واحد مرکزی خبر نوشت:

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه در گفتگویی تلفنی اعلام کردند روسیه با حضور نظامی چشمگیر در مرز اوکراین و اعزام کاروان بشردوستانه بدون درخواست دولت اوکراین، وارد «فرایند خطرناکی» شده است.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد اوباما و مرکل از شمار قابل توجه نظامیانی که روسیه در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است، از حضور کارکنان نظامی روسیه در اوکراین و از شلیک توپخانه های روسی به سوی خاک این کشور ابراز نگرانی کردند.
اوباما و مرکل با توافق بر سر خطر فزاینده ای که این عناصر در بر دارند، بر اهمیت آتش بسی دو طرفه همراه با مسدود و کنترل کردن فعالانه مرز اوکراین-روسیه تاکید کردند.

آنها همچنین ورود کاروان روسی متشکل از 300 کامیون را به خاک اوکراین بدون مجوز کییف، مداخله در اوکراین و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور ارزیابی و بر لزوم خروج این کاروان از اوکراین تاکید کردند.

اوباما و مرکل همچنین خاطر نشان کردند روسیه باید « شرایطی را که با اوکراین و کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره ارسال کمک بشردوستانه به اوکراین تعیین کرده بودند، بپذیرد ».
اوباما و مرکل افزودند مسکو همچنین باید با دور کردن نیروهای خود از مرز و خارج کردن تسلیحات، خودروها و کارکنان خود از خاک اوکراین، فشار آوردن به این کشور را متوقف کند.
آنها همچنین اعلام کردند «‌ روسیه باید جریان ورود افراد، تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی روسی را به شرق اوکراین متوقف کند ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، به گفته رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان، بعد از سرنگونی یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی مالزی بر فراز اوکراین در هفدهم ژوئیه که به کشته شدن 298 نفر منجر شد، وخامت اوضاع در اوکراین همچنان ادامه دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =