پرداختن به جنگ ایران و عراق و نسلی که با آن درگیر بوده اند از جمله مهمترین دغدغه‎های فولادوند در مجموعه «شلیک کن رفیق» محسوب می شود.

«شلیک کن رفیق» تازه‌ترین مجموعه شعر اندیشه فولادوند، بازیگر سینما و تئاتر بعد از مجموعه «عطسه های نحس» است که از سوی نشر ثالث منتشرشده است. برخی از اشعار مجموعه شعر قبلی او توسط خوانندگان موسیقی پاپ اجراشد و حالا این مجموعه نیز با استقبال مخاطبان همراه شده است به طوری که خود او از برخورد خوب مردم در نمایشگاه کتاب و بعد از آن رضایت دارد. او همچنین برخی از تازه‌ترین اشعارش را در آلبوم «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» با آهنگسازی کارن همایون‌فر دکلمه کرده است.

تصویر رزمندگان که راهی جبهه‌های جنگ می‌شوند، تصویر صحنه‌های نبرد، ردّ گلوله‌های ضد هوایی در آسمان، صدای هشدار آژیر، نوحه‌های حاج صادق آهنگران و هزاران یادگار خوب و بد از آن روزگار که یادآوریشان می‌تواند فی‌نفسه نوستالژیک و برای هم‌نسلان او دارای جذابیت باشد؛ به‌خصوص وقتی با شعر می آمیزد و تاثیرش به مراتب بیشتر می شود.

البته جنگ مضمون همه شعرهای این مجموعه یا اشعار اخیر فولادوند نیست، او در این کتاب که اشعار دهه هشتاد او را در بر می‌گیرد؛ مضامین متنوعی را مورد توجه قرار داده، از بازی‌های کودکانه، عشق در زندگی، نوستالژی تهران و عشق به سینما و... اشعاری سروده است. مجموعه شعر قبلی فولادوند «عطسه‌های نحس» نام داشت.

«شلیک کن رفیق» در ۲۱۵ صفحه و با قیمت 10هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =