هزینه 250 هزار‌دلاری هر کودک برای 18ساله شدن/ هزینه بزرگ کردن یک کودک در آمریکا

هزینه بزرگ کردن یک کودک در ایالات متحده حدود 250 هزار دلار است.

بر اساس آمار منتشر شده رسمي در اين كشور، زوجي از طبقه متوسط درآمدي كه در سال 2013 صاحب بچه شده‌اند، براي رسيدن نوزاد خود به 18سالگي بايد حدوداً 250 هزار دلار هزينه كنند.

به گزراش خبرگزاری خبرآنلاین البته در این رقم، هزينه دانشگاه يا كالج نیز لحاظ نشده است. اين هزينه نسبت به سال قبل از آن حدود دو درصد رشد داشته است. البته رقم اعلام‌شده به شدت با توجه به محل زندگي و درآمد والدين و سطح زندگي خانوار مي‌تواند متغير باشد. به عنوان مثال بر اساس همين گزارش، خانواده‌هاي با درآمد بالا و شهر‌نشين، حدوداً دو برابر اين رقم، يعني تقریباً نيم ميليون دلار تا 18ساله شدن كودك خود هزينه پرداخت خواهند كرد اما اين رقم براي خانواده‌اي روستایي با درآمد پایین مي‌تواند تا 150 هزار دلار كاهش يابد.

در اين تخمين هزينه تمام هزينه‌هاي كودك، حتي تا هزينه تلفن همراه و كوتاه كردن مو در نظر گرفته شده و البته هزينه كالج يا دانشگاه كه رقم عمده و بزرگي است و اغلب خانواده‌ها از سال‌ها قبل از 18سالگي فرزند خود پس‌انداز براي پرداخت آن را آغاز مي‌كنند، در اين گزارش محاسبه نشده است. البته اين گزارش همچنين تاكيد دارد كه به دليل نرخ تورم اندك ايالات متحده، هزينه بزرگ كردن نوزاد در سال‌هاي اخير (نسبت به سال‌هاي قبل از آن) رشد اندكي داشته است. البته اين در حالي است كه ميزان درآمدها، نسبت به زمان قبل از بحران نه‌تنها افزايش نداشته كه به طور متوسط حدود هشت درصد كاهش را نيز تجربه كرده است. اما هزينه بزرگ كردن كودك، هر چند اندك، اما باز هم بيش از تورم سالانه رشد داشته است.

بخش عمده‌اي از هزينه پرداختي براي كودك، هزينه‌هاي مراقبت است. اين هزینه‌ها در بعضي ايالت‌ها تنها براي يك بچه، تقریباً برابر هزينه پرداختي براي مسكن خانواده است. همچنين كودك، مي‌تواند هزينه‌هاي غيرقابل پيش‌بيني داشته باشد كه به طرز معناداري هزينه‌هاي خانوار را افزايش دهد. اگر كودكي در ايالات متحده حساسيت غذایي داشته باشد بين 200 تا 500 دلار به هزينه ماهانه خواربار و مواد غذایي خانوار افزوده خواهد شد. بیماری‌های خاص نيز مي‌تواند هزينه مراقبتي كودك را به شدت افزايش دهد چون اين دسته از كودكان نياز به پرستار و مراقب حرفه‌اي دارند كه طبیعتاً هزينه بيشتري را بر بودجه خانوار تحميل خواهد كرد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع.ک A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    50 2
    با این گزارش میشه فهمید که مهندس، پزشک و متخصصی که از ایران بره چه سرمایه ای از دست رفته. و اینکه آحاد جمعیت چه گنج عظیمی هستند.
    • شهرزاد A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      33 2
      البته طبق نظر دولت پرداخت یارانه هزینه ی هر کودک در ایران ماهانه 40 هزار تومان است که در طول 18 سال می شود 8 میلیون و ششصد هزار تومان ، یعنی 2600 دلار
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      15 0
      شهرزاد خانم اون 40 تومن رو هم نمیدن چون "اطلاعات بچه های به دنیا اومده اپدیت نیست" اما آمار افراد متوفی کاملا اپدیت هست و به موقع یارانه طرف قطع میشه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    12 1
    750 میلیون
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    44 1
    هزينه بزرگ كردن نابغه هايي امثال خانم ميرزاخاني و ديگران كه از كشور ميروند براي ايران چقدر است كه براحتي آنها را از دست مي دهد؟
  • سامان جمالی A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    1 10
    دقیقا بخاطر همین هزینه های کمرشکنه که حدود 36 ساله که در ایالت متحده ، هیچ نوزادی به 18 سالگی نرسیده و قبل از اون یا بخاطر فقر شدید خانواده خودبخود مرده یا پدرمادرش مشمول کودک آزاری منجر به فوت قرار دادنش یا یه نفر توی مدرسه اومده فله ای به گلوله بسته طفلیا رو ...
    • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      7 0
      پروفسور تو اینجا هم واسه خودت کرسی داری؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      7 0
      لامصب بعضی نظرات انقدر منطقی و کارشناسی شدس دیگه جای هیچ حرفی باقی نمیذاره