خانه ملت نوشت:

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید برجایگاه حساس صداوسیما خواهان توجه مدیریت رسانه ملی به جایگاه سه قوه شد.

عوض حیدرپورشهرضایی گفت: مجلس شورای اسلامی از صداوسیما انتظار دارد به عنوان پرمخاطب ترین رسانه جمهوری اسلامی ارکان جمهوری اسلامی را تخریب نکند.

نماینده مردم شهرضا، دهاقان، منظریه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر حساسیت هایی که در رابطه با برنامه های رسانه ملی وجود دارد گفت: ما بارها و بارها نسبت به اقدامات برخی خبرنگاران که برای چاپلوسی و خودشیرینی اقدام به تهیه برنامه های تخریبی می کنند تذکر داده ایم. متاسفانه این افراد به صورت مستقیم قوه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه را مورد تخریب قرار می دهند.

او در رابطه با مسئولیت ریاست صداوسیما گفت: برداشت ما این است که برخی مواقع کار از دست مدیران دلسوز خارج می شود که این موضوع مسئولیت شورای نظارت صداوسیما را سنگین تر می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که معتقد است هرگونه خطا و لغزشی در رسانه ملی تبعات جبران ناپذیری برجای می گذارد گفت: صداوسیما اگرجایی نقصی دید باید تذکر بدهد اما این موضوع نباید منجر به تخریب قوا شود و اگر مساله ای هم پیش آمد این وظیفه مدیریت صداوسیما است که به موضوع توجه کنند.

عباس قائید رحمت با انتقاد از عملکرد صداو سیما در پوشش خدمات دولت، گفت: این اقدامات صدا و سیما تاجایی است که روز گذشته رئیس جمهور نیز به این عملکرد انتقاد داشته و اعلام کرده‌اند که متاسفانه برخی از اقدامات دولت در رسانه‌های بیگانه انعکاس داده می‌شوند.


نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: واقعیت آن است که دولت انتظار دارد دستاوردها به درستی پوشش داده شود زیرا این به نفع کشور است و صداوسیما نیز موظف است تا این انتظار به درستی پاسخ داده شود.


این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه صداوسیما باید این گله‌مندی دولت را رفع کند، یادآور شد: متاسفانه این انتقاد به عملکرد صداوسیما وارد است زیرا زمانی که نمایندگان مجلس نیز به حوزه‌های انتخابیه خودسرکشی می‌کنند به طور شایسته اخبار از سوی صداوسیما منعکس نمی‌شود و فرصت‌ها به صورت برابر در اختیار همه قرار نمی‌گیرد.

او با بیان اینکه صداوسیما حتی در انتخاب نمایندگان مجلس برای حضور در برنامه‌های مختلف یک‌جانبه‌گری می‌کند، گفت: این سازمان در شبکه‌های مختلفی گزینشی فعالیت می کنند و به‌گونه‌ای که ابتدا با مشخص کردن اهداف برنامه خود، به دنبال نماینده‌ای می‌روند تا بتواند پاسخ مورد انتظار رسانه ملی را به آنها بدهند.

 

قائید رحمت با بیان اینکه عملکرد صداوسیما با اصل امانتداری در اشاعه اخبار منافات دارد، گفت: شورای نظارت بر صداوسیما باید نظارت‌های خود را در این‌باره دقیق‌تر کند زیرا دولت؛ دولت منتخب ملت است و مقام معظم رهبری نیز بر حمایت دولت تاکید دارند لذا باید هر نهاد و سازمانی جهت عملیاتی شدن برنامه‌های سازمان تلاش کند و صداوسیما نیز موظف است این تلاش‌ها را به درستی پوشش دهد.

 

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد عده‌ای با سوءاستفاده از رسانه ملی عملکرد دولت را زیر سوال ببرند، تاکید کرد:‌ صداوسیما باید این انتقاد رئیس جمهور را جدی گرفته و برای رفع این گله‌مندی تلاش کند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اینکه گاهی در برنامه صداوسیما وزاری دولت دستمایه‌ به سخره گرفتن قرار می‌گیرند، گفت: به طور حتم اگر این‌گونه اقدامات از صداوسیما سر زند جای تاسف دارد زیرا هیچ‌کس در نظام جمهوری اسلامی حق موجبات مسخره کردن دیگران را ندارد تاچه‌رسد به اینکه بخواهیم دولت مورد حمایت مردم را به سخره گرفت.

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    73 3
    هنوز ته مونده های احمدی نژادی در صدا و سیما زیادند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    78 3
    صداو سیما نه دشمن ملت
  • طاهرخانی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    5 59
    باز نمیدانیم چرا آقای روحانی جو سازی می کند کدام طرح اقتصادی را دولت اجرا یا افتتاح کرده که صدا و سیا پخش نکرده . یکی نیست بگه که همه چیز را راکت کردی پس صدا و سیا چی را نشون بده ...؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      8 1
      منظورت "راکد"ه دیگه؟ با "راکت" تنیس بازی میکنن
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    3 1
    افراد فهيم تحت تاثير اخبار ساختگي و برنامه هاي آبكي صدا و سيمان قرار نمي گيرند. فقط حيف اين همه پول مردم كه توي اين سازمان بي خاصيت حرام مي شود