معاون سیاسی-اجتماعی استاندار تهران: دولت توانسته بسیاری از گروه های خودسر را مهار کند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران به تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در استان تهران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به مناسبت آغاز هفته دولت، سید شهاب الدین چاووشی معاون سياسي اجتماعي استانداري تهران در نشست خبری به فعالیتهای دولت در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: به نظر من در طول یک سال گذشته تدابیر خوب دولت و کارگزاران نظام باعث شد تا حد زیادی از امید در جامعه زنده شود و امید دوباره به جامعه بازگشته است.

او به تشریح فعالیتهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دولت پرداخت و گفت:حدود 70 درصد مدیرانی که در این دولت منصوب شدند از مدیران دولت سابق هستند که باید فرصت همکاری با دولت تدبیر را مغتنم بدانند چون دولت می‌خواهد از شناخت و تجربه آنها در چارچوب دولت تدبیر و امید و مشی اعتدال استفاده کند.

او گفت: عدم ثبات مدیریتی در گذشته آسیب‌های جبران ناپذیری در عرصه مدیریت کشور وارد کرده است،‌ اما‌ اگر متوجه شویم مدیری هم‌سو و همراه با دولت نیست یا توان و ظرفیت لازم را ندارد برکنارش می کنیم و با کسی هم تعارف نداریم.

او ادامه داد: ما از همه مدیران‌مان می‌خواهیم که از هر گونه افراط و تفریط دوری کنند چون اعتدال محدوده فعالیت دولت جدید است و هر فردی که از هر جریان سیاسی قابلیت کارشناسی و مدیریتی در این فضا را داشته باشد و بتواند خواست دولت را جلو ببرد می‌تواند کار کند .

چاووشی با بیان اینکه نظر استاندار تهران هم درخواست همکاری با افراد فارغ از گرایشات سیاسی است گفت: ما به دنبال ثبات مدیریتی هستیم چون عدم ثبات مدیریتی در گذشته آسیب‌های جبران ناپذیری در عرصه مدیریت کشور وارد کرده است.

او تاکید کرد: دولت قصد دارد با دوبال تعهد و تخصص نظام را به اوج برساند اما بدون تعهد و تخصص پیشرفتی انجام نمی شود و تعهد بدون تخصص ناکافی و تخصص بدون تعهد ابتر است برای همین شعار دولت تدبیر، تعهد بر پایه تخصص و تخصص همراه با تعهد است و هر کدام از اینها به شکل جداگانه گره ‌گشای جامعه نیستند.

معاون استاندار تهران همراهی و همدلی نخبگان جامعه با دولت را یک شانس و فرصت برای دولت تدبیر و امید دانست.

او ادامه داد: متاسفانه در دوران گذشته نخبگان با دولت قهر بودند اما امروز شاهد هستیم در عرصه‌های مختلف نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان برای حمایت از دولت اظهار نظر می‌کنند و رئیس جمهور وزرا را مکلف می‌کنند تا آنها به استان‌ها و شهرستان‌ها سفر کنند تا با نظرات نخبگان آشنایی پیدا کنند.

چاووشی با بیان اینکه امروز نخبگان خود را موظف به حمایت از دولت برای ترمیم نارسایی‌ها می‌دانند تاکید کرد: بالاتر از حمایت نخبگان، حمایت عمومی جامعه است.

 

حجاب و گشت های موتورسوار

او در پاسخ به پرسشی در مورد آمار درخواست‌های برگزاری تجمع‌های مختلف در استان تهران با بیان این‌که طی یک سال اخیر 67 درخواست تجمع به استانداری ارجاع داده شده است، گفت: از این تعداد تنها با دو مورد برگزاری تجمع آن هم به دلیل نداشتن توجیه کارشناسی مخالفت شد. در مورد این موضوع مسئولیت برگزاری تجمع مشخص نبود بر عهده چه کسی است.

چاوشی با اشاره به برگزاری تجمعی در حمایت از حجاب و عفاف در محدود میدان فاطمی گفت: مسائل عمومی از جمله بدحجابی دغدغه تنها 500 یا 700 نفر از مردم نیست، در مورد برگزاری تجمعی در دفاع از مسأله حجاب ما تأکید کردیم که باید یک گردهم‌آیی از طریق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صورت بگیرد ولی عده‌ای با کج‌سلیقگی این موضوع را نپذیرفتند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران درادامه گفت: باورهای فرهنگی و فکری جامعه نباید صرف هزینه‌های سیاسی گروه‌هایی خاص شود، گفت: برگزاری تجمعات قانونی یک سری الزامات قانونی دارد که باید از طرف برگزارکنندگان آن رعایت شود.

او گفت: استانداری و وزارت کشور در مورد مجوز برگزاری تجمعات قانونی نگاهی به مواضع سیاسی ندارد.

چاوشی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که «آیا برای اجرای طرح گشت ارشاد موتوری که از سوی برخی جریانات تندرو مطرح می‌شود، مجوزهای لازم صادر شده است؟»، گفت: اتکا به قانون تعیین‌کننده بسیاری از موضوعات است، دولت تاکنون توانسته است در طی یک سال اخیر بسیاری از گروه‌های خودسر را مهار کند. امروز نیز موارد اندکی از رفتارهای خودسرانه مشاهده می‌ کنیم که این گروه‌ها هیچ‌گاه نخواهند توانست قانون را دور بزنند.

او گفت: همه کسانی که در لوای جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند باید به قانون التزام داشته باشند، افراد و گروه‌هایی که احساس مسئولیت بیشتری در جامعه می‌کنند در مواردی که به قلمروی اجرا و برخورد می‌رسند حتما" باید از دولت مجوزهای لازم را داشته باشند. چرا که تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما در حوزه عمل و اجرا وظیفه بر عهده دولت است.

 

هفته دولت

چاووشی به هفته دولت اشاره کرد و گفت: هفته دولت با نام و یاد دو دولتمرد فرهیخته و نامدار یعنی شهیدان رجایی و باهنر که مظهر اخلاص، تدبیر و مردمداری هستند آغاز شده است و مهمترین رمز ماندگاری هفته دولت توجه به عقاید مذهبی مردم و نقش آنان است.

او تاکید کرد: شهیدان رجایی و باهنر مردم را صاحب اصالت می دانستند و آنها هیچ‌گاه نگاهی ابزاری به مردم نداشتند اما پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی شاهد بازگشت جامعه به عقلانیت و تدبیر شهیدان رجایی و باهنر هستیم.

او دامه داد: اگر دولت می‌خواهد محبوب بماند، محبوبیت جامعه هم برایش مهم است و اگر می‌خواهد اقتدار داشته باشد، اقتدار جامعه هم بسیار قابل توجه است.


نشاط سیاسی و وفاق

چاووشی گفت: خوشبختانه نشاط در جامعه احیا شده و از سوی دیگر شاهد حمایت‌های مقام معظم رهبری از تلاش‌های دولت در عرصه‌های داخلی و خارجی هستیم و همه کسانی که دغدغه کشور را دارند باید همانند مقام معظم رهبری دولت را حمایت کنند و این دو مولفه حمایت مردمی و حمایت رهبری، دو مولفه تاثیرگذار در موفقیت دولت هستند.

او گفت: متاسفانه سرمایه اجتماعی در سال‌های گذشته صدمه دیده بود و یك گسست اجتماعی ایجاد شده بود كه در دولت یازدهم این مسائل در حال احیا است و دولت تدبیر توانسته وفاق ملی را در كشور ایجاد كند.

سازمانهای مردم نهاد
او گفت: در کشورهای توسعه یافته بیشتر بار اداره عمومی جامعه بر عهده خود مردم است و هیچ دولتی نیز قادر به ادراه امور جامعه نیست برای همین خواست استاندار تهران در این زمینه توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد است.

او با بیان اینکه در شش ماه اخیر هشت برابر نسبت به 11 سال گذشته مجوز تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح استان صادر شده است ادامه داد: سازمان اداری دولت بیش از اندازه بزرگ شده است، که باید کاهش یابد برای همین دولت از تشکیلات موازی ممانعت می کند و بخشی از وظایف عمومی را با هدایت و نظارت به مردم می سپارد.


عرصه سیاسی

او در مورد سیاست خارجی دولت در یکسال گذشته گفت: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم آمریکا برای حمله به سوریه زمان تعیین کرده بود اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و اتخاذ سیاست‌های صحیح، موجب شد تا معادلات منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل به هم بریزد و آمریکا بفهمد با دولت جدید ایران نمی‌تواند همانند سابق رفتار کند .

معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران گفت: همچنین بخش‌هایی از دارایی‌های ایران در مذاکرات هسته ای به خزانه کشور بازگشت و حداقل امیدها را برای سرمایه‌گذاری در ایران به وجود آورده است به طوریکه ما شاهد درخواست سرمایه‌گذاری‌های خارجی‌ها و ایرانیان خارج از کشور در داخل ایران هستیم که آثارش را تا یکی دوسال آینده مشاهده می‌کنیم.


فعالیتهای اقتصادی

او در هفته دولت در مورد فعالیت‌های اقتصادی گفت: این فعالیتها در دو بخش در حال ساماندهی هستند و جلب سرمایه‌گذاری‌های مردمی به همت معاونت توسعه سرمایه‌گذاری استانداری تهران در حال انجام شدن است.

او با بیان اینکه با درخواست رئیس جمهور شورای ایرانیان خارج از کشور فعال شده است گفت: این شورا از گذشته شکل گرفته اما رویکرد سیاسی داشت که در دوران حاضر رویکردی سیاسی- اقتصادی دارد

چاووشی یادآور شد که در عرصه اقتصادی درخواست‌های سرمایه‌گذاری در کشور چه از سوی ایرانیان داخل و خارج کشور و چه از سوی سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر شده است و در تهران هم در این مدت کوتاه از نظر کیفی افرادی برای فاینانس در زمینه احداث مترو در شهرهای اقماری حومه تهران و شهرک‌های صنعتی فاقد آلاینده اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارتباط قوا

چاووشی گفت: نظام ما یکپارچه است و هر قوه نمی‌تواند بر اساس میل خود عمل کند و مبنای ما هم قانون اساسی است. بنابراین هر سه قوه باید در جهت اهداف مشخص شده ازسوی قانون اساسی عمل کنند و ما انتظار داریم هم مجلس و هم قوه قضاییه همراه، مشوق و همکار قوه مجریه باشند چرا که افکار عمومی به حاکمیت مشی اعتدال و تدبیر رای داده است و بی‌همدلی و همراهی قوای دیگر دولت نمی‌تواند موفق باشد.

او با اشاره به فعالت مجلس گفت: مجلس باید اقناع افکار عمومی را مد نظر داشته باشد و از پرداختن به کارهای حاشیه‌ای پرهیز کند و اگر تعامل بیشتری با دولت داشته باشد دولت توفیق بیشتری خواهد داشت و این به نفع نظام و مردم خواهد بود.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =