تسنیم نوشت:

نشریه ایندیپندنت به نقل از یک «منبع» اعلام کرد آمریکا هم اکنون دولت بشار اسد را با ارائه اطلاعات درباره محل دقیق رهبران گروه های تروریستی به واسطه سازمان جاسوسی آلمان کمک می کند.

نشریه ایندیپندنت به نقل از یک «منبع» اعلام کرد آمریکا هم اکنون دولت بشار اسد را با ارائه اطلاعات درباره محل دقیق رهبران گروه های تروریستی به واسطه سازمان جاسوسی آلمان کمک می کند.

نیروهای گروه تروریستی داعش در حال جنگ به سمت غربی سوریه هستند تا در مقابل دخالت نظامی احتمالی آمریکا موضع مطلوب تری داشته باشد. اگر داعش بتواند شهر حلب را اشغال کند و بر سایر نیروهای معارض در منطقه فائق آید، آمریکا احتمالا مجبور به هماهنگی مخفیانه و یا علنی با دولت بشار اسد در مقابله با آنها خواهد شد.

موضوع دخالت نظامی آمریکا در سوریه علیه داعش  پس از آنکه ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره گمانه زنی کرد مورد توجه رسانه ها و تحلیگران قرار گرفت. دمپسی روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که داعش را نمی‌توان از خارج از سوریه نابود کرد. "آیا می‌توان این گروه را بدون حمله به آن قسمت از سازمان که در سوریه است نابود کرد؟ جواب نه است."

چاس فریمن، سفیر سابق آمریکا در عربستان می گوید از آنجا که داعش مرز عراق و سوریه را برداشته است، باید سیاستی یکپارجه علیه آن در هر دو کشور اتخاذ شود.

وی بر این باور است که حمله آمریکا علیه داعش در سوریه ممکن است موجب به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخالفان داعش و حتی با گروه هایی باشد که ما با آنها اختلاف داریم. تحولات عجیبی در خاورمیانه به وقوع پیوسته است.

به نوشته این روزنامه سیاست کشورهای غربی طی 3 سال اخیر حمایت از معارضان سوری بوده است که بسیار ضعیف تر از گروه های رقیب و تروریستی در سوریه از جمله جبهه النصره و داعش بوده اند. تنها نیرویی که قادر به مقابله با این گروه های تروریستی در سوریه است، نیروهای دولتی هستند.

 با این حال تنها حملات هوایی برای نابودی این گروه ها موثر نیست، دولت ترکیه که از ابتدا مواضع سرسختانه ای علیه بشار اسد گرفت، مرزهای خود را برای عبور تروریست ها به سوی سوریه باز کرد و اکنون نیاز است که به طور جدی علیه ورود این جنگجویان از مرز اقدامی انجام دهند.

 به گفته فریمن بدون همکاری سوریه، عربستان، ایران، روسیه و ترکیه نمی توان داعش را منزوی کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید از ایران A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 2
    آمریکا چه بد کردی که لعنت بر خودت باد تا تو باشی دائم گروه تروریستی تشکیل ندی به خاطر دفاع از یک مشت صهیونیزم باور کن کشته شدن خبرنگارت هم به دست همین صهیونیزم ها بود