دایی بعد از 10 شکست آخر تیم‌هایش چه گفت؟/از کارت به کارت تا ناداوری‌ها و بازیکنان بد!

علی دایی شاید حالا مورد انتقاد باشد اما نمی‌توانید او را از جمع مربیان بسیار باهوش و باسیاست فوتبال ایران خط بزنید.

کاوه علی اسماعیلی:دایی مشاورانی دارد که هرگز نمی‌گذارند دستش بابت مدرک برای مصاحبه علیه دیگران بسته بماند یا در شرایط سخت تصمیم بدون تدبیر بگیرد. بنا به همین دلایلی که گفتیم، می‌توان نتیجه گرفت که اکثر مصاحبه‌های دایی جالب و خواندنی باشد، به خصوص وقتی تحت فشار قرار می‌گیرد. البته این نظریه، کاملاً درست است. دایی هنگامی که فشار سنگینی روی دوش خود احساس می‌کند، مثل روزهای شکست، حرف‌های جالبی می‌زند.

در وهله اول، براي رهانيدن خود، به دنبال يك مقصر مي‌رود و البته در اين مورد، دو قشر همواره مورد انتقاد دايي قرار گرفته‌اند؛ داوران و بازيكنان خودي! دايي تفكرات تيم حريف را همواره سطحي مي‌داند و اعتقاد دارد در تمام نيمه‌هاي دومي كه شكست خورده، تيمش بهتر از حريف بوده است. حالا كه پرسپوليس فصل چهاردهم را با افتضاحي بزرگ شروع كرده و تيم تحت هدايتش يك بار ديگر شكست خورده، بد نيست سري بزنيم به 10 شكست آخر تیم های تحت مربیگری دایی و صحبت‌هايي كه او بعد از هر شكست در كنفرانس خبري مطرح كرده است. اين طور شايد بتوانيم نتيجه‌‌گيري منصفانه‌ای از تفكرات علي دايي داشته باشيم:

5 اسفند 91
مس 4 - راه‌آهن صفر

نيمه اول خيلي بد بازي كرديم اما در نيمه دوم خيلي خوب شديم كلي موقعيت گلزني ايجاد كرديم كه آنها را هدر داديم مس در نيمه دوم 3 توپ روي دروازه‌ ما آورد كه هر 3 توپ گل شد. آنها برعكس ما گل زدن بلد بودند همين 3 تيم بالاي جدول يعني استقلال، سپاهان و تراكتورسازي شايسته حضور در آسيا هستند.

23 فروردين 92
نفت آبادان يك - راه‌آهن صفر

با توجه به جايگاهي که داريم، بازيكنانم انگيزه لازم براي پيروزي در اين ديدار را نداشتند بازي متعادلي بود و دو تيم موقعيت آنچناني نداشتند ولي ما مي‌توانستيم به گل برسيم در نيمه دوم بچه‌ها بهتر بازي كردند اما نتوانستيم گل بزنيم متأسفانه بازيكنان من نتوانستند دروازه نفت آبادان را باز كنند در تيم‌هايم سعي مي‌كنم بازيكنان جواني را به كار گيرم كه در تيم‌هاي پايه همه چيز را به خوبي فراگرفته باشند، براي همين است كه كار كردن با جوانان براي من آسان است.

20 مرداد 92
سايپا يك - پرسپوليس صفر

از عملكرد بازيكنانم اصلاً راضي نيستم چون خيلي بد كار كرديم و متأسفانه نتوانستيم فوتبال خوبي را ارائه كنيم و بر روي يك ضربه ايستگاهي گل دريافت كرديم در نيمه دوم بهتر كار كرديم اما از موقعيت‌هايمان بهره نبرديم، سايپا فقط دل به ضد‌حملات بسته بود و خيلي تحت تأثير بازي ما قرار داشت به هيچ عنوان از عملكرد بازيكنانم راضي نيستم متأسفانه پنالتي ما گرفته نشد. ما هم آخر، سر درنياورديم كه توپ به ‌دست ‌خورده يا دست به توپ اميدواريم مسئولان وزارت امور خارجه كمك كنند تا خلعتبري نيز به پرسپوليس اضافه شود قرار بود تيم ‌ملي يك اردو داشته باشد كه لغو شد و براي ما 4 روز يك بار بازي گذاشتند كه در اين مدت تنها مي‌‌توانيم ريكاوري كنيم ببينيد توپ‌ها چقدر زير پاي بازيكنان ‌گير مي‌كند. اين توپ‌ها كيفيت ندارد و ما با اين توپ‌ها به فوتبال‌مان خيانت مي‌كنيم برويد بپرسيد اين توپ‌ها چگونه به فوتبال ما آمده، چون اگر وارد جزئيات شوم بد است.

1 شهريور 92
نفت تهران يك - پرسپوليس صفر

بازيكنان من در اين ديدار اصلاً و به هيچ عنوان خوب بازي نكردند در هر دو نيمه يك بازي متعادل را شاهد بوديم اما حريف بر اثر يك توپ مُرده به گل رسيد به اعتقاد من مساوي عادلانه‌تر بود ولي نفت تهران مزد باهوشي خود را گرفت و 3 امتياز را كسب كرد ما بايد بيشتر از اينها كار كنيم امروز 2، 3 مهره خوب خود را نداشتيم اما باز هم مي‌گويم تيم ما هم به هيچ عنوان خوب كار نكرد و در يك بازي متعادل 3 امتياز را از دست داد من در زمين نبودم كه راجع به زمين حرف بزنم اما هيچ‌ كدام از تيم‌ها نسبت به هم برتري نداشتند و نفت فقط از زيركي خود استفاده كرد.

29 شهريور 92 
سپاهان 2 پرسپوليس صفر

بعد از دقيقه دو ما را 10 نفره كردند و اين خودش گوياي همه چيز است. از ديشب مي‌دانستم كه قهرماني به آن طرف غش كرده است اگر قرار بود از دقيقه 2، 10 نفره شويم، كاش اين را به ما مي‌گفتند زيرا همه برنامه‌هاي ما به​هم ريخت 
اگر حرف بزنم، فردا جريمه و محروم مي‌شوم، هر كاري مي‌خواهيد بكنيد اما مي‌دانستم قهرماني به آن طرف غش كرده است. كار خودش را هم كرد 
وقتي نمي‌تواني فوتبالي نتيجه بگيري چه بايد گفت؟ امثال من اگر دهان باز كنند همه چيز را مي‌گويند. آقاي قهرماني! ما خيلي چيزها مي‌دانيم اما فردا كميته انضباطي مرا احضار مي‌كند من كه شماره حساب رفقايت را نمي‌دانم و رفقايت را نمي‌شناسم آقاي قهرماني، اگر شما داور هستيد، من پروفسور داوري هستم. هر كس يك سوت دستش گرفته و داوري مي‌كند ديشب با همكارانم در كادر فني جلسه گذاشتم و به آنها گفتم كه قهرماني به آن سمت غش كرده است شجاع‌ خليل‌زاده سالتو زد، داور براي آنها پنالتي گرفت! همه مي‌دانند او چند پنالتي را براي پرسپوليس نگرفته. در برنامه 90 هم كارشناس تيم رقيب را براي كارشناسي مي‌آورند
تا زماني كه برنامه‌های 90 و 80 و 70 براي فوتبال ما تصميم مي‌گيرند، وضع همين است. با اين شرايط فوتبال ما سالم نمي‌شود داوري‌‌هاي اين آقا را چك كنيد كه كار غيرمعمول انجام داده است.

8 آذر 92 
تراكتور يك پرسپوليس صفر

فكر مي‌كنم فقط 15 دقيقه اول فوتبال بازي نكرديم و تمام موقعيت‌هاي تراكتورسازي در همين دقايق بود. در 75 دقيقه ديگر ما سوار بر مسابقه بوديم و بر توپ و ميدان احاطه داشتيم روي يك صحنه كرنر اشتباه كرديم و تراكتورسازي به گل رسيد. در نيمه دوم همه جوره حاكم بر توپ و ميدان بوديم و بيش از 6، 7 موقعيت گل داشتيم كه نتوانستيم از آنها استفاده كنيم داور در دو صحنه مي‌توانست اعلام پنالتي كند كه متأسفانه اين كار را نكرد برخي از اشتباهات عجيب نيز از سوي داور رخ داد كه نمي‌توانم چيزي بگويم
اميدوارم كميته داوران تمامي اين مسائل را نظاره كند كه چطور پنالتي براي ما گرفته نشد.

21 دي 92 
فولاد 2 - پرسپوليس يك

ما مستحق اين باخت نبوديم و مي‌توانستيم حتي دست پر از زمين بيرون بيايیم اما متأسفانه اتفاقاتي در زمين افتاد كه به دليل بي‌دقتي بازيكنان‌مان موقعيت‌ها را راحت از دست داديم و متأسفانه دو گل بسيار بد خورديم در گل دوم قانون هندبال وارد فوتبال شد و داور به راحتي از اين صحنه گذشت مهاجم حريف مسير توپ را با دستش عوض كرد و سپس توپ را وارد دروازه ما كرد. داور هم به جاي اعلام كردن هند، گل را سالم اعلام كرد متأسفانه در بازي با تراكتور در تبريز هم همين داور دو پنالتي را براي ما نگرفت. از ديروز هم كلي نامه به فدراسيون زده و گفته‌ايم خواهش مي‌كنيم جهانبازي را داور بازي نگذاريد اما متأسفانه باز هم كسي به اين مسائل رسيدگي نكرد به سمت من شيشه پرتاب كردند كه به بدن من خورد. اين هم مدل جديدي است كه در ورزشگاه‌هاي ما در حال اتفاق افتادن است.

1 بهمن 92
گسترش فولاد يك پرسپوليس صفر

علي دايي در كنفرانس خبري حاضر نشد كه بعد از بازگشت پرسپوليس به تهران، دليل عدم حضور وی در كنفرانس خبري را استعفاي يكباره محمد رويانيان اعلام كردند.

16 مرداد 93
فولاد 2 - پرسپوليس صفر

در نيمه اول بازي خوبي را انجام نداديم اما رفته رفته بهتر شديم و توانستيم فرصت‌هايي را روي دروازه حريف ايجاد كنيم، ولي فولاد در دقايق آخر به گل رسيد در نيمه دوم به بازي سرعت داديم اما يك گل بسيار بد خورديم و بازي را از دست داديم با اينكه در نيمه اول خيلي بد بوديم اما در نيمه دوم بهتر شديم. با اين وجود بازي ما نبود و فولاد شايسته‌تر از ما بود يكي از بدترين روزهاي بد ما بود و بد بازي كرديم. به جز 20 دقيقه اول كه مسابقه پاياپایي بود، در بقيه دقایق بازي فولاد ‌برتر از ما ظاهر شد متأسفانه بازيكنان من هم از موقعيت‌هايشان استفاده نكردند نديدم صادقيان در رختكن را بشكند! در اين هواي گرم و چنين فضايي و خوردن دو گل، فشار روي بازيكنان ايجاد مي‌شود اما بايد بررسي كنم كه چرا مثل آب خوردن تيم ما 10 نفره مي‌شود؟ سر هر صحنه‌اي به داور اعتراض مي‌كرديم، او به سختي تيم ما را جريمه مي‌كرد هنوز ابتداي فصل است اما با اين شيوه داوري ضربه سنگيني به تيم ما وارد مي‌شود.

29 مرداد 93
ملوان 2 - پرسپوليس يك

نيمه اول بازي متعادلي بود اما ملوان بازتر بازي كرد. در نيمه دوم بهتر بازي كرديم و موقعيت‌هاي زيادي را خلق كرديم و مي‌توانستيم به گل برسيم. به نظر من مستحق باخت نبوديم و بايد حداقل اين بازي مساوي مي‌شد متأسفانه بچه‌هاي من بازي را آسان گرفته بودند. آنها در نيمه دوم به خودشان آمدند ولي هر كاري كرديم به گل نرسيديم، حتي در يك موقعيت 4 به 2 شديم اما نتوانستيم گل بزنيم مطمئناً برمي‌گرديم چون نه هواداران صبر زيادي دارند كه بخواهيم اين ‌طور امتياز از دست بدهيم و نه خود من مسائلي كه در رختكن به بازيكنانم گفتم در زمين اجرا نشد بايد غرور و منيت را كنار بگذاريم و بيشتر تلاش كنيم تا نقاط ضعف را از بين ببريم تيم بزرگي مثل پرسپوليس حواشي بسيار زيادي دارد. روزهايي كه مي‌بريم از ما انتقاد مي‌شود چه برسد به زماني كه ببازيم بازيكنان زيادي را از دست داده‌ايم كه مشكل‌ساز شده است. متأسفانه در مورد جدايي اين بازيكنان كاري از دست من برنمي‌آيد.

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =