همایش عقلانیت در حکمت سینوی، امروز، اول شهریور ماه با حضور بزرگان حکمت و فلسفه کشور،‌ در همدان آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، همایش "عقلانیت در حکمت سینوی" در روز بزرگداشت بوعلی‌سینا، در راستای شناخت و معرفی میراث فکری و اندیشه شیخ‌الرئیس توسط بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا از ساعت 9 صبح امروز در حال برگزاری است.

در همایش عقلانیت که دبیری علمی آن بر عهده دکتر غلامرضا اعوانی، رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران و عضو هیئت امنای این بنیاد است، 20 نفر از فلاسفه و استادان حوزه و دانشگاه، درباره تاثیرات عقلانیت در حکمت سینوی آخرین یافته‌های خود را ارائه می دهند.

فلسفه احکام اسلامی از نظر ابن‌سینا، فرشته‌شناسی ابن‌سینا و سهروردی، علم عقلی و علم نفسانی از نظر ابن‌سینا، اثبات تجرد نفس و تبیین کیفیت تعلق و تدبیر نفس به بدن در حکمت ابن‌سینا، فیلسوف ایرانی از نگاه عارف آلمانی، ابن‌سینا و عقلانیت منطقی، بررسی رساله عشق، جایگاه عقل در نمط نهم و جستاری در چیستی عقلانیت در حکمت سینوی از جمله عناوین سخنرانی‌های دانشمندان ابن‌سینا پژوه در این همایش است.

ادای احترام به مقام شامخ شیخ‌الرئیس‌بوعلی‌سینا

این همایش صبح امروز با برگزاری آئین ادای احترام به مقام شامخ شیخ‌الرئیس‌بوعلی‌سینا در آرامگاه این حکیم عالیقدر کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش روابط ‌عمومی بنیاد بوعلی‌سینا، آئین ادای احترام به مقام شامخ حکیم هزاره‌ها با حضور آیت‌الله‌غیاث‌الدین‌طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، دکتر غلامرضا اعوانی، رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان، مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اساتید و میهمانان حاضر در همایش و دیگر مسئولان دانشگاهی، اجرایی و... استان برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم و نواخته‌شدن سرود جمهوری‌اسلامی ایران توسط گروه کر نظامی آغاز شد و در ادامه این مراسم آئین سوگند فارغ‌التحصیلان پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان برگزار شد.

(عکس ها از بنیاد علمی بوعلی سینا)

/6262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    2 0
    بزرگ مرد عرصه علم و دانش در کل تاریخ ایران