ایسنا نوشت:

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی از عملیات امداد و نجات شهروندان آمرکیایی در بند داعش اعتراف کرد که این عملیات با شکست روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارش پنتاگون آمده است: اوایل تابستان سال جاری، واحدهایی از نیروهای ارتش آمریکا با ورود به خاک سوریه در صدد نجات شهروندان آمریکایی اسیر در دست نیروهای داعش برآمدند اما این عملیات موفقیت‌آمیز نبود.

براساس این گزارش، یکی از گروگان‌های مورد نظر، جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی بود که اخیرا ویدیوی قتل او به دست یکی از اعضای داعش در اینترنت انتشار یافت.

به گفته سخنگوی پنتاگون، عملیات شبانه نجات گروگان‌های آمریکایی با مشارکت واحدهایی از نیروهای مختلف ارتش شامل تیپ ١٠٦ عملیات ویژه هوابرد و با حمایت هواپیماها، هلی کوپترها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی انجام شد در حالیکه دفاع ضدهوایی سنگین در منطقه "خطرات جدی برای خلبانان" به همراه داشت.

با وجود اینکه بین نظامیان آمریکایی و افراد مسلح حاضر در منطقه، تبادل آتش صورت گرفت و شماری از نفرات مقابل کشته و یک نظامی آمریکایی نیز زخمی شد، اما به گفته پنتاگون، نیروهای اعزامی پس از انجام جستجو، تشخیص دادند که گروگان‌ها در این محل نیستند و در نتیجه، منطقه را بدون دستیابی به اهداف خود ترک کردند.

سخنگوی پنتاگون گفته است نیروهای داعش در آن شب متوجه نشدند که با چه کسانی درگیر شده‌اند و افزود: ارزیابی ما این است که دولت سوریه هم از این ماموریت مخفیانه اطلاعی نیافت.

مشخص نیست که هدف این عملیات نجات چه تعداد گروگان بود اما علاوه بر جیمز فولی، دست‌ کم یک روزنامه نگار دیگر آمریکایی به نام استیون سوتلوف در اسارت داعش است که او را به جاسوسی متهم می‌کند و در فیلم ویدیوئی داعش تصویر او را نشان می‌دهد. در ویدیوی گردن زدن جیمز فولی، گفته شد که او به تلافی عملیات نظامی آمریکا علیه مواضع دولت اسلامی در عراق به قتل می‌رسد و این نگرانی وجود دارد که افشای عملیات نجات در سوریه ممکن است جان استیون سوتلوف را هم به مخاطره اندازد.

افشای عملیات ناکام نجات گروگان‌های آمریکایی از اسارت داعش پس از آن انتشار یافت که در پی انتشار فیلم گردن زدن جیمز فولی، دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، به کم کاری و عدم تحرک در حفظ جان شهروندان این کشور متهم شد. ظاهرا پنتاگون در نظر داشته تاکید کند که اقداماتی برای نجات گروگان‌های آمریکایی صورت گرفته است.

هنوز گزارشی از واکنش دولت اسلامی به افشای عملیات نجات گروگان‌ها در سوریه انتشار نیافته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    2 2
    خاک تو سر امریکا. این همه فاجعه انسانی در دنیا رخ میده اونوقت همه زندگی شون شده چالش سطل یخ.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    شاید طوفان شن شده نتونستم نجاتشون بدن
  • بی نام A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    آره جون خودشون. حالا انقدر خبر دروغ منتشر می کنند تا بیان توی کردستان عراق واسه مثلا مقابله با داعش مستقر بشن.
  • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 0
    الان ما باید خوشحال باشیم یا ناراحت ؟ چون یه عقده اعتراف همه رو برداشته نه اینکه همه دو رو هستن اینجا عاشق دروغ هستن ، کسی میاد واقعیت میگه اینها مثله اعتراف گرفتن های خودشون فرض میکنن . خبر آنلاین همه میدونیم پایین خبرات پره نظره تائید نمیکنی نمیدونم چرا واقعا مگه جای دیگه ای داریم حرف بزنیم ؟