واحد مرکزی خبر نوشت:

هواپیماهای آمریکایی کاروان کامیونهای حامل مواد و مصالح ساختمانی گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) را در منطقه القیاره در جنوب موصل هدف قرار دادند که تعدادی از تروریست کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری السومریه نیوز ، ‌منابع محلی با اعلام این خبر افزودند: بر اثر این حمله هوایی همه تروریستهای داخل کامیونها کشته شدند و کامیونها نیز منهدم شدند.

کشته شدن ۱۴۰ تروریست داعش درسوریه

ارتش سوریه در عملیات کمین علیه داعش ، ۱۴۰ نفر از تروریست های این گروه را در اطراف پایگاه هوایی الطبقه در حومه الرقه به هلاکت رساند.

همچنین داعش 40 غیرنظامی را در روستای کرسان واقع در منبج در شمال حلب ربود. داعش این افراد را به جاسوسی برای جبهه النصره متهم کرده است.

19 تروریست داعش در بابل عراق کشته شدند

نیروهای امنیتی عراق 19 تروریست گروه دولت اسلامی در عراق وشام (داعش) را در جرف الصخر در 40 کیلومتری شمال استان بابل کشتند .

این تروریستها با قایق در حال عبور از فرات بودند تا به جرف الصخر برسند.

به گزارش خبرگزاری نهرین ،‌تروریستها همگی کمربندهای انفجاری با خود داشتند و در قایق ها مواد منفجره و اسلحه به همراه داشتند که همگی با حمله نیروهای عراقی کشته شدند .

منابع امنیتی همچنین تصریح کردند : عملیات امنیتی در منطقه فاضلیه صورت گرفت که تقریبا تمام قایق ها منهدم و تک تیرانداز های داخل آنان کشته شدند .

اعدام 14 آرایشگر عراقی در استان نینوا

محمد آلبوعاج عضو شورای شیوخ نینوا با اعلام این خبر گفت تروریست های داعش 14 آرایشگر استان نینوا را به بهانه نقض مقررات تعیین شده برای حرفه آرایشگری از سوی آنها اعدام کرده است. وی افزود داعش پیش از این دستور داده بود تمامی آرایشگاه های مردانه و زنانه در استان نینوا به سبب پایبند نبودن آنها به مقررات داعش تعطیل شود .

گروه تروریستی داعش 15 جوان را در سعدیه و جلولاء ربود

باندهای وابسته به گروه تروریستی داعش 15 جوان را در منطقه سعدیه و جلولاء در استان دیاله ربودند و به دادگاه شرعی( دادگاه منتسب به داعش) سعدیه منتقل کردند.

به گزارش پایگاه خبری کنوز مدیا ،احمد زرکوشی از مسئولان محلی در سعدیه با تایید این خبر افزود:« بر اساس خبرهای رسیده داعش تاکنون چند نفر از این گروگان ها را اعدام  و بقیه را آزاد کرد.»

عملیات نیروهای پیشمرگه برای بازپس گیری شهر جلولاء

مقامات منطقه کردستان عراق امروز از عملیات نیروهای پیشمرگه کرد برای بازپس گیری شهر جلولاء از کنترل دولت اسلامی (داعش) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، شیرکو میرویس، عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان گفت : درگیری برای بازپس گیری جلولاء که یازدهم اوت به دست داعش افتاد تاکنون به کشته شدن چند تن در هر دو طرف درگیری منجر شده است.

وی گفت :« نیروهای پیشمرگه پیش از سپیده دم از چند مسیر در جلولاء‌ پیشروی کردند .» وی افزود : نیروهای پیشمرگه تاکنون توانسته اند کنترل چندین پایگاه را به دست گیرند و به محاصره این پایگاه توسط داعش پایان دهند.

میرویس گفت : 9 نیروی پیشمرگه در این درگیری زخمی شدند و از شمار دقیق کشته ها مطلع نیست.

شهرک راهبردی جلولاء در 130 کیلومتری شمال شرقی بغداد و سی کیلومتری مرز ایران قرار دارد.

گروهک داعش با گروهک دیگری در فلوجه درگیر شد

شماری از افراد مسلح دیروز در درگیری بین دو گروه تروریستی در شمال شرقی فلوجه در استان الانبار عراق کشته شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ارتش مجاهدین و اعضای دولت اسلامی در منطقه کرمه در شمال شرقی فلوجه درگیر شدند که به کشته شدن شماری از آنها منجر شد.

درگیری ها به علت منازعه دو طرف بر سر یک پست امنیتی ارتش مجاهدین به وجود آمد و آنها یکدیگر را متهم کردند.

منابع عشایری گفتند میانجیگری های عشایری به علت پافشاری دولت اسلامی بر خواسته خود یعنی بیعت ارتش مجاهدین با آن شکست خورد.

دولت اسلامی از ارتش مجاهدین خواسته بود یا بیعت کند یا سلاحهایش را تحویل دهد.

دولت اسلامی در حال آماده کردن افراد مسلح است و شماری از نمازگزاران را در حمله به مسجد  الحق بازداشت کرد.

گفتنی است شبکه تلویزیونی الجزیره همانند برخی دیگر از شبکه های عربی و غربی در راستای حمایت از داعش از واژه «داعش» برای دولت اسلامی در عراق استفاده نمی کنند و عبارت «دولت اسلامی» را برای این گروهک تروریست به کار می برند.


در مورد تشکیل دولت جدید در عراق اتفاق نظر وجود دارد

آیت الله علی سیستانی عالی ترین مرجع شیعیان عراق روزجمعه گفت :همه در مورد ضرورت تشکیل « شایسته » یک دولت جدید در این کشور اتفاق نظر دارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    2 0
    چرا هی میگین دولت اسلامی بابا ابروی اسلام رو بردن شما هم میگین دولت اسلامی؟
  • وحید A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 0
    چرا شما هم میگید دولت اسلامی؟
  • بدون نام ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 0
    نام داعش مدتي است تغيير كرده و از دولت اسلامي عراق و شام تبديل به دولت اسلامي شده نمي دانم چرا در ايران هنوز به ان داعش مي گويند
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    2 0
    پس با این حساب داعش فقط سی کیلومتر تا مرزهای ایران فاصله دارند؟
  • بی نام US ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    2 0
    مرسی اوباما
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    3 0
    فقط موندم چرا این لعنتی ها را هر چه میکشن بازم وجود نحسشون منقرض نمیشه