حالا کروش برای 4 سال دیگر سرمربی تیم ملی ایران است.

به گزارش خبرورزشی؛و در نهایت کارلوس کروش برای 4 سال دوم، سرمربی تیم‌ملی ایران ماند. اختلاف نظرها و مذاکرات سرانجام صبح پنج‌شنبه به نتیجه رسید تا کروش و کفاشیان لبخندزنان از جلسه خارج شوند و مقابل خبرنگاران بایستند. آنها از توافق نهایی برای ادامه همکاری گفتند و هدف‌هایی که در سر دارند اما در جلسه پنج‌شنبه آنها چه گذشت؟ بحث بر سر چه مسائلی بود و چه توافق‌هایی حاصل شد؟

كفاشيان در فوتبال 12 ساله مي‌شود؟
بزرگترين نگراني كروش در مذاكرات پنج‌شنبه، احتمال تغيير در رياست فدراسيون فوتبال و تكليف قرارداد او بود. كفاشيان در اين مذاكرات به كروش قول داد كه رئيس مي‌ماند. حدود دو سال ديگر دوره 4 ساله دوم كفاشيان به سر مي‌رسد و او به كروش گفت كه براي دوره سوم هم كانديدا مي‌شود. اساسنامه فدراسيون به شكلي است كه مشكلي براي تمديد وجود ندارد. 

هزينه فسخ قرارداد كروش
اگر ايران در جام ملت‌ها ببازد، چه اتفاقي براي كروش مي‌افتد؟ بي‌شك همان‌ها كه امروز حامي كروش هستند، به سرعت موضع خود را تغيير مي‌دهند. فدراسيون و كروش هم راغب نيستند در چنين شرايطي خيلي سخت بگيرند. هر چند قرارداد كارلوس تا روز 24 آگوست سال 2018 امضا مي‌شود ولي اگر فدراسيون بخواهد اين همكاري به پايان برسد، كروش ايران را ترك مي‌كند. در توافقي كه روز پنج‌شنبه حاصل شد، فدراسيون مي‌تواند در صورت عدم تمايل به ادامه همكاري، 350 هزار يورو (معادل سه ماه حقوق اين مربي) را پرداخت كند و به همكاري پايان دهد. كروش هم اين پيشنهاد را پذيرفت‌؛ هر چند در ابتدا اصرار داشت كه بايد تا پايان بماند. گويا به دليل قبول همين بند بود كه كروش پس از جلسه به دوستان نزديكش گفت: «سر يك بحث اساسي كوتاه آمدم تا قرارداد امضا شود.» 

نگران پول نباش
وزارت ورزش در ظاهر چندان موافق تمديد قرارداد كروش نبود. گفته مي‌شد پست سرپرستي هم به واسطه دخالت يكي از مسئولان اين وزارتخانه به قرارداد اضافه شده بود. بدين ترتيب، در قرارداد بسته شده، اين وزارتخانه ورود نمي‌كند. پول كروش بايد تمام و كمال توسط كفاشيان و فدراسيون پرداخت شود. به احتمال فراوان بخشي از پاداش صعود ايران به جام جهاني، در سوئيس نزد فيفا مي‌ماند تا اين پول در زمان مقرر، به حساب كروش واريز شود. كفاشيان در جلسه پنج‌شنبه هم به كروش گفت كه نگران مسائل مالي نباشد و بدين شكل پولش را پرداخت مي‌كنند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    بازم دم کی‌روش گرم. هزینه فسخ قراردادش کمتر از هزینه فسخ قرارداد علی دایی است. تازه اون یه مربی بین‌المللیه و دایی یه مربی محلی
    • رضا IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      53 53
      اول خودتو بشناس بعد درباره اقای گل جهان حرف بزن
  • شهروندی از بوشهر US ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    کارلوس کیروش بهترین گزینه برای سرمربیگری فوتبال ملی ماست چرا که هم دانش دارد و هم شناخت
  • سیاوش A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    31 2
    کیروش نمیگه من بخاطر پول کار نمیکنم اگه بگه اون وقت برای فسخ 6 میلیارد میخواد
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    کی روش میدونه نتیجه مثبتی رو ایران نداره و نتایج ضعیفی خواهد گرفت وگرنه ترس از فسخ قراردادو کم شدن از مبلغ قراردادشو نداشتبرو ....این همه مربی صاحب سبک اثر گذار جون ومدرن......زیر دست فرگوسن اگه جایی در فوتبال داشت زری دست فرگوسن میموند