مهر نوشت:

رئيس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي از دستگيري 722 هنجارشکن در طرح سالم سازي دريا در تابستان 93 خبر داد و گفت: از ابتدای طرح، 44 نفر در سواحل گیلان و مازندران غرق شدند.

سرهنگ محمد مسعود زاهديان با اشاره به اينکه هر سال نيروي انتظامي در قالب قرارگاهي متشکل از رده هاي مختلف ناجا و ديگر سازمان هاي درگير با هدف ايجاد فضايي امن و سالم به اجراي طرح سالمسازي دريا در استان هاي گيلان، مازندران و گلستان مي پردازد، اظهار داشت: امسال نيز با افزايش ظرفيت هاي انتظامي و اقدامات ديگر سازمان ها مانند هلال احمر، فرمانداري، استانداري، مجموعه هاي بهداشتي و درماني و مجموعه هاي فرهنگي مانند بسيج و سازمان تبليغات اسلامي، زمينه براي حضور امن، سالم و پرنشاط مسافران در تفرجگاه ها و سواحل استان هاي شمالي کشور فراهم شده است.

او ادامه داد: با استقرار عوامل انتظامي، هميار پليس و مجموعه هاي بهداشتي و درماني، در مجموع از ابتداي خرداد ماه همزمان با آغاز طرح سالمسازي دريا در تابستان امسال، 617 نفر از غرق شدن نجات پيدا کردند که اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگيري داشته است.

به گفته اين مقام انتظامي از ابتداي طرح، 44نفر در سواحل گيلان و مازندران غرق شده اند.

رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا تاکيد کرد: يگانهاي ويژه نيز بعنوان يکي از اعضاي انتظامي قرارگاه مذکور و با هدف هم افزايي توان پليس، در مناطق مختلف مستقر شده و به ارائه خدمت مي پردازد.

وي با اشاره به آمار دستگيري هاي اين پليس در حوزه هاي مختلف شرارت، عفاف و حجاب، سرقت و ... نيز اشاره کرد و گفت: در اين خصوص امسال از ابتداي طرح سالمسازي دريا، 722 نفر از هنجارشکنان به مراجع قضايي معرفي شده اند.

زاهديان در ادامه از مردم خواست تا ضوابط و مقررات موجود در اين طرح را رعايت کرده و از مناطق حفاظت نشده و "شنا ممنوع" بدليل متفاوت بودن شرايط جغرافيايي، استفاده نکنند چرا که بيشترين حوادث در اين مناطق رخ مي دهد؛ مردم در بازه زماني تعيين شده به دريا مراجعه کنند و در زمان تاريکي و طوفاني بودن، از حضور در سواحل خودداري نمايند.

رئيس پليس امنيت اخلاقي گفت: مسافران براي اسکان از منازل استيجاري که فاقد مجوز هستند استفاده نکرده و از مراکز ساماندهي شده که تحت ضوابط قانوني فعال هستند، بهره ببرند.

او به مردم هشدار داد، با توجه به اينکه استفاده از جت اسکي نياز به مهارت دارد به مراکز فاقد مجوز مراجعه نکرده و همچنين مسافراني که در محيط هاي عمومي اقدام به برپا کردن چادر مي نمايند حقوق شهروندي و شئونات اخلاقي را حفظ کنند؛ مردم در صورت مشاهده هرنوع ناهنجاري و نارسايي با 110 تماس بگيرند.


47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مازنی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    112 3
    722 نفر بازداشت شدند, 722 تن زباله بر کرانۀ ساحلی دریای کاسپین ریخته شد, 722 کیلومتر مربع از جنگل های هیرکانی آتش گرفت, 722 هکتار از ارازی حفاظت شده خیلی شیک به تملک افراد در آمد ...
  • بی نام EU ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    21 4
    خدارو شكر ما زن وبچمون رو ميبريم دبي يا آنتاليا كه باهامون مثل مجرم جنايت كار برخورد نشه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    13 1
    یه ماموری بمن میگفت حق نداری بری تو آب شنا کنی دریا فقط مال دیدنه..به نداشتن رکابی گیر میدادن..خیلی جالبه بعد میگن چرا میلیون ها دلار پول میدیم به ترکیه و تایلند
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    11 2
    اینکه امثال تعداد کمتری غرق شده اند فقط و فقط به خاطر اینه که، اینقدر دریای خزر کثیف شده که بوی فاضلاب می دهد و مردم از ترس بیماری جرات نمی کنند در آب آن شنا کنند. مسافرانی که در آن شنا می کنند به انواع بیماری های قارچی و حساسیت های پوستی دچار می شوند. مخصوصا سواحلی که شلوغ هستند اینقدر که مردم در سواحل زباله ریخته اند که به داخل آب رفته و اگر شنا کنی مثلا با یک پوشک بچه توی صورتت مواجه می شوی. دریای خزر نعمتی بود که به خاطر همه بی توجهی های بیشمار مسافران در سالهای اخیر، انتقام سختی از ما می گیرد.
  • با نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    18 0
    ارازلي كه آشغال مي ريزند را جزو طرح سالم سازي دريا دستگير كنيد فك كنم بهتر باشه
  • سهیل A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    19 1
    من که دیگه تصمیم گرفتم فقط تو خونه بشینم و به در و دیوار نگاه کنم چون تو کشور ما تفریح هنجارشکنی محسوب میشه هر کی بره ساحل یا پارک یا خیابون جرم کرده و باید بازداشت شه. خدایا خودت بهمون کمک کن...
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    15 1
    که چی .مردم چی کار دارین .چقدر تابستان خوش گذشته
  • فرزاد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    28 2
    به جاي گير دادن به مردم يه فکري به حال زباله هاي رها شده لب ساحل بکنين که ادم حالش به هم ميخوره بره کنار دريا