A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    3 0
    سلام این حرف اقای وزیر راسته میگه ماله دوره جوانی های پدر وپدر بزرگ خدا بیامرزمه ولی ولی کسانی هم در این دوره میتوانند خانه بخرند که جزه هیعت ریسه چند کارخانه وکسانی که جیبشون دست میکنن تهش جیبشون یجورایی میرسه به جیب مردم یا جیب خرج ورج دولت اقا این بنده خدا راست میگه باور کن باور کن
  • از جنوب EU ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    3 0
    با سلام خدمت وزیر محترم لطفا بفر مایید با پایه حقوقی چه مبلغی حضرتعالی خارنه خریده اید؟؟ اقا تو رو خدا دیگه بسه از این حرفها چرا ما با دل و جان کار میکنیم و خودمون رو به اتیش زدیم هنوز اجاره نشین هستیم جناب وزیر ؟؟ خبر جان لطفا پیامم رو بزارید
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    سواره از پیاده خبر نداره ما تا 15 ماه حقوقم با اجاره خانه و قبوض آب و برق وگاز و تلفن و همراه و 3 کیلو گوشت تمومه. خدایی به گدایی افتادم و وام و قرض می گیرم. چه کنم مگه چیزی میمونه که پس انداز کنم. 10 سال دیگه هم اگر عمری باشه بازنشسته می شوم. نه مسافرت و تفریحی و نه لباس و میهمانی و.... معلوم میشه جناب وزیر نفسشون از جای گرمی میاد.