وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در یک سال گذشته با اتخاذ سیاست امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی به تقویت هویت و منزلت اجتماعی و تامین معیشت معلمان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی اصغر فانی در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: ما اعتقاد داریم معلمان و فرهنگیان مهمترین رکن نظام تعليم و تربیت هستند لذا ایجاد روحیه شاداب و پر نشاط و تقویت هویت و منزلت معلمی و پیگیری معیشت فرهنگیان با استفاده از توان معلمان از اولویت‌های ماست.

او گفت: تشکلهای معلمی نه یک تهدید بلکه فرصت هستند. در یک سال گذشته تلاش شده در مدارس و مراکز فرهنگی، آموزش و پرورش توام با امید به آینده حاکم شود. در همین راستا از رئیس جمهور خواهش دارم لایحه رتبه بندی معلمان مراحل خود را در دولت سریعتر بگذراند. ضمن اینکه رتبه بندی یکی از راهکارهای سند تحول است. این سند به تقویت روحیه فرهنگیان کمک می کند و میتوانیم بعد تخصصی نیروی انسانی را در آموز ش و پرورش گسترش دهيم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: سیاست توسعه مشارکت در آموزش و پرورش به جد دنبال می شود. ما معتقدیم آموزش و پرورش بدون مشارکت دانش آموزان، معلمان، اولیا و مردم به خوبی اداره نمی شود. تجربه نشان داده صرف تکیه بر امکانات و بودجه دولت مشکل آموزش و پرورش حل نمي شود.

او گفت: معلم و دانش آموز باید در مدرسه احساس تعلق داشته باشند. اولیا هم باید احساس کنند در اداره مدرسه نقش دارند که تقویت نقش آنها از طریق انجمن اولیا و مربیان در دولت 11 دنبال می شود. انجمن اولیا یک وزارتخانه‌در دل وزارت آموزش و پرورش هستند و در این دولت نقش مهمی دارند.

فانی گفت: در دولت یازدهم توجه خاصی به اقتصاد آموزش و پرورش شده است. پیدا کردن منابع جدید، افزایش بهره‌وري در آموزش و پرورش و مدیریت منابع در این دولت دنبال شده است. در همین راستا بسته حمایتی برای مدارس غیردولتی به مناطق آموزش و پرورش ابلاغ شده. ما از مدارس غیردولتی حمایت جدی می کنیم و زمینه مشارکت و توسعه را فراهم مي کنيم.

او در ادامه گفت: در سال تحصیلی جدید زنگ گفت و گو و زنگ انشا که در مهر سال قبل از سوی رییس جمهور محترم عنوان شد اجرایی مي شود. اقدامات و برنامه های خوبی برای پرنشاط کردن مدارس در ابعاد پرورشی، توجه به قرآن و نهج البلاغه و ساده سازی آثار شهید مطهری داريم.

فانی گفت: برنامه آموزش و پرورش در دولت یازدهم متکی بر پژوهش، نظرات کارشناسی، تحقیق، تدبر و حرکت آرام اما حساب شده است. آموزش و پرورش در هر کشوری آیینه تمام نمای آینده است.

او در پایان گفت: امیدواریم همانطور که سهم آموزش و پرورش در بودجه سال ۹۳، ۲۶ درصد رشد داشت، در برنامه توسعه ششم هم از اولویت جدی تری برخوردار باشد. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    13 0
    بعضا فکر میکنم که خدایا گناهم چی بود شدم معلم؟بابا من مجردم تو خرجم موندم وای به حال معلمای متاهل
  • مهربان توسی A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    5 0
    معیشت و منزلت معلم کی خوب میشه؟
  • معلم بی خبر A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    11 0
    ببخشید می شه یک مورد از تقویت هویت و منزلت اجتماعی و تامین معیشت معلمان را نام ببرید که به آنها پرداخته شده است؟