فارس نوشت:

وزیر اطلاعات از دفع تهدیدها و حرکات ضدامنیتی برخی عناصر و فریب‌خوردگان ستیزه‌جوی خبر داد و گفت: در روز قدس سربازان گمنام امام عصر (عج) ضربات سنگینی را به پیکره مخالفان امنیت کشور وارد کردند.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری که با محوریت امنیت و اقتصاد در اردبیل برگزار شد، گفت: اصل آن است که مردم به عنوان تولیدکنندگان ثروت در صحنه حاضر باشند تا بخشی از هزینه‌های دولت را در قالب مالیات تأمین کنند اما در کشور ما تولید ثروت بر عهده دولت و بهره‌برداری از آن در یک رویه نامتعارف انجام می‌شود که بایستی این فرآیند تغییر پیدا کند.

او گفت: ما در پنج سال گذشته در زمینه اشتغال و کارآفرینی با اعمال برخی از سیاست‌های غلط و اشتباه فرصت‌های بسیاری را از دست دادیم و نتوانستیم برای جویندگان کار و شغل این فضا و فرصت را فراهم بیاوریم.

وزیر اطلاعات سرخوردگی جوانان ما را در دست پیدا نکردن در مشاغل دولتی یادآور شد و گفت:‌ در حالی که در سایر کشورها این سرخوردگی به دلیل عدم ورود به مشاغل غیردولتی به وجود می‌آید در کشور ما این اتفاق برعکس رخ داده و مشاغل بخش خصوصی جزء مشاغل اصلی و اساسی به شمار نمی‌رود.

علوی تأمین امنیت کامل را در حوزه سرمایه‌گذاری ضروری و بسترساز تحولات واقعی دانست و گفت: تا زمانی که امنیت نباشد سرمایه به مانند آهوی رمیده فرار می‌کند و نمی‌توان آن را در اختیار گرفت.

او با انتقاد از برخی التهاب‌آفرینی‌های غیرطبیعی در ناآرام جلوه دادن فضای اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیان کرد: دولت یازدهم با نگاه واقع‌بینانه در صدد برقراری امنیت در بخش سرمایه‌گذاری است و هرگز دوست ندارد این فضا امنیتی شود یا سایه امنیتی بر آن بیفتد.

علوی سرمایه‌گذاری مؤثر را در گرو برقراری امنیت پایدار دانست و ادامه داد: نمونه آن برخی تأسیسات خارجی‌ها در ایران بود که در هشت سال دفاع مقدس حتی یک روز نیز بمباران نشد.

وزیر اطلاعات از دفع تهدیدها و حرکات ضد امنیتی برخی عناصر و فریب‌خوردگان ستیزه‌جوی خبر داد و گفت: ما هر روز و هر هفته با دفع تهدیدها و شرارت‌ها سعی می‌کنیم امنیت پایدار را در کشور برقرار کنیم به طوریکه در روز قدس سربازان گمنام امام عصر (عج) ضربات سنگینی را به پیکره مخالفان امنیت کشور وارد کردند.

علوی گفت: باید با عینک و نگاه دینی، ارزشی و براساس معیار کلام پیامبر مکرم اسلام (ص) که همه باید دنبال روزی حلال باشیم، در این عرصه ورود پیدا کرده و از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به عنوان چهره‌های موفق حمایت همه‌جانبه را داشته باشیم.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =