خبرگزاری فارس نوشت:

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: برای میلاد حضرت زهرا (س) پیشنهاد می‌کنیم دهه میلاد فاطمیه تعریف شود و اهل سنت و شیعه حول بزرگداشت این وجود مقدس گردهم آیند.

آیت‌الله محسن اراکی صبح امروز در آیین اختتامیه کنگره پیامبر اعظم (ص) و افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی و هنری اسوه حسنه پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) اظهار داشت: وجود حضرت محمد (ص)، وجود ساری و جاری در متن جامعه اسلامی است و قوام جمهوری اسلامی به وجود مقدس ایشان است.

وی بیان داشت: با پیروی از وجود نبی اکرم (ص) و اطاعت از فرمان او هویتی در جامعه اسلامی شکل می‌گیرد که هویت حقیقی است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در جهان تشیع معتقدیم امام را خدا باید معین کند، ادامه داد: فرمانروایی برای غیر خدا شایسته نیست و برای اینکه امر، امر خدا و فرمانروایی منتسب به خدا شود باید فرمانروا را خداوند مشخص کند.

اراکی تصریح کرد: در روایت داریم در روز قیامت نام همه مومنان «محمد» است، لذا آنهایی که جسارت و توهین به رسول اکرم (ص) را باب می‌کنند، نمی‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.

وی افزود: توهین‌کنندگان به وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) می‌خواهند هویت حقیقی ما را لگدمال کنند و هویت محمدی را از ما بگیرند که نمی‌توانند.

اراکی اضافه کرد: در قرآن برای هویت محمدی خانه‌ای ذکر شده که این هویت را می‌پروراند و خانه ابراهیمی نخستین خانه است که شاخه پیدا می‌کند و تبدیل به خانه‌ها می‌شود که نور خدا از این خانه‌ها جلوه می‌کند.

وی از خانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان خانه مرکزی برای جامعه اسلامی، خانه فرمان، تطهیر و هویت‌سازی نام برد و اظهار داشت: مسجد محل اجتماع است و جامعه را برای فرمان‌بری آماده می‌کند.

اراکی خاطرنشان کرد: مسجد همچنین جامعه را بر این مبنا تربیت می‌کند که به غیر از فرمان خدا هیچ چیز ما را دور هم جمع نمی‌کند.

وی تصریح کرد: نمی‌شود، بشنویم در غزه، طفل‌ها، زنان و پیرها را نابود می‌کنند و رنج نبریم، رنج هر مسلمانی در هر گوشه جهان رنج ماست و احساس رنج حقیقی می‌کنیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: نعمت وحدت و هویت محمدی و یکدلی حول محور قرآن و پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) را باید قدر بدانیم و مقام معظم رهبری سکان‌دار این راه است.

اراکی با اشاره به اینکه اندیشه‌های مبتکری در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم، به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی در کرمان انجام شود و ما آمادگی حمایت و پشتیبانی از این مراسم را داریم.

وی گفت: جشنواره‌ها و گردهمایی‌ها پیوند هویتی محمدی را در بین ما محکم و ریشه‌دار می‌کند.

اراکی اظهار داشت: برای میلاد حضرت زهرا (س) پیشنهاد می‌کنیم،دهه میلاد فاطمیه تعریف شود و اهل سنت و شیعه حول بزرگداشت این وجود مقدس گردهم آیند.

وی عنوان کرد: عاشورا فقط به شیعه اختصاص ندارد و یک ماجرای اسلامی صرف و عام است و تبیین نهضت عاشورا امری ضروری است و مراسم تجلیل و یاد سیدالشهدا در بسیاری از مناطق اهل سنت برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: باید بزرگداشتی برای عاشورا تعریف کنیم که اسلامی شود و اهل سنت هم بتوانند در این آیین شرکت کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    4 1
    پیشنهاد خوب و سازنده ای است . ما که اهل تسنن هستیم و شافعی مذهب احترام زیادی برای ائمه و حضرت فاطمه ع قائل هستیم . انشالله خدا ما را با صالحین محشور نماید .