خانه ملت نوشت:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه اکنون محصولات لبنی شیر و ماست در بازار عاری از روغن پالم است، گفت:‌ وزارت بهداشت با کنترل و نظارت دقیق خود مانع از هرگونه تخلف در این زمینه خواهد شد.

سید حسن قاضی‌زاده درباره آخرین اقدامات وزارت بهداشت در مورد استفاده از روغن پالم در محصولت لبنی، گفت:‌ اکنون محصولات لبنی موجود در بازار اعم از شیر و ماست فاقد روغن پالم بوده و قابل استفاده است.

او ادامه داد: متخلفان استفاده غیرمجاز از روغن پالم به دستگاه قضایی معرفی و درب این کارخانجات نیز پلمپ شده است درعین حال نظارت وزارت بهداشت نسبت به نبود تخلف در این زمینه نیز گسترده خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از اهداف دولت این است که درصد چربی استفاده از روغن پالم به زیر 15درصد کاهش یابد، گفت: تا قبل از تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به ریاست رئیس جمهور،‌استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی بیش از 50درصد بود.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: بعد از ارایه گزارش وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و جهادکشاورزی در مورد استفاده از روغن پالم در کشور، این شورا مصوبه‌ای مبنی بر کاهش واردات روغن پالم به زیر 30درصد ارایه کرد که بعد از کنترل و نظارت تاکنون این مصوبه رعایت شده است.

او گفت: بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت این مهم به زیر 29 درصد رسیده است که باتوجه به پیش‌بینی وزیر جهاد کشاورزی امید است که تا سال آینده این رقم به 15درصد کاهش یابد.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    15 1
    اینایی که از قبل مونده چی؟
  • مستقل IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    9 0
    تکلیف روغن های سرخ کردنی چی میشه؟لطفاً پیگیری شود
  • رضا A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    10 0
    میفرمایند در حال حاضر دیگه شیر و ماستی که پالم داشته باشه وجود نداره ولی چند خط بعد میگن : از اهداف دولت این است که درصد چربی استفاده از روغن پالم به زیر 15درصد کاهش یابد یعنی هنوزم دارن از پالم استفاده میکنن ولی با درصد کمتر