ایسنا نوشت:

بخشهایی از گفتگوی محمود واعظی:

- از سال گذشته تلاش زیادی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات صورت گرفت و تلاش شد که بتوانیم محتوای سایت‌های مختلف خارجی وارد کشور شود و در کنار آن در داخل کشور نیز تولید محتوا صورت گیرد. همچنین در تلاشیم که با ایجاد شبکه ملی و افزایش پهنای باند داخلی مشکل سرعت اینترنت را که مردم درسراسر کشور با آن مواجه هستند حل کنیم. پهنای باند در سال گذشته حدود 500 گیگابایت در ثانیه بود که امسال با تلاشهای انجام شده در این حوزه به 1200 گیگابایت در ثانیه افزایش یافت که تقریبا یک افزایش دو و نیم برابری بوده است.

-امیدوارم با ادامه این روند در کنار تامین بودجه مورد نیاز با بهره‌گیری از سیاست‌های وزارت ارتباطات و سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی هم در زمینه پژوهش و تولید داخلی و هم برای استفاده از مشارکت مردمی در این حوزه، مشکلات اینترنتی کشور تا نیمه دوم سال 94 حل شود.

-ولی تا زمانی که این مشکلات به طور کامل برطرف شود هرگونه گشایشی که در این مسیر به دست بیاید بلافاصله در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. با این حال با توجه به نیاز مردم در حوزه اینترنتی، در صورت توسعه افزایش پهنای باند ابتدا امکانات اینترنتی در اختیار متقاضیان دریافت اینترنت قرار داده می‌شود. در سال گذشته نزدیک به سه میلیون مشترک اینترنت گرفتند و حدود 6000 روستا نیز به اینترنت مجهز شدند. بنابراین سیاست وزارت ارتباطات مبنی بر گسترش کمی در کنار ارتقای کیفی است.
- مطلبی همواره در افکار عمومی مطرح شده بود که در کشور برخی امواج وجود دارد که برای سلامتی مضر است. بنابراین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری سازمان انرژی اتمی با استفاده از دستگاهی که دارای تجهیزات کامل تشخیص انواع تشعشعات است به بررسی این امواج پرداخت و در تهران و برخی از شهرها بررسی‌های میدانی در روزها و زمان‌های مختلف صورت گرفت و سپس دسته‌بندی شد.

-در کشور انواع امواج وجود دارد که برخی از آنها امواج بی‌ضرر، کم‌ضرر و برخی نیز امواجی است که ضرر دارد. این گزارش‌ها در جلسه‌ای که نمایندگان هفت دستگاه مربوطه از جمله وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست، وزارت دفاع و سایر دستگاه‌های ذیربط حضور داشتند بررسی شد.
-با توجه به این‌که از وزارت ارتباطات خواسته شده بود که این امواج بررسی و گزارشی تهیه شود؛ این گزارش تهیه شده و پیگیری خواهد شد و وزارت ارتباطات به دنبال آن است که در حین پیگیری گزارش جلوی ضرر امواج مضر به مردم را بگیرد. نقش فرستنده‌های مخابراتی نیز در این گزارش بررسی و مشخص شد امواج این فرستنده‌ها هیچ ضرری برای سلامتی مردم ندارد.

-نهادهای امنیتی و وزیر اطلاعات و وزیر دفاع نیز در تهیه گزارش از تشعشعات در کشور همکاری داشتند زیرا این مساله‌ای است که به سلامتی مردم مرتبط است و هر کس در هر سمتی که باشد در آن دخالت دارد، زیرا نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه کشور است. همچنین تاثیر فرستنده پارازیت بروی گیرنده ماهواره نیز بررسی شده است.-در این زمینه با سه دانشگاه و پژوهشگاه قرار‌داد‌های جدید بسته شده است و پیگیری‌های کار به صورت مرتب انجام می‌شود، زیرا مساله‌ی فیلترینگ نگرانی خانواده است و برخی از سایت‌های اینترنتی در زمینه‌ی محتوای خلاف اخلاق قانونی فعالیت می‌کند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =