روحانی: همه بدانند با تغییر یک نفر، مسیر دولت عوض نمی شود/در مقابل تخریب گران ساکت نمی نشینیم

رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مناسبت آغاز هفته دولت با حضور در حرم مطهر امام‌خمینی(ره)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور بعد ازنثار گل و ادی احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی  در سخنانی به بیان ویژگی‌های شخصیتی امام راحل پرداخت اظهار کرد: امام شخصیتی بود که دولت مدرن اسلامی را تاسیس کرد، اگرچه در تاریخ ایران دولت مدرن از زمان امیرکبیر و مشروطه شکل‌دهی شد، اما متاسفانه بعد از آن به دلیل وجود حکومت‌هایی که کاملا تحت سلطه قدرت‌های غربی و استعماری قرار گرفته بودند از محتوی و درون تهی شدند و امام فقیه ما برای اولین بار در تاریخ و شیعه در چارچوب فقه حکومتی و دولت توانست، دولت مدرن اسلامی را با استفاده از تجربه‌های جهانی به وجود آورد.

روحانی افزود: البته در این راستا نکاتی از قبیل تفکیک قوا و مقررات از قبیل مالیات،‌ بانکداری، ارتش حرفه‌ای ، تامین اجتماعی،‌آموزش عمومی ،‌بهداشت عمومی، چیزهایی نبودند که در فقه ما باشد، اما در عین حال چارچوب هایش در فقه بود و امام همه اینها را در چارچوب مقررات شرعی و اسلامی امضا کرد.

روحانی با بیان این‌که اگر امام را پدر دولت مدرن اسلامی بنامیم سخن درستی گفته‌ایم، افزود: امام نه تنها دولت اسلامی را تشکیل داد، بلکه به این دولت قدرت لازم برای اداره کشور و توان لازم برای مقابله با قدرت‌ها و استکبار جهانی داد.

وی گفت:‌ امام هم آموزگار آزادی و استقلال بود و هم بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی قلمداد می‌شود ضمن این‌که ایشان درس‌های فراوانی را به ما آموختند که باید آن‌ها را به کار بگیریم و اجرا کنیم،‌ چنانچه امام تعادل را به ما یاد دادند و گفتند از افراط جنود، تحجر و خرافه بپرهیزید. همچنین امام به ما یاد داد که از تفریط اباهه گری و غرب گرایی فاصله بگیریم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن تلاش دولت در برنامه‌های موردنظر خود از جمله اقتصاد و سیاست خارجه و دیگر زمینه‌ها اظهار کرد: مبارزه با فساد از جمله برنامه‌های موردتاکید دولت در ادامه مسیر خود خواهد بود و به طور کلی دولت در زمینه مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه‌ و مدارک علمی و مبارزه با فساد در زمینه بورسیه‌ها جدی خواهد بود و این مسیر را ادامه خواهد داد.

رییس جمهور تاکید کرد: همه بدانند با تغییر یک نفر، مسیر دولت عوض نمی‌شود و این دولت همان مسیر که مردم و آرای مردم برای آن مشخص کرده‌اند را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا رییس جمهور در ادامه با بیان این‌که امام راه وسط و اسلام ناب را به ما آموخت و یاد داد اظهار کرد:‌ امروز ما باید راه امام را نگه داریم و در برابر افراط و تفریط‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای با لهجه‌ای صریح سخن بگوییم و دفاع کنیم.

وی با بیان این‌که امام تعامل بین جمهوریت و اسلامیت را به ما یاد داد، اظهار کرد: امام به ما گفتند نظام ما مردم‌سالاری دینی است و آرا و انتخابات مردم مهم است و به طور کلی میزان رای مردم است. ضمن این‌که ایشان اساس را فرمان خدا و قانون اساسی دانستند و چارچوب موازین اسلامی را به عنوان موازین هدایت‌گر به ما گوشزد کردند، بنابراین ما باید هم جمهوریت و هم اسلامیت را یاد بگیریم.

روحانی با بیان این‌که امام ایستادگی و جرات ایستادگی در برابر مستکبرین جهان و وظیفه حمایت از مستضعفین و مظلومین را به ما یاد دادند گفت: نه باید از قدرت‌های بزرگ بترسیم و نه این‌که در کمک به مظلومان جهان که گرفتار ستمگران می‌شوند، تردید کنیم؛ چرا که امام به ما شجاعت و شهامت را آموخت. شجاعت برای جنگ و مقابله با متجاوزین و ایستادگی در برابر آن‌ها که به کشور و عزت ما تجاوز کرده‌اند. ضمن این‌که امام شجاعت صلح و آشتی را به ما آموخت تا آنجا که لازم است صلح و خیر را اجرا کنیم و در این مورد امام تردیدی به خود راه نداد. و ما همان‌گونه که شجاعت جنگ و مبارزه را در زندگی امام دیدیم شجاعت و شهامت صلح را هم از امام دیدیم. ما از ایشان هم کار حسینی آموختیم و هم صلح حسنی را یاد گرفتیم.وی در ادامه با بیان این‌که امام قانون‌گرایی و اخلاق‌مداری را به ما آموخت، افزود: کلمات، سیره، راه، نهضت و دولت‌داری امام برای ما درس بود. و ایشان برای اداره کشور معیار بزرگی گذاشت و آن این‌که نباید مدیریت اسلام در دنیای مدرن زیر سوال قرار بگیرد. و خداوند نیز مسیر مصلحت را در اختیار ما گذاشتند و احکام حکومتی و ثانویه را در کنار احکام اولیه تشریح کردند، بنابراین امام حق بزرگی به گردن مردم ما، مردم جهان، آزادی‌خواهان و مسلمانان، دولت و حکومت اسلامی دارد.

وی در ادامه گفت: امروز بار دیگر ما و همه اعضای دولت و کارگزاران بخش اجرایی مجددا با امام‌مان بیعت می‌کنیم تا راه و مسیر او را ادامه دهیم و همانند رهروان و شاگردانش مثل شهید باهنر، رجایی و بهشتی و دیگر شهیدان لحظه‌ای از راه امام و اجرای دستورات امام غفلت نورزیم. و امیدواریم آغاز هفته دولت که سرآغاز روزهای خدمت سال دوم دولت است بتوانیم خدمت بی‌منتی را به مردم داشته باشیم.

وی در ادامه با قدردانی از خاندان حضرت امام از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی اظهار کرد: این خانواده همواره حامی نظام، مردم ،‌دولت و دولت یازدهم بودند و ما کمال تشکر از ایشان را داریم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در زمینه مسائل اقتصادی دولت اولویت خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی را دنبال می‌کند و ما امیدواریم خروج از رکود و شروع رونق اقتصادی را امسال به خوبی تجربه کنیم. ضمن این‌که شاهد خواهیم بود که تا پایان امسال رشد اقتصادی بعد از دو سال مثبت خواهد بود و البته همچنان دولت برای کاهش تورم به راه خود ادامه می‌دهد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه در حال حاضر 14.6 و تورم دوازده ماهه 25.3 است، به این معنی که ما به آنچه قول داده بودیم تا پایان امسال برسیم، هم‌اکنون رسیده‌ایم و تا پایان سال جاری تورم کمتر از 20 درصد را تجربه خواهیم کرد.

روحانی با موردتوجه قراردادن برنامه‌های دولت یازدهم در زمینه سیاست خارجی اظهار کرد: در این زمینه همان راه موردنظر را ادامه می‌دهیم و مذاکراتمان با دنیا براساس منطق، حقوق و تعهدات بین‌المللی جدی خواهد بود و امیدواریم موفقیتی به دست بیاوریم که به نفع ایران،‌منطقه و جهان باشد. ما در این راه همه توانمان را به کار گرفته‌ایم و به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین گفت: در زمینه مسائل دیگر همچون مسائل فرهنگی، بیمه و تامین سلامت مردم نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به وجود ثبات و آرامش در کشور در شرایط کنونی و در حال حاضر خاطرنشان کرد: احترام به اخلاق، آزادی و آزادی نقد و انتقاد را مورد توجه قرار داده‌ایم و دولت و رییس جمهور همواره تا پایان به حول و قوه الهی به منتقدین احترام خواهد گذاشت اما هرگز این دولت در برابر تهدیدگران نظام ساکت نخواهد ماند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با حمایت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری مسیر موردنظر را آن‌طور که مطالبه مردم است ادامه دهیم.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    تخریب گرها اگه ساکت شدنی بودن همون سال قبل ساکت میشدن ... اینا دهنشون چفت و بست نداره
    • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      خدایا دکتر روحانی و کابینه اش را گزند این دشمنان افراطی داخلی و مخربین محفوظ بفرما...الهی آمین
    • بی نام RO ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      خیلی مثبتها تابلوست وی چون مورد تایید کاربران خبرآنلاین هیچکسی نمیگه این مثبتها دستکاری شده.
    • امیر A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      100 4
      بی نام جان پس منفی های شما چی اونا هم ....
    • بی نام RU ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      54 1
      به خاطر اينكه قدرت دارند پشتوانه دارند
    • علی A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      14 53
      ای خدا افراطی های دو طرف را هدایت کن انلاین بی طرف باش
    • محمد IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      1 0
      آقای روحانی من چند نفراز این سه هزار نفر رو می شناسم. طرف با کارشناسی ارشد پیام نور وبا دانشجویی دکتری پیام نور اون توی رشته فلسفه پیام نور بورسیه از دانشگاه تربیت مدرس گرفته. با معدل های داغون و نداشتن سن مجاز برای بورسیه. حالا من با دانشجوی مکانیک شریف هنوز نتونستم بورسیه حتی توی شهر های نزدیک پیدا کنم . تو رو به خدا حق ما رو که یک عمر درس خوندیم از این افراد بگیرید.
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    ای جانم دلم خنک شد . همینطور در مقابل کسانی که کشور را به وضع رساندند و اکنون نیز در مقابل اراده ملت ایستادند جانانه ایستادگی کن.
    • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      4 49
      به جای تخریب طرف مقابل، بیشتر به فکر مردم باشید تا مردم از شما راضی باشند.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    روحانی متشکریم . دمت گرم و دلت خوش باد .
  • مهدی A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    252 8
    یعنی نماینده ها شما رو استیضاح کردن چون نمیخواستند که پرونده ی بورسیه های غیر قانونی رو بشه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    373 7
    آقای روحانی صدا و سیما رو یه فکری به حالش بکن عامل اصلی بسیاری از مشکلات دولت صدا و سیماست
  • بی نام US ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    رییس جمهور محبوب مان رو ملت حساب کن و اسرار مگوی دولت دهم با مردم در میان بگذارید...
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    339 9
    زنده بادروحانی
  • حسین IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    364 7
    درود بر روحانی مردم ایران بزرگترین حامی رئیس جمهور هستن درود بر فرجی دانا
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    مذاکرات چی شد ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    228 6
    چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است.شما قبل کمک به مظلومین جهان ،به داد مظلومین کشور برسید لطفا.مثل حق کارگر کشته شده توسط مامورین شهرداری،بورسیه های غیرقانونی،پول نفت خواران،تخلفات بانکها ،شیر آلوده،برنج آلوده......
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    201 9
    زنده باد روحانی باهوش مدیر مدبر لایق و دوستتدار مردم♥
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    لبنیات گران شد یه بار نگران نشدید اما یه وزیر برکنار شد نگرانید معلومه به فکر مردم نیستید
    • مهران IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      230 7
      مگر اون موقعه که دلار یک هفته ای سه برابر شد و ثروت و دارایی مردم یک سوم شد شما نگران بودید ؟؟؟ اصلا اون موقعه کجا بودید امثال شما ها ؟؟؟؟؟
    • کمیل IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      45 1
      همین حضرات زمان دکتر همه فن حریف بگم بگم،میوه وارداتی و کره وارداتی میزدن بر بدن ،پودر لباسشویی سه برابر میزدن بر البسه جیکشون در نمییومد،ببین حالا چه لبنیات لینیات میکنن،والله خیلی رو دارید.
  • ناشناس A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    170 5
    این نمایندگان تخریب گر همگی ضد مردم و ضد میهن هستند و منافع شخصی خودشان را بر همه چیز ترجیح میدهند. اصلا نباید در مقابل آنها کوتاه آمد . در انتخابات بعدی باید به نمایندگان میهن پرست و مردمی رای بدهیم.
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      15 0
      کاملا درسته...
  • سامان IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    140 4
    درود بر رئیس جمهوری روحانی... انسان لذت می برد از اینکه او رئیس جمهوری این کشور است... بعد از 8 سال عذاب کشیدن، امروز به روحانی افتخار می کنم... ادامه بدهید آقای روحانی با همان قدرت قبل، شما سلاحی دارید بسیار قوی و آن صداقت شماست...
    • بی نام EU ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      4 31
      از چی داری لذت می بری؟ بگو ما هم ببریم....بسه شعار
  • حامي آرامش در جامعه IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    108 6
    همه بدانند با تغییر یک نفر، مسیر دولت عوض نمی‌شود و این دولت همان مسیر که مردم و آرای مردم برای آن مشخص کرده‌اند را ادامه خواهد داد. زنده باد روحاني.
  • حامی A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    64 7
    البته سیستم بانکداری و ارتش و مالیات از دوره قاجاریه و پهلوی آغاز شده بود و تا حدی بر اساس قوانین اسلام نوشته شده بود و موفق نیز بود.
  • صباغی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    109 6
    روحانی باید تمام قانون اساسی از جمله صدا و سیمای خصوصی را اجراکند و مخالفین قانون را به مردم معرفی کند
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    88 11
    خدایا دکتر روحانی و کابینه اش را گزند این دشمنان افراطی داخلی و مخربین محفوظ بفرما...الهی آمین
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      4 12
      خدایا دکتر رو حانی رو از شر مخربین محفوظ بدار هههههههههههه خدا شفا بده
  • بی نام EU ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    8 20
    کاشکی به جای به جهنم گفتن با حرفهای الانت می موندی در مجلس از وزیرت دفاع میکردی.عمل گرایی مفید تر از شعار دادنه.
  • امير A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    16 3
    احسنت بر تو اي رييس جمهور عزيز هم خودت و هم وزيرات خوبند تا آخر حمايتت ميكنيم روحاني دوستت داريم
  • سعید IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    18 5
    تاالان که ازشعاراعتدال جز انفعال در برابرتندروها ندیده ایم
    • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      0 12
      اشتباه مثبت دادم:
  • هادی ES ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    20 1
    روحانی مچکریم. ایجاد کانال تلوزیونی ملی باید زودت در دستور کار قرار بگیره. مردم از رئیس جمهور محبوب حمایت می کنند به نظرم یک نظر سنجی ترتیب بدهند که مردم از برکناری وزیر علوم راضی اند یا اقدامی سیاسی است. باید خواست و ارده مردم مشخص و شفاف باشه و همه پیرو خواست اکثریت مردم حرکت کنیم همانطور که رهبری گفتند رای مردم حق الناس است
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    29 1
    من یک کارگر شیفتی هستم. می دانم که شما ویرانه ای را تحویل گرفتید و اکنون از بالا رفتن سفارشات شرکت می فهمم که اوضاع در حال بهتر شدن است. من صبوری می کنم تا شما ویرانه ها را بسازید.
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    29 0
    درود بر روحانی سلام بر فرجی دانا پست جدید دکتر نجفی مبارک باد
  • فرجی والا A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    20 3
    با تغییر نفرات , راه دولت تغییر نمی کند.
  • بی نام RO ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    16 2
    برو دارمت. بدجور هم داریمت حاجی جون دمت گرم خوشم میاد ازت که کم نمیاری جلوی بعضی ها .....
  • بی نام TR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    16 2
    درود بر دکتر روحانی عزیز یک کلام با طرفداران دولت اینکه پای رای خود بایستید صبر داشته باشید چون همه میدونیم یک ویرانه به این دولت به ارث رسیده افراطیون در جهت ایجاد یاس بین طرفدارای دولت تمام سعیشونو میکنن پس کمی صبر کنیم چون این چیزا زمان بر هستش.
  • آزادي IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    17 2
    درود خدا و رسول او بر دكتر روحاني و كابينه اش . تنها اوست كه ميتواند در برابر تند روها و افراد كاسه از آش داغتر ايستادگي كند . ما هم به دكتر روحاني ميگوئيم با يك نفر خروچي از دولت كه مورد تائيد اين مردم بود راه و روش كابينه شما تغيير نخواهد كرد و ما همه دركنار شما و حامي فداكارتان باقي مي مانيم .
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
      0 1
      مشکل اینجاست که آدم تندرو نمی تونه القای اعتدال تو جامعه کنه، از اون فاجعه انگیزتر اینکه آدم خودش تندرو هست و فک کنه معتدله
  • آرش A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    17 1
    خدا كنه فقط حرف نباشه پس اين بوجه كلاني كه در اختيار استانداري ها قرار گرفته كه فقط با نظر نماينده ها خرج بشه يا فرمانداران همه با نظر مستقيم همين نمايندهاي كه پس از راي گيري برايراستيضاح ذوق كرده بودن از خوشحالي فرماندار ميشن كدومو باور كنم
  • arman A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    10 23
    این احمدی نژاد حق داشت با مجلس درگیر بود خداییش
  • احمد A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    20 1
    تو رو خدا فقط حرف نباشه جلوي اينها بايد ايستاد قاطع با تمام وجود بدونه هيچ ملاحضه اي تا حالا كه ما از اون طرفي ها بيشتر عمل ديديم از اين طرف هم بيشتر حرف
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    21 11
    بهترین پست برای دکتر فرجی دانا ریاست دانشگاه تهران هستش ....
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    4 0
    ما به این دولت و رئیس جمهور اعتماد کامل داریم و هر تصمیمی بگیرد با جان و دل می پذیریم و حمایت می کنیم درود بر روحانی
  • آرش A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    2 0
    نفس مني روحاني